News & Views

Dánská „Alza“ mění VAR signály v Premier League na slevy /

Prodejce elektroniky Elgiganten využil signál pro video asistenta rozhodčích v Premier League k propagaci slev na televize, odpovědí mu byla dvanáctinásobná návratnost investic 

Severský prodejce elektroniky Elgiganten spustil v Dánsku kampaň, která mění signál pro video asistenta rozhodčích (VAR) ve fotbale na upozornění na nečekané slevy.

Kampaň vznikla ve spojení s Nord DDB, Stockholm a odstartovala v červnu během zápasů Premier League. 

Elgiganten zjistil, že když rozhodčí během zápasu udělá signál pro VAR, vznikne gesto podobné obrysu televize. A toho značka v létě během zápasů Premier League využila. Vždy, když rozhodčí udělal signál pro VAR, aktivoval Elgiganten online slevu na jeden ze svých televizorů.

 

Akční nabídka platila pouze hodinu a její výši určoval okamžik, kdy ji rozhodčí signalizoval – s maximem stanoveným na 45 %. Například VAR signál v 35. minutě po začátku hry aktivoval 35% slevu.

Slevy nebyly vidět na televizních obrazovkách, nýbrž na sociálních sítích a na webových stránkách Elgigantenu. Díky kampani lidé věděli, kde mají během zápasů vyhlížet VAR signál.

Podle agentury se má kampaň během příští Premier League, Dánské Superligy a Evropského šampionátu vrátit.

Výsledky / Sleva se poprvé objevila během zápasu mezi Liverpoolem a Manchesterem City. Během tohoto utkání povolal rozhodčí VAR hned dvakrát – poprvé ve 24. minutě, podruhé ve 45. minutě druhé poloviny. Během jedné hodiny získal Elgiganten z prodeje televizí 290 tisíc dolarů (1,8 milionů dánských korun) – což pokrylo původní investici 25 tisíc dolarů (150 tisíc dánských korun) a dosáhlo ROI 12. Kampaň na webové stránky prodejce přilákala 105 tisíc unikátních návštěvníků a během prvního zápasu zde bylo živě 250 zákazníků.  

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Krádež pozornosti / Jako prodejce elektroniky pro širokou veřejnost Elgiganten potřebuje přicházet na kreativní řešení pro nalákání zákazníků. Potřebuje zajistit, aby ho lidé upřednostnili před Amazonem nebo jinou praktičtější a levnější možností. Jak tedy může obchod s elektronikou a nízkým rozpočtem zaujmout pozornost a získat zákazníky? Tím, že značka využila populární sportovní událost, velmi nenápadně proměnila celé fotbalové publikum na potenciální nakupující. Využít ostře sledované události jako je fotbal je jednoduché ale efektivní. Volvo se tak v roce 2015 vyhnulo vysoké investici, kterou vyžaduje tvorba a vysílání spotu na Super Bowl. Značka namísto toho nabídla lidem účast v soutěži a požádala je, aby tweetovali #Volvocontest, kdykoliv uvidí nějakou Super Bowl reklamu na automobil, tím využilo reklamní investice ostatních značek a strhlo na sebe pozornost sledujících. Víme, že svézt se na vlně pozornosti, kterou poutají masově sledované události funguje. Ať už jde o zvýšení povědomí o značce nebo prodejů. FOMO / Omezení platnosti slevy na pouhou hodinu zvyšuje potřebu urgentního jednání. Vzhledem k tomu, že akce platí jen po dobu jedné hodiny, musí lidé dávat pozor a jednat rychle, pokud chtějí výhodnou nabídku získat. Efektivitu této strategie vysvětluje behaviorální vědec Richard Shotton ve své knize The Choice Factory – zatímco vydávání velkých částek je nepříjemné, manipulace s časovým rámcem během kterého musí být tyto platby vykonány, snižuje citlivost k výši ceny. Bleskové slevy nejen otupují vnímání vysokých částek, ale podporují také impulzivní jednání a vzrušení. Scott Rick, docent marketingu na University of Michigan, byl v roce 2007 součástí týmu vědců, kteří na magnetické rezonanci zkoumali lidské mozky během nakupování. Pokud si lidé něco koupili, centrum potěšení se v mozku rozsvítilo, ale tento efekt byl ještě silnější, když byl daný výrobek ve slevě. „Z části proto, že milujeme hry,“ říká Rick. „V každodenním životě jich moc nemáme a myšlenka ulovit nejlepší nabídku se mění v soutěž.“ Za využití konceptu citlivosti na výši ceny získala na Festivalu Cannes Lions 2012 značka Meat Pack Gold award. Kampaň prodejce tenisek si uzurpovala zákazníky velikánů jako Nike nebo Adidas, když jim nabízela velké slevy na boty, které se aktivovaly, pokud zákazník vešel do konkurenčního obchodu. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout