News & Views

Contagious Pioneers 2019: Kampaně /

Naše nejoblíbenější kampaně letošního žebříčku Contagious Pioneers 2019 z dílny těch nejlepších a nejodvážnějších světových agentur

Právě jsme oznámili výsledky Contagious Pioneers 2019 – našeho globálního žebříčku deseti nejlepších agentur, které soustavně posouvají hranice kreativity, inovace a excelence v marketingu. Žebříček byl sestaven z kampaní, které se za posledních 12 měsíců objevily v Contagious I/O.

Níže uvádíme výběr z těch nejkreativnějších a nejefektivnějších kampaní oceněných agentur.

https://vimeo.com/312654490

1. Colenso BBDO, Auckland / Spark: aplikace Kupu

Novozélandská telekomunikační společnost Spark vytvořila společně s Google a Te Aka (online slovník maorštiny) aplikaci Kupu. Ta šíří mezi širokou veřejnost jazyk Te Reo Māori, oficiální řeč původních novozélandských obyvatel. Aplikace využívá strojového vidění pro identifikaci objektů, jejichž názvy pak překládá do maorštiny. Je to prosté: uživatel si zdarma stáhne aplikaci a vyfotí mobilem věc, jejíž maorský název se chce dozvědět. „Technická inovace se musela přizpůsobit chování uživatelů. Při vývoji aplikace Kupu jsme se řídili zejména pravidlem maximální jednoduchosti,“ vysvětluje Nick Salter, ředitel pro strategii agentury Colenso BBDO, ve svém rozhovoru pro Contagious I/O. Kupu si stáhlo více než 120 000 lidí a aplikace se tak vyšvihla na žebříček nejoblíbenějších aplikací v App Store a Google Play.

2. McCann, Londýn / Xbox: The Fanchise Model

Xbox chtěl na své stránce Design Lab zvýšit prodeje speciálně upravených ovladačů a tak se rozhodl povolat ty nejpovolanější: samotné hráče. Značka, patřící Microsoftu ve své kampani The Fanchise Model, nabídla hráčům provizi z každého prodaného ovladače, který oni sami pomohli „vytunit“. Upravené ovladače značka inzerovala v printu, outdooru a in-store. Kampaň docílila 350% nárůstu prodeje a získala Grand Prix v kategorii Creative eCommerce na Cannes Lions 2018. Předplatitelé I/O si mohou přečíst rozhovor Insight & Strategy k této kampani zde.

https://vimeo.com/276966543

3. AlmapBBDO, São Paulo / Gol Airlines: Neymarless Sponsorship

Letecká společnost Gol Airlines oznámila, že fotbalista Neymar Jr. nebude účinkovat v žádných reklamách na tyto aerolinky. A to i přesto, že s ním měly v období před Mistrovstvím světa ve fotbale 2018 podepsaný kontrakt na 80 hodin jeho vzácného času. Neymar Jr má prý trénovat, ne natáčet reklamy. Kampani se podařilo upoutat pozornost na značku a podrýt efektivitu konkurenčních kampaní, v nichž fotbalová hvězda účinkovala. Tímto způsobem se jí podařilo vygenerovat o 540 % více mediálních výstupů než všem ostatním sponzoringovým kampaním s Neymarem Jr. dohromady. „Když Brazílie vyhraje – super. Díky Gol se Neymar mohl dobře připravit. Když prohrajeme, tak jsou na vině ty další značky, které ho nenechaly v klidu trénovat,“ uvedl kreativec Fernando Duarte z agentury AlmapBBDO v rozhovoru pro Contagious I/O.

https://vimeo.com/238117055

4. BBDO, New York / Procter & Gamble: The Talk

Společnost Procter & Gamble (P&G) ve spolupráci s agenturou BBDO New York vytvořila dvouminutový film The Talk, v němž černé matky připravují své děti na rasismus, s nímž se budou ve svém životě setkávat. Film, který měl v USA premiéru v celostátní televizi a následně ho nasadili online, vznikl v rámci iniciativy My Black is Beautiful společnosti P&G, která si klade za cíl změnit to, jak se mluví o černých ženách a jejich kráse. Kampaň zaznamenala přes 1,86 milionů impresí ve více než 900 médiích. Získala také Grand Prix v kategorii Film v Cannes a Primetime Emmy za nejlepší reklamu. Předplatitelé I/O si mohou přečíst o kampani The Talk v našem rozhovoru Insight & Strategy zde.

5. CHE Proximity, Austrálie / Carsales: AutoAds

Dealer s ojetými vozy v Austrálii nabídl personalizovanou video reklamu všem fyzickým osobám, které nabídly svůj vůz k prodeji na jeho webových stránkách. Společnost Carsales a agentura CHE Proximity Australia přišly s algoritmem, který umí spojit předtočený vtipný klip parodující reklamy na auta s informacemi o prodávajícím a prodávaném vozu. Různými kombinacemi je algoritmus schopen vytvořit více než bilion reklam. Jen v prvním týdnu kampaně vzniklo 435,000 těchto reklam, tzv. AutoAds. O kampani psal Contagious I/O v březnu 2018.

6. Wieden+Kennedy, Portland / Nike: Juntas Imparables

Téměř polovina (47,8 %) dospělých žen latinskoamerického původu tvrdí, že se neúčastní žádné sportovní volnočasové aktivity, ve srovnání s pouhými 29,2 % žen, které nejsou latinskoamerického původu. Značka Nike ve spolupráci s portlandskou agenturou Wieden+Kennedy spustila kampaň Juntas Imparables (Společně nás nic nezastaví), která chce tento nepoměr změnit. Kampaň, která je první ze série Just Do It mexické divize Nike Women se snaží ženy motivovat ke společným pohybovým aktivitám. Čtyřčlenné týmy soutěží v tom, kolik hodin nasportují za šest týdnů; své výkony zapisují do fitness aplikace Nike. Nejaktivnější ‚družstvo‘ vyhrává roční sponzoring od Nike. O této kampani jsme poprvé psali v Contagious I/O v září 2018.

7. Mother, Londýn / KFC: FCK

KFC se v Británii podařilo jedinečným způsobem proměnit PR katastrofu v úspěch – stačila k tomu jen drobná změna loga v printové reklamě. V únoru 2018 čelil řetězec KFC krizi, když vypadly dodávky kuřat do restaurací, a musel dočasně zavřít více než 900 provozoven. „Omluvná“ reklama nabídla pohled na prázdný kyblík obrandovaný přesmyčkou FCK. I přesto, že se reklama objevila jen jednou a pouze ve dvou novinových titulech, vygenerovala více než miliardu impresí. „Naším hlavním cílem bylo se omluvit, jednoduše a upřímně. Chtěli jsme, aby média i veřejnost vnímala KFC jako dobrou značku, která umí uznat chybu a postavit se k situaci čelem,“ uvedl Hermeti Balarin, partner v agentuře Mother, ve svém rozhovoru pro Contagious I/O.

8 = BBH, Londýn / Absolut: The Vodka With Nothing To Hide

Vodka Absolut se dostala na první stránky novin se svým reklamním filmem, v němž se zaměstnanci svlékli donaha a při tom hovořili o původu produktu. Vtipná tříminutová reklama byla natočena ve stylu školicího videa pro nové zaměstnance a hovořila o tom, jak Absolut používá lokální suroviny, vodka je x-krát destilována, aby dosáhla absolutní čistoty, a jak se společnost chová maximálně ekologicky. Film zhlédlo online 7,75 milionu lidí. Inspirovat se jí nechal dokonce generální ředitel mateřské společnosti Pernod Ricard, Alex Ricard, který se svlékl donaha v interním videu pro zaměstnance. „Líbil se nám ten nápad, že je to jako video uniklé z firmy. Dalo nám to prostor odvyprávět celý proces výroby vodky Absolut,“ vysvětlila Mel Arrow, ředitelka pro strategii agentury BBH London ve svém rozhovoru pro Contagious.​

8 = TBWA\RAAD, Dubaj / Louvre Abu Dhabi: The Highway Gallery

Jak udělat „ochutnávku“ muzea? Možná ještě těžší je nalákat do něho ostýchavé návštěvníky. Kampaň Louvre Abu Dhabi umístila deset z nových exponátů muzea podél dálnice E11 ze Seih Shuaib do Rahba City, kterou každý den projede 12 000 aut. S rádiově přenášeným komentářem. Exponáty byly na billboardech a čidla na nich automaticky spustila 30vteřinový audio klip o daném obrazu kdykoliv kolem projíždělo auto. Podle dat z agentury Nielsen se návštěvnost muzea oproti období před kampaní zvedla o 165 %.   Předplatitelé I/O si mohou přečíst rozhovor Insight & Strategy k této kampani zde.

10. David, Miami / Burger King: Whopper Neutrality

Řetězec Burger King chtěl vysvětlit lidem důsledky zrušení síťové neutrality – konceptu, podle kterého nesmí poskytovatelé internetového připojení (ISP) rozlišovat mezi různými typy provozu na internetu. Data prostě musejí “běhat” každému stejně. Rozhodl se tedy aplikovat tento princip v praxi v jedné ze svých provozoven. Reklama Whopper Neutrality vykreslila analogii mezi burgery a internetem, kdy běžný zákazník musí čekat na své jídlo delší dobu. Když chtěli lidé svoji objednávku dřív, museli si připlatit – stejně jakoby ISP mohli účtovat uživatelům příplatky za rychlejší přístup k různým stránkám „Podle nás by to mělo na internetu chodit jako u nás v Burger King. Naše restaurace nediskriminují nikoho a všichni jsou vítání,“ uvedl globální marketingový ředitel společnosti Burger King Fernando Machado ve svém rozhovoru pro Contagious. Reklamní spot zaznamenal více než 4,3 milionů zhlédnutí na YouTube. Přečtěte si naši velkou analýzu marketingové strategie Burger King, díky níž se značka pravidelně a úspěšně zapojuje do kulturně relevantní diskuze.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout