News & Views

Corona uspořádala v Mexiku turnaj v lovení plastového odpadu /

Značka piva se spojila s mexickými rybáři v boji proti plastovému znečištění

Každý rok skončí v oceánu kolem pobřeží Mexika zhruba 750 milionů plastových obalů. Značka piva Corona z portfolia společnosti AB InBev, která se dlouhodobě zavázala bojovat proti plastovému znečištění, v Mexiku nedávno zorganizovala event s cílem strhnout na problém co největší pozornost.

Značka uspořádala Turnaj s názvem Plastic Fishing spolu s newyorskou agenturou We Believers. Akce proběhla 12. června v Mazatlánu, v mexickém resortu ve státě Sinaloa. Ve spolupráci s místní společností pro recyklaci México Recicla a s environmentální organizací MazConCiencia vyzvala Corona lokální rybáře, aby za finanční odměnu vylovili z Tichého oceánu co možná nejvíce plastů.

Šedesátka rybářů odstranila během čtyř hodin na třiceti lodích z kanálu mezi Isla de la Piedra a ústím řeky Urías, tedy z oblasti, která je podle El Economista „vážně zasažena odpadem, který na místě zanechávají turisté,“ přes 2,9 tun plastů.

Loď, která sesbírala nejvíce plastů (319 kg) získala 15 tisíc mexických peso (750 amerických dolarů), druhé místo (212 kg) získalo 10 tisíc peso (500 amerických dolarů) a třetí místo (200 kg) získalo 5 tisíc peso (250 amerických dolarů). Všichni rybáři obdrželi medaili za účast a také poukazy na služby a vybavení na čištění lodí z recyklovaných materiálů. Ceny v turnaji měly rybářům ukázat, že výlov plastů z oceánu by pro místní mohl znamenat realistický zdroj příjmů.

Společnost México Recicla, která se nachází v Ecatepecu, mexickém městě s nejvyšší mírou zavražděných žen v zemi, vylovené plasty zrecykluje. Zhruba 60 % zaměstnankyň México Recicla tvoří ženy a cílem firmy je jejich emancipace prostřednictvím poskytování ekonomické nezávislosti. Společně s Coronou – díky spolupráci, která začala v prosinci 2020, sebrala México Ricicla více než pět milionů kilogramů plastů. 

„Plastového znečištění oceánů a nadměrné rybaření přímo působí na drobné lokální rybářské komunity, v Mexiku obzvlášť,“ řekl v tiskové zprávě Gustavo Lauria, spoluzakladatel We Believers. „Když rybáři vyplují na oceán, najdou mnohem více plastů než ryb a ryby, které chytí, jsou mnohem menší než ty, které chytali před deseti lety. Dali jsme si dvě a dvě dohromady a vybídli je k výlovu plastů místo ryb, čímž jsme vytvořili nový zdroj příjmu pro jejich rodiny.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Důkaz skutečného závazku / Tato netradiční iniciativa staví na boji proti plastům, kterou Corona vede dlouhodobě. Od roku 2018 spolupracovala s Parley for the Oceans na analýze celého sebrala dodavatelského řetězce, aby zjistila, kde ještě by mohla omezit závislost na plastech. Coby značka je známá svými provokativními PR kousky, které zvyšují povědomí o znečištění plasty. Například světové turné vlny vytvořené z plastového odpadu nebo zeď z plastů bránící lidem v přístupu na pláž Ipanema v Rio de Janeiru. V roce 2019 nahradila plastové kroužky na svých plechovkách piva rostlinnými materiály, které neškodí živočichům, pokud je požijí. Jejich design navíc dala ve formátu open source k dispozici pro ostatní značky. Ten samý rok také spustila Losing Blue, kampaň od Leo Burnett Mexico, v níž upravila modré dno svých plechovek od piva, aby ukázala skutečné znečištění mexických pláží. Corona se zavázala k ochraně více než stovky ostrovů na celém světě, které ohrožuje plastový odpad z oceánů a využila existující zážitkovou akci festival Corona Sunsets jako platformu pro osvětu více než 350 tisíc lidí za rok, jak je důležité chránit oceány. Zatímco jedna čtyřhodinová soutěž ve sbírání plastů z Tichého oceánu v Mexiku může působit jako pouhá kapka v moři, jde ve skutečnosti o důležité pozvednutí informovanosti o závažnosti situace, kterou plasty v oceánech znamenají. Navíc v novém světle – jako potenciální zdroj příjmů místních komunit, které by s México Ricicla (nebo jinými recyklujícími společnostmi) mohly spolupracovat na dlouhodobé bázi. Odpad je poklad / Ačkoliv agentura trvá na tom, že México Ricicla jedná s místními rybáři o zavedení formálnější a dlouhodobější spolupráce, turnaj Plastic Fishing má PR hodnotu jako jednorázový kousek. Zaprvé, kognitivní disonance mezi rybáři, kteří loví z moře místo ryb plasty je do očí bijící připomínkou (ne)řešeného problému. Za druhé, odměna, kterou účastníci obdrželi za „lov“ plastů obdrželi je stejná jako výdělek za celý měsíc rybaření a prezentuje tak odpad jako něco hodnotného, což dává pádnou záminku pro úklid oceánu.  Tím, že Corovna vynaložila skutečného úsilí, dohlížela na fyzické odstranění plastů z moře získala právo zorganizovat oslavný brand building v okolí pláží, například Sunsets festivaly. Chránit stav mexických pláží je v zájmu značky, protože jsou v určitém smyslu jednou z jejich typických předností. Stejně jako značka piva Heineken spustila během světových lockdownů kampaň Shutter Ads, aby pomohla barům a hospodám, které točí její pivo a Guiness v rámci iniciativy Raising the Bar investoval miliony do podpory on-trade, se Corona snaží chránit pláže, s nimiž je zase velmi úzce spojená její značka.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout