News & Views

Corona dala gól s inkluzivním pokrytím zápasů fotbalu /

Značka piva vyzvala domorodé Mexičany, aby pomohli zajistit vysílání fotbalových zápasů v jejich mateřských jazycích

Fotbal je v Mexiku bez pochyby nejoblíbenější sport. Pro 68 domorodých skupin, z nichž spousta žije v odlehlých oblastech, kde je mizerný televizní i internetový signál, představuje jediný způsob, jak držet krok s novinkami o národním týmu, rádio.

Rádiové vysílání zápasů ale probíhá pouze ve španělštině, což znamená, že 866 tisíc domorodých obyvatel Mexika, kteří nemluví španělsky o něj přichází.

Corona jako sponzor mexického národního fotbalového týmu spustila kampaň Native Sportscasters, kterou vytvořila spolu s agenturou We Believers, New York. Cílem kampaně bylo poskytnout domorodým Mexičanům přístup ke sportu, který milují. Značka v rámci iniciativy kontaktovala rádiové stanice napříč Mexikem a uspořádala konkurz na komentátory fotbalu z domorododých mateřských jazycích.

S pomocí profesionálních fotbalových komentátorů bylo do rolí sportovních komentátorů vybráno šest lidí ze zhruba 850 uchazečů, kteří prošli konkurzem. 

Vítěze letecky přepravili na stadion Azteca v Mexico City, aby komentovali kvalifikační zápasy Mexika do mistrovství světa proti Spojeným státům a Salvadoru. Aktivace proběhla v březnu 2022. Vysílání zápasů proběhlo v šesti domorodých jazycích včetně Náhuatl, Maya a Mixteco na 75 místních rádiových stanicích. 

Výsledky / Zápas si podle agentury naladilo 15 milionů lidí, tržby se během hry zvýšily o 21 % a kampaň zaznamenala 97% pozitivní ohlas na sociálních sítích.

Získejte členství v Contagious /

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

¡Viva México! / Corona je mexická značka se vším všudy – téměř jedno století vaří pivo 100% jen v Mexiku a je vůbec nejhodnotnější mexickou značkou. Předchozí kampaně od Corony oslavovaly místo jejího původu. Například kampaň Plastic Fishing podporovala lokální rybáře v odklízení plastů z krásných mexických pláží. Native Sportscasters umocňuje pozici značky jako mexického piva netradičním způsobem – zaměřuje se na jindy zanedbávané oblasti Mexika. Tento tah pro značku funguje – více než pětina jejích prodejů v zemi probíhá v regionech s domorodými komunitami. Jak Contagious v rozhovoru řekl Alejandro Gershberg, ředitel komunikace Corona Mexico: „Corona je nejdemokratičtější značkou, jakou v Mexiku máme, a zkrátka se snažíme promlouvat za všechny v zemi starší 18 let.“ Incluzivita jako hybatel změny / Značky, které chtějí svou inkluzivitu zdůraznit musí udělat víc, než jen vydat prohlášení – očekává se od nich, že budou lidem pomáhat řešit problémy. Jak nám v Trend reportu Inkluzivita jako hybatel změny řekla Vicky Maguire, hlavní kreativní ředitelka Havas London, „Měli byste dělat práci, která bude měnit životy, i kdyby se to mělo týkat pouze života jednoho nebo dvou lidí.“ Domorodí Mexičané čelí vyloučení v řadě oblastí života. Tato kampaň, ačkoliv sloužila komparativně nízkému počtu lidí, se jejich životů dotkla významným způsobem. Gustavo Lauria, zakladatel a hlavní kreativní ředitel We Believers, v prohlášení uvedl: „Lidé ze všech různých prostředí přišli a otevřeně s námi sdíleli, jak důležité pro ně je možnost svými hlasy reprezentovat jejich komunity.“   Gól! / Corona sponzoruje mexický národní tým – tato kampaň její sponzoring povyšuje nad mantinely a loga na dresech. Kvalifikaci jejich týmu na mistrovství světa si naladili miliony lidí napříč zemí. Ti, co měli k zápasu přístup pouze díky iniciativě Corony, si budou tento magický okamžik s tou značkou vždy neodmyslitelně spojovat. Vytváření zásadních zážitků pro fotbalové fanoušky je něco, co Corona umí opravdu dobře. V nedávné kampani El Clásico de la Historia značka pečlivě sestrojila fotbalový zápas z historických záběrů v době, kdy covidová omezení obírala svět o živý sport. Úsilí, péče a myšlenka vložená do obou těchto kampaní poukazují na značku, která fotbalovým fanouškům nejen rozumí, ale zároveň stojí na jejich straně.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout