News & Views

Díky měření tepu vyřazuje Klarna roboty ze slosování o tenisky /

Platební platforma zavedla kontroly tepové frekvence, aby se ujistila, že vymodlené tenisky padnou do ruky lidem a ne botům

Globální platební platforma a nákupní služba Klarna, která uživatelům umožňuje odložení plateb za online nákupy nebo rozdělení platby na menší měsíční splátky, se spojila s experty na tenisky Highsnobiety a odměňuje sneakerheady teniskami z limitovaných kolekcí na základě kontroly jejich tepové frekvence.

Získat pár bot z limitované edice není pro fanoušky tenisek snadné. Mimo jiné kvůli sneaker botům: aplikacím nebo automatizovaným skriptům, které zkracují vyřízení online objednávky na milisekundy a vyřazují ze hry lidskou konkurenci. 

Klarna se rozhodla tomuto fenoménu postavit a do slosování darovala pět nejslavnějších a nejvyhledávanějších párů tenisek posledních deseti let (výběr Fabiana Gorslera, sportswear editora z Highsnobiety):  2015 Adidas Original Yeezy Boost 750 OG, 2016 Acronym x Nike Presto Mid, 2017 Virgil Abloh x Nike Air Jordan 1 Chicago, 2017 Sean Wotherspoon x Nike Air Max 97/1 a 2018 Daniel Arsham x Adidas Futurecraft 45.

Jediné, co musí „lovci“ unikátních tenisek pro zapojení do slosování Heartbeats4Sneakers, je navštívit web Klarna a na kameru smartphonu nebo notebooku přiložit prst. Díky proudění krve v těle zachytí kamera proměnlivé světlo a rozdíly využije software k určení tepové frekvence. Po několika vteřinách zaznamená puls a zařadí soutěžícího do slosování.  

Klarna propagovala kampaň na svých sociálních sítích a také prostřednictvím spolupráce s influencery teniskové kultury jako jakou King of Trainers (125 tis. sledujících na Instagramu) a Erik (87 700 sledujících na Instagramu). Platební platforma se spojila i s prodejci tenisek Asphaltgold nebo YME, kteří kampaň spustili na svých kanálech, aby informovali i další ve sneaker komunitě.

Klarna zvedala tepové frekvence také v televizním spotu a online videu, které podle tiskové zprávy znázorňuje život sneakerheada „plný snů, neúnavných tužeb a skutečného odhodlání.“

Lidé se mohli do slosování zapojit mezi 2. a 6. červencem. Poté Klarna spolupracovala s více než 40 prodejci tenisek z celého světa, kteří přijímají Klarna platby a prostřednictvím stejné technologie měření tepu nabízela slevy mezi 10 % a 90 % .

Výsledky / Podle Klarny se do soutěže několik dní po spuštění kampaně zapojilo přes 300 tisíc milovníků tenisek. V době vzniku tohoto článku kampaň prostřednictvím získaných médií oslovila přes 700 milionů osob a online video viděly na YouTube 3 miliony lidí. Klarna zároveň uvedla, že prodejci, kteří se zúčastnili druhé fáze kampaně zaznamenali ve slevovém období 40% nárůst prodejů.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Souboj botů / Odhadovaná hodnota světového trhu s teniskami je 76,6 miliard dolarů a podle Value Market Research má do roku 2024 vystoupat na 97,8 miliard dolarů. Ale hodnota trhu, limitované edice a spolupráce s významnými celebritami a značkami zadělaly celému průmyslu na velký problém: objevili se kupci prospěcháři, kteří vydělávají nákupem tenisek za tržní cenu a opakovaně je prodávají na webech třetí strany za násobně vyšší ceny. Například minulý rok se boty Travis Scott Air Jordans („boty sezóny“) v obchodech prodávaly za 140 liber (175 dolarů), jejich online cena ale vystoupala až za 2 500 liber (3 100 dolarů), píše BBC. Podle Bad Bot report 2019 od společnosti Imperva pochází 18 % aktivity na e-shopech od botů a v případě napjatě očekávaných spuštění prodejů tenisek mají boti na svědomí téměř 100 % aktivity. Klarna proto identifikovala konkrétní komunitu, reagovala na její vášně a vyřešila skutečný problém. „Naším cílem je povýšit zážitek z nakupování a pomoct lidem získat to, co milují. Jeden ze způsobů jak toho dosáhnout je identifikace zapálených komunit, v nichž hraje nakupování významnou roli, ale neprobíhá tak hladce, jak by mělo. Zaměření se na takové problémy a nalezení jejich řešení kreativními a neočekávanými způsoby chceme zapojit více zákazníků a zároveň dokázat, že Klarna přidává nakupování skutečnou hodnotu,“ dozvěděla se Contagious od marketingového ředitele Klarny Davida Sandströma. Tenký led / Klarna, proslulá nabídkou „kup teď, zaplať později“, patří podle údajů na jejím webu s 85 miliony zákazníků u 200 tisíc prodejců v 17 zemích mezi největší evropské banky. Vzhledem k tomu, že neúčtuje úrokové sazby ani poplatky za pozdní splacení, je zřejmé, proč se zákazníkům zamlouvá. Značka si ale vysloužila plno kritiky kvůli zadlužování lidí a podpoře impulzivního utrácení. Jako odpověď spustila KlarnaSense kampaň, která využívá psychologii prodeje k propagaci uvědomělějšího nakupování a před samotným nákupem vyzývá spotřebitele ke zodpovězení tří otázek: Miluji to? Budu to používat? Stojí to za to? S kampaní Heartbeats4Sneakers Klarna tuto myšlenku umocňuje a cílí na specifickou komunitu milující konkrétní výrobek, která ho bude používat a je odhodlaná zaplatit za něj cenu, kterou stojí.  Z ničeho hvězdou / Klarna se od roku 2006 vymyká své kategorii a upevňuje pozici obratného operátora s řadou osobitých kampaní. Včetně spotu v němž kluzká ryba sjíždí po skluzavce a podlaze z roku 2016 a nebo v sérii reklam ve spolupráci se Snoop Dogem z roku 2019.  Navzdory tomu, jak je pro finanční instituce obtížné prezentovat zákazníkům nabízené služby jako srozumitelné nebo zajímavé – natož pak vzrušující, je kampaň Heartbeats4Sneakers (i díky mírně mimozemskému promo videu) svěží, zábavná a inovativní. Přitom stále zůstává věrná cíli – nabídnout „hladký průběh nákupu“ a pomáhá značce setrvat v myslích potenciálních zákazníků.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout