News & Views

Coors láká hokejové fanoušky na pivo vyrobené z ledové plochy NHL /

Z ledu, na kterém se hrálo finále NHL, uvařil pivovar limitovanou edici piva pro oddané fanoušky 

Hokejový tým Tampa Bay Lightning minulý měsíc zvítězil v klání o Stanley Cup, trofej, která se v USA a Kanadě každý rok uděluje vítězi play off Národní hokejové ligy (NHL).

Sponzor ligy Coors Light uvedl na počest této příležitosti do prodeje limitovanou edici piva vyrobeného z ledu ze stadionu, na kterém se finále hrálo.

Pivo Champions Ice bylo uvařeno a následně smícháno s ledem, který byl podle značky „vyčištěný s využitím membránové ultrafiltrace reverzní osmózou.‟

Následující týden po finálovém zápase se pivo začalo čepovat ve vybraných barech a místní si jeho dostupnost mohli ověřit na vyhrazeném webu. V Coors Light vytvořili také limitovanou edici sběratelských growlerů o objemu 32 uncí (bezmála jeden litr) dostupnou v obchodech.

Pivo Champions Ice vymysleli v agentuře DDB Chicago. Kampaň jde ve stopách Stanley Cup Batch, který uvařili v Molson Canadian Brews (kanadský pivovar Coors Light). Pivo z této limitované edice získalo své jméno na základě toho, že před stočením prošlo mísou Stanley Cupu.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Typické přednosti / Zaprvé, sponzoring ligy v ledním hokeji je součástí „studené‟ marketingové strategie Coors Light (opětovně spuštěné v roce 2018), která zahrnovala mimo jiné i chladem aktivovanou plechovku (hora zmodrá ve chvíli, kdy je pivo „studené jako Skalnaté hory‟) a kampaň Made to Chill zaměřenou na spotřebitele ve věku 21-34 let. Studené pivo možná nezní jako jedinečný nápad, ale díky množství kampaní, sponzoringů a PR aktivit dokázal Coors z nízké teploty toho nejlepšího osvěžení udělat svou neoddiskutovatelnou typickou přednost.  Jak pozvednout sponzorství na novou úroveň / Pro Coors Light jakožto oficiálního sponzora NHL je tento efektní nový produkt skvělý způsob pro zvýšení podpory hry a jejich fanoušků. Podobně, jako když Ajax odměnil věrné držitele sezonních permanentek tím, že roztavil trofej Eredivisie na 42 tisíc stříbrných upomínkových předmětů ve tvaru hvězdy, pivo Champions Ice odměňuje hokejové fanoušky ochutnávkou hry, doslova.  Myšlenka, že fanoušci mohou vypít led, na kterém jejich tým prolil krev, pot a slzy za vítězství v play off je ohromně symbolická (přeci jen byl led očištěn od veškerých tělních tekutin), nicméně tvoří k pivu dělanému „na efekt“ emotivní vazbu. Příležitost využitá naplno / Novinka na trhu (a jméno) piva Champions Ice šla ruku v ruce s pocitem slávy a obřadnosti vítězství v NHL a Coors Light se díky ní mohl dostal do centra pozápasových oslav. V roce 2017 stavěla indická motocyklová společnost Bajaj motorky z kovu pocházejícího z historické letadlové lodi. Do prodeje je uvedla v Den republiky a využila tak patriotismus spotřebitelů a prestiž slavné válečné lodi k tomu, aby dodal výrobku nedotknutelnou hodnotu. Ve výsledku šlo o prozatím nejúspěšnější uvedení výrobku do prodeje v historii značky. Rory Sutherland v knize Alchemy podobně vzpomíná na test pro uchazeče o pozici copywritera v reklamní agentuře J. Walter Thompson: „Jedna z otázek byla jednoduchá: ‚Zde jsou dvě identické 25 centové mince. Prodejte mi tu vpravo.‘ Jeden úspěšný kandidát porozuměl myšlence alchymie. ‚Vezmu tu minci vpravo a krátce ji vložím do kabelky Marilyn Monroe. Potom vám prodám skutečnou 25 centovou minci, kterou vlastnila Marilyn Monroe.‘‟ Jakmile se značka piva nerozlučně spojila s play off finále NHL, získalo pivo Champions Ice přidanou prestiž a stalo se pro fanoušky mnohem lákavější. Nicméně za zmínku stojí, že nejde o originální nápad. Na počátku roku se švýcarský pivovar Brauerei Schützengarten spojil s Wunderman Thompson Switzerland, Zürich a uvařil pivo z opravdového ledu, na kterém hráli SC Rapperswil-Jona Lakers (hokejový klub ze švýcarského města Rapperswil). Agentura, která přišla s nápadem první, vyzvala Coors Light na souboj chutí se slovy: „Vše proběhne pod dohledem specialisty na degustaci piva a bude se živě streamovat, aby zvítězilo to nejlepší pivo z hokejového hřiště. Protože požitek vítězí nad rychlostí.‟ 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout