News & Views

Corona zvýšila prodeje piva na stadionech pomocí dresů s NFC čipy /

Pivovar v Mexiku umožnil fanouškům bezkontaktně zaplatit fotbalovým dresem

Stadion Estadio Azteca vnímají Mexičané, kteří jsou posedlí fotbalem, jako jeden ze svých národních z klenotů. Největší stadion v zemi je domácí půdou pro národní fotbalový tým a v minulosti se stal svědkem legendárních gólů mezinárodních fotbalových hvězd. Bohužel zde ale musí neustále řešit problémy s kapesními zloději.

Častou praxí proto je, že si fanoušci na zápas neberou ani telefony ani hotovost a tak si nemohou během přestávky koupit pivo, což pro Coronu znamená dramatické ztráty prodejů ačkoliv vzniká obrovská příležitost ke konzumaci.

Značka piva se ale rozhodla problém řešit. Corona dala lidem možnost připevnit si na rubovou stranu dresů voděodolné NFC čipy, které umožňují bezdrátovou komunikaci mezi dvěma blízko umístěnými elektronickými zařízeními a zprostředkovávají bezkontaktní platby. Čipy se nacházely na hrudi za odznaky týmů a v den zápasu fungovaly místo digitální peněženky – prodejci jen přiblížili svůj POS terminál k dresu a přijali platbu za pivo Corona.

Placení dresy Jersey Pay od agentury VMLY&R Commerce Mexico, Mexico City proběhlo poprvé během zápasu Mexické ligy mezi Club America a Juarez v dubnu 2022 a rozšířilo se i na další zápasy sezony. 

Pro instalaci čipu mohli lidé donést týmové dresy do obchodu Modelorana (který vlastní mateřská společnost Corony AB InBev), případně mohli fanoušci svůj čip získat i ve vyhrazených boxech na různých stadionech.

Dobíjení kreditů na digitální peněženky probíhalo na webových stránkách Modelorama.

Výsledky / Proběhla instalace 30 tisíc čipů a prodejní objem na stadionech vzrostl o 35 %. Návštěvnost poboček Modelorama také stoupla o 25 %.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Symbol vyznamenání / Zde měl problém dopad na zákazníka i na značku. Corona přicházela o velké množství potenciálních prodejů a návštěvníci zápasů si nemohli během hry dopřát osvěžující pivo. V tomhle smyslu se kampaň podobá Barclaycard a Clever Cups od Costa Coffee, které zákazníkům umožňovaly platit za kávu pomocí znovu použitelného hrnku na kávu, který zároveň fungoval jako nástroj pro bezkontaktní platby. Obě kampaně představují kreativní a stylové metody, jak zákazníkovi usnadnit proces nákupu a ruku v ruce s tím zvýšit prodeje. Zvolené řešení je v souladu s trendem bezkontaktních plateb, které si zákazníci velmi oblíbili. Ačkoliv zatím nejde o široce rozšířený fenomén, bezkontaktní platby se v Mexiku rapidně rozšiřují. Zvýšenou popularitu získaly jako hygieničtější způsob placení během pandemie Covidu-19. Kromě toho, že pomáhá řešit situaci s kapsáři, tato platební metoda zároveň odstraňuje překážky na straně zákazníka – žádné šacování kapes při hledání hotovosti. Jak píše Richard Shotton v knize The Choice Factory, zákazníci se se svými penězi loučí ochotněji, pokud jde o pro ně co nejméně bolestivý proces. Tuto technologii je snadné navíc rozšiřovat. Corona se momentálně chystá rozšířit iniciativu celkem na sedmnáct mexických stadionů a během sezóny tak oslovit na 430 tisíc potenciálních fotbalových fanoušků. Blízko srdci / Corona má za sebou historii iniciativ spojujících mexické fanoušky s jejich milovaným sportem. Letos značka přinesla domorodým obyvatelům Mexika komentované zápasy v kampani Native Sportscasters. V roce 2020 vytvořila zápas z archivních záběrů, aby během prvního covidového lockdownu zabavila fanoušky lačnící po fotbalu. S aktuální kampaní se Corona přiblížila fanouškům ještě víc, jak metaforicky, tak doslova. Svůj produkt totiž připevnila na symbol s velkým sentimentálním významem – na odznak klubu. Nošením týmových barev a políbením odznaku pokaždé při vstřelení gólů fanoušci vyjadřují oddanost týmu. Nyní, když fanoušci uchopí odznak a zaplatí s ním, dostane od nich Corona přirozeně dávku pozitivních emocí, i když jen na krátko.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout