Přilákat a pak taky udržet nové talenty zřejmě patří mezi největší výzvy, kterým reklamní průmysl v roce 2023 čelí, naštěstí mají reklamní agentury vhodné předpoklady, aby se s tím s úspěšně popraly
Podle našeho průzkumu mezi vedoucími pracovníky bude nábor a udržení talentů v roce 2023 představovat druhý největší problém reklamního byznysu – hned po krácení rozpočtů.
Ale netýká se to jen oblasti marketingu. V lednovém průzkumu ManpowerGroup mezi firmami z osmi zemí hlásilo nedostatek talentů 75 % respondentů, což znamená „vážné důsledky pro udržení a zvyšování kvalifikace pracovníků.“
Pro zdolání této výzvy ale mají kreativní agentury jedinečné předpoklady. Nábor nových zaměstnanců je koneckonců jen další forma reklamy.
Prošli jsme databázi Contagious IQ a vybrali jsme některé z nejnápaditějších a nejinovativnějších náborových kampaní z celého světa, abychom vám přiblížili, jak by se měl dělat employer branding.
Australská federální policie (AFP) ve spolupráci s agenturou Host/Havas, Sydney, a Casefile, nejpopulárnějším australským podcastem o skutečných zločinech, vytvořila podcast Crime Interrupted. Chtěli tak přesvědčit větší množství různě kvalifikovaných uchazečů o tom, že policejní službu lze vnímat jako progresivní kariérní volbu.
Vysílali jednu hodinovou epizodu týdně. Pokaždé se v ní rozebíralo jeden známý případ a jeho vyšetřování, přičemž moderátoři popisovali dovednosti, které byly zapotřebí k jeho rozlousknutí — naučně a zábavně tak oslovili potenciální uchazeče o práci. Počet žádostí žen o přijetí do AFP se díky podcastu Crime Interrupted zvýšil zvýšil o 40 % a počet návštěv náborového webu AFP vzrostl o 114 %. Celkem podcast nasbíral přes 400 000 posluchačů a proto se zároveň dostal do první desítky na novozélandském a britském žebříčku podcastů.
Volkswagen Group se rozhodla odlákat potenciální nové zaměstnance od konkurence. Ve spolupráci s agenturou DDB Paris nechala na vadných autodílech tajné vzkazy a poté poslala vozidla do servisů konkurenčních firem.
Když automechanici našli vadné vzduchové filtry, světlomety nebo cokoli jiného, našli zároveň speciální QR kód, který je vyzýval, aby se ucházeli o práci ve Volkswagen Group.
V rámci kampaně značka zveřejnila také sérii videí na TikToku a Snapchatu, která cílila na uchazeče o nové zaměstnání ve věku 18 až 25 let. Originalita kampaně dala vyniknout sdělení a Volkswagenu se podařilo uniknout z přeplněného prostoru trhu práce, jelikož našel unikátní způsob oslovování kandidátů. Volkswagen Group zaznamenala přes 113 000návštěv svého webu s nabídkami práce a uvedla, že v návaznosti na kampaň obdržela 53 705 nových životopisů.
Značka piva Heineken vzala krizi v oblasti náboru zaměstnanců v pohostinství do vlastních rukou a slíbila, že zkušenosti z gastra zvýší šance uchazečů na získání práce v nadnárodní pivovarnické společnosti.
Kampaň, kterou vytvořila agentura Le Pub (Publicis Groupe), propaguje bary jako místo, kde si lze osvojit základní dovednosti, jako je řízení týmu, řešení problémů a komunikační dovednosti.
Bary, které se do iniciativy zapojily, vydávaly svým zaměstnancům certifikáty Heineken Bar Experience, které si mohli přidat i do svých profilů na LinkedIn, aby potenciální budoucí uplatnění uchazeče v Heineken podpořili.
Řetězec rychlého občerstvení A&W se snažil přilákat nové zaměstnance tím, že své stávající zaměstnance obsadil do rolí celebrit. Vytvořil tak reklamy, které parodovaly kampaň Famous Orders od McDonald’s.
Zaměstnanci A&W v reklamách pózovali s Anti-Celebrity Meals stejným způsobem, jakým pro McDonald's pózovali hvězdy J Balvin, Saweetie nebo Travis Scott.
Řetězec A&W rozeslal do všech svých 625 restaurací náborový balíček, aby rozproudil motivaci k výrobě a prodeji Anti-Celebrity Meals na míru.
Menší řetězec restaurací se připojil k partnerství s celebritami, které si může dovolit velký řetězec. Jde o chytrý způsob, jak se prosadit v konkurenčním odvětví a ukazuje to, že využití zaměstnanců k vykreslení šťastného a spokojeného pracovního prostředí může představovat účinný marketingový nástroj, který pomůže s propagací vnitřních hodnot firmy.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz