V průběhu května se Contagious zúčastnila panelové diskuze Oystercatchers Club o influencer marketingu.
Panelu uspořádal zakladatel společnosti Oystercatchers Suki Thompson. K vystupujícím patřili marketingový ředitel Natural & Organic Arjoon Bose, předseda fotbalového klubu Crystal Palace a zakladatel Tag Worldwide Steve Parish, influencerka na sociálních sítích Natalie Glaze nebo generální ředitel společnosti Initiative Media Richard Morris.
Tady jsou poznatky, které jsme si z akce o influencer marketingu přinesli:
Dodržuj tři R
Předtím, než se značky rozhodnou, jaké influencery osloví, musí vzít podle Arjoona Boseho v potaz tři R – opravdovost (real), relevanci a rezonanci. To samé udělal Boseho tým, když zakládal značku zdravých snacků Lärabar. „Opravdovost“ znamenala odklonit se od celebrit k mikro-influencerům, ti tvoří totiž mnohem „relevantnější“ obsah, který „rezonuje“ u cílového publika značky, jelikož zastává podobné etické zásady a hodnoty.
Influenceři začínají být mnohem autentičtější
Fotbalisté si podle Steva Parishe čím dál víc uvědomují svou společenskou odpovědnost. Dříve by jim značka dala velký obnos peněz a oni by za to udělali cokoliv, co po nich žádala. Teď ale hraje hlavní roli autenticita; hráči nechtějí být součástí projektů, kterým nevěří nebo s nimi nesouhlasí. Etické zásady hrají u influencerů velkou roli při rozhodování, který produkt budou propagovat a za co si nechají zaplatit. Bose dodal, že „jde o přesun od trendy produktů k vedení publika, které je doopravdy autentické’, což je způsob, který se Boseho značka snaží přijmout jako svou mantru.
Dvakrát měř, jednou reš
Britský regulátor reklamy Advertising Standards Authority nedávno představil souhrn přísnějších pravidel a trestů, kterými chce influencery přimět k zodpovědnosti. Fanoušci a publikum mezitím začínají poukazovat na influencery, kteří porušují jejich důvěru. Parish tvrdí, že kultura bojkotu by mohla fungovat i do budoucna a zaplnit tak mezery v regulaci. Agentury ale musí prostředí influencerů pochopit, aby se vyvarovaly výběru nevhodné osoby, což vyžaduje určité znalosti oboru, čas a investice. Je to o tom mít „dostatek sebejistoty k pochopení problematiky,“ míní Parish.
Influenceři odvypráví unikátní příběh, pouze pokud jim značka poskytne svobodu
Nejlepší obsah a příběhy pochází od značek, které se vzdají kontroly a nechají influencery, aby byli svými vlastními šéfy. Kreativní svoboda je důležitým předpokladem dobrého partnerského vztahu mezi influencery a značkou. Glazeová věří, že pokud značky dají influencerům najevo, že si je vybrali kvůli tomu, že uznávají stejné hodnoty jako jejich publikum, influenceři se díky tomu budou cítit hrdí. A takový typ vztahu umožňuje influencerům sdělit příběh značky po svém.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz