News & Views

Čtyři kreativní náborové kampaně různých značek /

Přilákat a pak taky udržet nové talenty zřejmě patří mezi největší výzvy, kterým reklamní průmysl v roce 2023 čelí, naštěstí mají reklamní agentury vhodné předpoklady, aby se s tím s úspěšně popraly

Podle našeho průzkumu mezi vedoucími pracovníky bude nábor a udržení talentů v roce 2023 představovat druhý největší problém reklamního byznysu – hned po krácení rozpočtů.

Ale netýká se to jen oblasti marketingu. V lednovém průzkumu ManpowerGroup mezi firmami z osmi zemí hlásilo nedostatek talentů 75 % respondentů, což znamená „vážné důsledky pro udržení a zvyšování kvalifikace pracovníků.“

Pro zdolání této výzvy ale mají kreativní agentury jedinečné předpoklady. Nábor nových zaměstnanců je koneckonců jen další forma reklamy.

Prošli jsme databázi Contagious IQ a vybrali jsme některé z nejnápaditějších a nejinovativnějších náborových kampaní z celého světa, abychom vám přiblížili, jak by se měl dělat employer branding.

Crime interrupted / Australian Federal Police

Australská federální policie (AFP) ve spolupráci s agenturou Host/Havas, Sydney, a Casefile, nejpopulárnějším australským podcastem o skutečných zločinech, vytvořila podcast Crime Interrupted. Chtěli tak přesvědčit větší množství různě kvalifikovaných uchazečů o tom, že policejní službu lze vnímat jako progresivní kariérní volbu.

Vysílali jednu hodinovou epizodu týdně. Pokaždé se v ní rozebíralo jeden známý případ a jeho vyšetřování, přičemž moderátoři popisovali dovednosti, které byly zapotřebí k jeho rozlousknutí — naučně a zábavně tak oslovili potenciální uchazeče o práci. Počet žádostí žen o přijetí do AFP se díky podcastu Crime Interrupted zvýšil zvýšil o 40 % a počet návštěv náborového webu AFP vzrostl o 114 %. Celkem podcast nasbíral přes 400 000 posluchačů a proto se zároveň dostal do první desítky na novozélandském a britském žebříčku podcastů.

Inside Jobs / Volkswagen Group

Volkswagen Group se rozhodla odlákat potenciální nové zaměstnance od konkurence. Ve spolupráci s agenturou DDB Paris nechala na vadných autodílech tajné vzkazy a poté poslala vozidla do servisů konkurenčních firem.

Když automechanici našli vadné vzduchové filtry, světlomety nebo cokoli jiného, našli zároveň speciální QR kód, který je vyzýval, aby se ucházeli o práci ve Volkswagen Group.

V rámci kampaně značka zveřejnila také sérii videí na TikToku a Snapchatu, která cílila na uchazeče o nové zaměstnání ve věku 18 až 25 let. Originalita kampaně dala vyniknout sdělení a Volkswagenu se podařilo uniknout z přeplněného prostoru trhu práce, jelikož našel unikátní způsob oslovování kandidátů. Volkswagen Group zaznamenala přes 113 000návštěv svého webu s nabídkami práce a uvedla, že v návaznosti na kampaň obdržela 53 705 nových životopisů.

Bar Experience / Heineken

Značka piva Heineken vzala krizi v oblasti náboru zaměstnanců v pohostinství do vlastních rukou a slíbila, že zkušenosti z gastra zvýší šance uchazečů na získání práce v nadnárodní pivovarnické společnosti.

Kampaň, kterou vytvořila agentura Le Pub (Publicis Groupe), propaguje bary jako místo, kde si lze osvojit základní dovednosti, jako je řízení týmu, řešení problémů a komunikační dovednosti.

Bary, které se do iniciativy zapojily, vydávaly svým zaměstnancům certifikáty Heineken Bar Experience, které si mohli přidat i do svých profilů na LinkedIn, aby potenciální budoucí uplatnění uchazeče v Heineken podpořili.

Anti-Celebrity Meals / A&W

Řetězec rychlého občerstvení A&W se snažil přilákat nové zaměstnance tím, že své stávající zaměstnance obsadil do rolí celebrit. Vytvořil tak reklamy, které parodovaly kampaň Famous Orders od McDonald’s.

Zaměstnanci A&W v reklamách pózovali s Anti-Celebrity Meals stejným způsobem, jakým pro McDonald's pózovali hvězdy J Balvin, Saweetie nebo Travis Scott.

Řetězec A&W rozeslal do všech svých 625 restaurací náborový balíček, aby rozproudil motivaci k výrobě a prodeji Anti-Celebrity Meals na míru.

Menší řetězec restaurací se připojil k partnerství s celebritami, které si může dovolit velký řetězec. Jde o chytrý způsob, jak se prosadit v konkurenčním odvětví a ukazuje to, že využití zaměstnanců k vykreslení šťastného a spokojeného pracovního prostředí může představovat účinný marketingový nástroj, který pomůže s propagací vnitřních hodnot firmy.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout