Značka piva vyzvala domorodé Mexičany, aby pomohli zajistit vysílání fotbalových zápasů v jejich mateřských jazycích
Fotbal je v Mexiku bez pochyby nejoblíbenější sport. Pro 68 domorodých skupin, z nichž spousta žije v odlehlých oblastech, kde je mizerný televizní i internetový signál, představuje jediný způsob, jak držet krok s novinkami o národním týmu, rádio.
Rádiové vysílání zápasů ale probíhá pouze ve španělštině, což znamená, že 866 tisíc domorodých obyvatel Mexika, kteří nemluví španělsky o něj přichází.
Corona jako sponzor mexického národního fotbalového týmu spustila kampaň Native Sportscasters, kterou vytvořila spolu s agenturou We Believers, New York. Cílem kampaně bylo poskytnout domorodým Mexičanům přístup ke sportu, který milují. Značka v rámci iniciativy kontaktovala rádiové stanice napříč Mexikem a uspořádala konkurz na komentátory fotbalu z domorododých mateřských jazycích.
S pomocí profesionálních fotbalových komentátorů bylo do rolí sportovních komentátorů vybráno šest lidí ze zhruba 850 uchazečů, kteří prošli konkurzem.
Vítěze letecky přepravili na stadion Azteca v Mexico City, aby komentovali kvalifikační zápasy Mexika do mistrovství světa proti Spojeným státům a Salvadoru. Aktivace proběhla v březnu 2022. Vysílání zápasů proběhlo v šesti domorodých jazycích včetně Náhuatl, Maya a Mixteco na 75 místních rádiových stanicích.
Výsledky / Zápas si podle agentury naladilo 15 milionů lidí, tržby se během hry zvýšily o 21 % a kampaň zaznamenala 97% pozitivní ohlas na sociálních sítích.
Získejte členství v Contagious /
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz