News & Views

Deodorant Rexona sponzoruje podpaží kriketových rozhodčích /

Značka deodorantu v Austrálii sponzorovala oblast podpaží na dresech rozhodčích během kriketového turnaje a zvýšila prodeje o 10 %

Pro kriketovou Big Bash League (BBL) 2020/2021, tři měsíce trvající turnaj v Austrálii, využila značka deodorantu Rexona Clinical Protection z portfolia Unileveru nečekané mediální umístění. Logo ve tvaru fajfky společně s názvem značky umístila do podpaží dresů rozhodčích. 

Kampaň Pitvertising vznikla ve spolupráci s agenturou Clemenger BBDO, Sydney. Kreativci v agentuře si všimli, že rozhodčí při soudcovování kriketu často zvedají jednu nebo obě paže. Při signalizaci, např. při udělení outu, je tak logo Rexony vykoukne ze skrytého místa právě, když na se na něj upírají zraky všech diváků. 

Kampaň zaměřenou na sponzoring dresů – umístění loga Rexony na dresy všech rozhodčích Cricket Australia během 61 zápasů ligy – podpořila 15 a 30 vteřinová televizní reklama zdůrazňující, že deodorant poskytuje „trojnásobnou ochranu ve chvílích vysokého fyzického i stresového vypětí“.

Mladý muž, který soudcuje pracovní zápasu, musí v reklamě učinit náročné rozhodnutí, zda jeho šéf měl nebo neměl nohu před brankou.

Rexona se spojila také se stanicemi Channel 7 a Fox Sports, aby Pitvertising integrovala do opakovaných přehrávek branek. Kampaň také dále propagovala prostřednictvím POS a aktivací na kriketových stadionech.

Výsledky / Podle videa případové studie kampaň Pitvertising zvýšila v Austrálii během BBL sezóny prodeje Rexona Clinical Protection o 10 %. Značka zároveň uvádí, že během sezóny získala kampaň na 1,35 miliard zhlédnutí, 55 milionů mediálních impresí a že zapříčinila vznik 22 393 Tweetů a hashtagem #Pitvertising. Pitvertising mimo jiné obdržel i Grand Prix na Spikes Awards 2022 v kategorii Outdoor.    

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Za málo peněz hodně muziky / Značka uvádí, že kriket je značkami nejzatíženější sport na světě. Jeho sponzoringový trh je přesaturovaný a vyčísluje se na hodnotu 750 milionů dolarů ročně. Přičemž cena sponzoringu dresů hráčů může přesáhnout šesticiferné částky. Kampaň Pitvertising od Rexony je antitezí drahých „odznáčkových“ sportovních sponzoringů a volí netradiční druh spolupráce díky sponzorování uniforem rozhodčích místo hráčů. Agentura řekla „Když jsme Cricket Australia náš nápad sdělili, ani nevěděli, jak sponzoring, o který stojíme, nacenit. Ve výsledku jsme získali neuvěřitelně zlevněnou dohodu vedoucí k takové návratnosti investic, jež v této kategorii u tak nízkých investic rozhodně nebývá pravidlem.“ Na další efektivní nízkonákladové kampaně se můžete podívat v naší sbírce tady. Na správném místě / Dalším klíčovým prvkem je unikátní a odlišitelné umístění loga Rexony v porovnání s běžným sponzoringem dresů. Například ve sportu jako Formule 1 jsou kombinézy řidičů posety tucty nášivek od všech možných značek – a ve výsledku se všechny slévají v jedno. Pitvertising využívá efektu izolace. Model chování, který naznačuje, že si lidé s vyšší pravděpodobností zapamatují něco, co vystupuje z davu. Místo v podpaží vyžaduje větší množství pozornosti vzhledem k netradičnímu charakteru zviditelnění loga značky, které je skryté na místě, jež se ukazuje během napjatých nebo radostných okamžiků zápasů (při uznání branky nebo při zisku šesti bodů za odpálení míčku za hranice hřiště). Toto jsou okamžiky, při nichž fanoušci zaručeně upírají zraky na rozhodčího. Také jde o zásadní momenty, které budou s největší pravděpodobností opakovaně přehrávány v highlights reelech a ve sportovních zprávách – čímž Rexoně zajistí ještě větší publicitu.   Médium jako sdělení / Další chytrou složkou kampaně Pitvertising od Rexony je, že logo se nachází přesně tam, kam se produkty Rexona ve skutečnost aplikují. To stojí za zmínku, protože práce rozhodčího je obecně považována za velmi stresující – vyžaduje správné rozhodnutí pod dohledem hlučícího davu. Rexona zde sebevědomě propaguje svůj produkt jako schopný obstát i v situaci, kdy k těmto rozhodnutím dochází pod horkým australským sluncem ve 32,7°C bez jediné skvrny potu – skvělá reklama na efektivitu produktu Rexona. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout