News & Views

Dettol vytvořil v Pákistánu modlitební koberečky vhodné pro období pandemie /

Výrobce čistících prostředků navrhnul extra velké modlitební koberečky na podporu udržování bezpečných rozestupů v mešitách uprostřed stoupajícího počtu nakažených Covidem-19

S rostoucím počtem nakažených Covidem-19 v Pákistánu se značka Dettol z portfolia společnosti Reckitt rozhodla vytvořit osobní modlitební kobereček na podporu udržování bezpečných rozestupů v mešitách.

Tradiční modlitební koberečky („janamaz“) jsou zhruba sedmdesát centimetrů široké a tak věřící klečí prakticky hned vedle sebe.

Ve spolupráci s Impact BBDO, Dubai a BBDO Pakistan, Lahore vytvořil Dettol 180 centimetrů široký modlitební kobereček, aby zajistil, že se muslimové budou modlit co nejbezpečněji a přitom jim připomněl, že je nutné dodržovat opatření k zamezení šíření nákazy.

Dettol uvedl kobereček do prodeje letos 21. července, v den svátku Eid-ul-Adha, kdy je pro spoustu Muslimů obzvlášť důležité přijít na modlitbu a poslechnout si kázání v mešitě.

Design koberečku je vychází z tradičních muslimských geometrických motivů natištěných na udržitelném papírovém materiálu, který se neroztrhne a jde snadno smotat nebo složit a opakovaně využít.

Výkonný kreativní ředitel Impact BBDO MENAP Ali Rez v rozhovoru pro Contagious řekl: „Museli jsme brát velký ohled na emoce i tradice, což je důvod, proč musel být design naprosto správný. Branding jsme cíleně vynechali, aby zůstal design koberečku čistý. Kobereček zdobí mřížka, která se postupně zvětšuje a rozšiřuje, aby navodila vizuální narativ sociálního distancování.“

Podle agentury vyrobil Dettol několik tisíc koberečků a rozdal je při příležitosti Eid-ul-Adha, konečným cílem je vytvořit až sto tisíc koberečků. Jsou dostupné k zakoupení také online nebo jako open source soubor, který si může stáhnout a vytisknout kdokoliv.

Iniciativu podpořilo online video, které věřícím, co se chodí modlit do mešit, připomnělo, aby udržovali bezpečnou vzdálenost od ostatních. Video sdílel Dettol na svých kanálech sociálních médií a propagovalo jej i několik místních platforem.

Kromě toho koberečky podpořila i Rada islámské teologie v Pákistánu a využívaly se po celé zemi v několika největších mešitách. Cílem značky je rozšíření koberečků do Egypta, Indie a dalších zemí s velkou populací muslimů.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

 

Contagious Insight

Dobré načasování / Od srpna čelí Pakistán čtvrté vlně nákazy Covidu-19. 31. července bylo nahlášeno 5.029 nových případů, což je nejvíc od 29. dubna, kdy přibylo 5.112 nakažených. Vláda sice zavedla opatření na ochranu veřejnosti včetně obecně platného sociálního distancování, ale lidé v zemi pravidla ignorují. Dettol v tomto případě našel nadčasové a elegantní řešení, které reprezentuje snahu značky pomoct zabránit šíření nemoci. Navržením, vytištěním a rozdáváním koberečků v mešitách dělá Dettol víc, než jen šíří své dobré jméno. Žďuchnutí / Ovlivnit chování není jednoduché. Obzvlášť pak uprostřed pandemické krize, kdy se lidé potýkají s rychle rostoucím počtem mrtvých, dezinformacemi a vládními nařízeními. Dettol společně s agenturami Impact BBDO a BBDO Pakistán místo přísných varování nebo rozkazů k sociálnímu distancování se rozhodl pro „chytřejší žďuchnutí“ – výzvu k bezpečnější modlitbě. Jak koneckonců poznamenal i spoluautor knihy Nudge, Richard Thaler: „Pokud chcete, aby lidé něco udělali, musí to být jednoduché.“ Ali Rez z BBDO MENAP v rozhovoru pro Contagious řekl: „Varování a příkazy, které země vydala, byly z velké z většiny ignorovány. Cítili jsme, že větší sílu by měl interaktivnější a osobnější přístup. Proto jsme si jako médium vybrali osobní modlitební kobereček, který si člověk bere do mešity k modlitbě. Nejen jako připomínku pro samotného uživatele, ale i jako ohleduplnou žádost pro ostatní. Aby byli během této nové pandemické vlny ohleduplní.“ Brand building / Širší iniciativa Dettolu Hoga Saaf (bezpečná) usiluje o čistší a zdravější Pákistán od roku 2017 prostřednictvím oslovovacích a vzdělávacích programů. Social Distancing Prayer Mat do těchto aktivací skvěle zapadá a přispívá k cíli a aktivismu značky tím, že pomáhá lidem žít běžný život co možná nejbezpečněji. Ali Rez z Impact BBDO Contagious řekl: „Úspěch by pro tuto kampaň byl, kdyby pomohla vybudovat zdravější, bezpečnější a čistší Pákistán. To je pro Dettol většího, dlouhodobější cíl. S touto jednoduchou designovou inovací podloženou insightem se snažíme zachránit životy lidí a přitom jim dát možnost normálně žít. A modlitba v mešitě tvoří důležitou součást každodenního života zdejších lidí.“ Pokud bude tento cíl opakovaně naplňován, přispěje Dettol k zajištění, že Pákistán napadne lidi jako první, pokud jim přijde na mysl čistota. A přestože Dettol nevnucuje branding značky tam, kde není vítaný, je jeho iniciativa dost zajímavá na to, aby si o ní lidé povídali a sdíleli ji.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout