Značka piva se spojila s mexickými rybáři v boji proti plastovému znečištění
Každý rok skončí v oceánu kolem pobřeží Mexika zhruba 750 milionů plastových obalů. Značka piva Corona z portfolia společnosti AB InBev, která se dlouhodobě zavázala bojovat proti plastovému znečištění, v Mexiku nedávno zorganizovala event s cílem strhnout na problém co největší pozornost.
Značka uspořádala Turnaj s názvem Plastic Fishing spolu s newyorskou agenturou We Believers. Akce proběhla 12. června v Mazatlánu, v mexickém resortu ve státě Sinaloa. Ve spolupráci s místní společností pro recyklaci México Recicla a s environmentální organizací MazConCiencia vyzvala Corona lokální rybáře, aby za finanční odměnu vylovili z Tichého oceánu co možná nejvíce plastů.
Šedesátka rybářů odstranila během čtyř hodin na třiceti lodích z kanálu mezi Isla de la Piedra a ústím řeky Urías, tedy z oblasti, která je podle El Economista „vážně zasažena odpadem, který na místě zanechávají turisté,“ přes 2,9 tun plastů.
Loď, která sesbírala nejvíce plastů (319 kg) získala 15 tisíc mexických peso (750 amerických dolarů), druhé místo (212 kg) získalo 10 tisíc peso (500 amerických dolarů) a třetí místo (200 kg) získalo 5 tisíc peso (250 amerických dolarů). Všichni rybáři obdrželi medaili za účast a také poukazy na služby a vybavení na čištění lodí z recyklovaných materiálů. Ceny v turnaji měly rybářům ukázat, že výlov plastů z oceánu by pro místní mohl znamenat realistický zdroj příjmů.
Společnost México Recicla, která se nachází v Ecatepecu, mexickém městě s nejvyšší mírou zavražděných žen v zemi, vylovené plasty zrecykluje. Zhruba 60 % zaměstnankyň México Recicla tvoří ženy a cílem firmy je jejich emancipace prostřednictvím poskytování ekonomické nezávislosti. Společně s Coronou – díky spolupráci, která začala v prosinci 2020, sebrala México Ricicla více než pět milionů kilogramů plastů.
„Plastového znečištění oceánů a nadměrné rybaření přímo působí na drobné lokální rybářské komunity, v Mexiku obzvlášť,“ řekl v tiskové zprávě Gustavo Lauria, spoluzakladatel We Believers. „Když rybáři vyplují na oceán, najdou mnohem více plastů než ryb a ryby, které chytí, jsou mnohem menší než ty, které chytali před deseti lety. Dali jsme si dvě a dvě dohromady a vybídli je k výlovu plastů místo ryb, čímž jsme vytvořili nový zdroj příjmu pro jejich rodiny.“
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz