News & Views

Autoškola přepravuje během výuky lidi s pohybovým omezením /

Francouzská síť autoškol CER nabídla lidem s omezením pohybu přepravu během výuky a zvýšila počet přihlášených 30 %

Na začátku roku 2023 přišla francouzská síť autoškol CER s insightem, že se ročně „promarní“ čtyři miliony hodin výuky v autoškole tím, že zadní sedadlo zůstává bez pasažéra a cesty tak jsou zbytečně bezcílné.

Ve spolupráci s agenturou BETC Paris našla síť autoškol CER způsob, jak tato prázdná místa dobře využít v rámci projektu The Lost Ride. Nabídla bezplatnou službu přepravy lidem, kteří by se jinak těžko dostali na lékařské prohlídky, za kulturou nebo na nákupy (starší lidé, lidé s pohybovým omezením nebo ti, co si nemohou dovolit taxi ani veřejnou dopravu). Síť autoškol se postarala o to, aby přítomnost cestujících neovlivnila kvalitu výuky a čas ztracený při vyzvedávání, v průměru pět až deset minut, na konci hodiny opět přidala.

Během prvních čtyř týdnů CER bezplatnou službu spolujízdy testovala v 50 autoškolách a sledovala její vliv na počet řidičů v autoškole i na počet přihlášených studentů. Zaznamenala úspěch: služba se rozšířila na 450 škol v 17 francouzských městech. V době psaní tohoto článku poskytuje CER každý týden přibližně 400 jízd lidem, kteří to potřebují.

Výsledky / Podle agentury dosáhla iniciativa více než 550 milionů impresí v celostátní televizi, rozhlase, tisku a sociálních médiích. Od začátku aktivace The Lost Ride se do autoškol CER přihlásilo 200 tisíc nových žáků, což představuje 30% nárůst oproti předpokládaným 150 tisícům přihlášeným. Povědomí o značce se zvýšilo o 1 000 %. Kampaň také inspirovala novou legislativu projednávanou s cílem vytvořit právní rámec směřující k rozšíření iniciativy na další autoškoly v celé zemi.

Contagious Insight 

Řidičské PR / Pokud jde o autoškoly, mají lidé tendenci sáhnout po nejlevnější nabídce. Myšlenkou CER bylo snížit cenovou citlivost a získat potenciální studenty budováním afinity k tomu, co značka představuje. Benjamin Le Breton, kreativní ředitel BETC Paris, v rozhovoru pro Contagious obchodní výzvu vysvětlil: „Autoškoly CER působí na trhu, kde rozdíl spočívá v tom, kdo výcvik nabídne nejlevněji. V kontextu inflace a rostoucích cen pohonných hmot i elektřiny bylo cílem vytvořit hodnotu a preferenci značky nad rámec ceny kurzu.“

CER cíle dosáhl tím, že komunikoval poslání značky v praxi – pomáhat lidem v pohybu – a doslova tím prokázal svého ducha solidarity, čímž vynikl v odvětví, kde je snaha o budování značky vzácná. Soustředění se na purpose marketing CER umožnilo vytvořit bezchybnou práci v oblasti brand buildingu, s výraznou stopou především v oblasti PR. „Změna vnímání značky spolu s pocitem solidarity nám pomohla vybudovat ‘feel-good marketing story’. Zdá se mi, že právě to částečně přispělo k bezplatnému mediálnímu pokrytí a komerčnímu úspěchu aktivace,“ myslí si Le Breton.

Dvě mouchy jednou ranou / Přeměna autoškoly na službu spolujízdy je nejen prospěšná pro komunitu, ale i pro planetu. Le Breton nám vysvětlil důležitost dvojího positioningu – na půli cesty mezi solidaritou a udržitelností, především v souvislosti s navázáním kontaktu s mladou cílovou skupinou: „Chtěli jsme znovu spojit mladší generace se staršími tím, že vytvoříme řešení mobility, které je solidární a zároveň bezplatné. Navíc jsme chtěli najít způsob, jak snížit ekologický dopad autoškol. 

Podle článku Světového ekonomického fóra z roku 2022 preferují lidé z generace Z nákupy u udržitelných značek. Touto kampaní se společnost CER identifikovala s prioritou svého publika – zmírnila pocit viny, který by mohl vznikat kvůli ekologickým nákladům spojeným s absolvováním autoškoly tím, že kurzy spojila s bezplatnou taxi službou pro  potřebné. 


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout