Dopravní agentura udělala z přeživších autonehod zastánce bezpečnostních pásů
Na začátku roku 2019 chtěla vládní dopravní společnost Waka Kotahi NZ Transport Agency, jejímž cílem je propagace bezpečné a funkční dopravy na Novém Zélandu, snížit počet odvratitelných úmrtí na silnicích. Podle agentury zemře při dopravních nehodách přibližně sto Novozélanďanů ročně přičemž 30 % z nich by mohlo přežít, pokud by použili bezpečnostní pás.
Agentura se vzhledem k tomu, že většinu mrtvých tvoří mladí muži z oblastí venkova, rozhodla udělat z bezpečnostního pásu symbol přežití místo symbolu slabosti. Ve spolupráci s Clemenger BBDO Wellington se Waka Kotahi spojila s mediální společností VICE a vytvořila alternativu klasických varování veřejnosti týkající se bezpečnosti na silnicích: Belted Survivors.
Na základě insightu, který prozrazoval, že cílové publikum s oblibou sdílí drsné fotografie zranění a jizev, sesbírali tvůrci kampaně stovky skutečných příběhů lidí, kteří přežili dopravní nehody jen díky bezpečnostním pásům. Agentura vybrala desítku přeživších, které s pomocí společnosti PROFX zabývající se filmovým líčením znovu namaskovali zranění a otlaky bezpečnostních pásů podle fotografií pořízených bezprostředně po autonehodě.
Fotky protagonistů kampaně vznikly přímo u nich doma a ti je následně sdíleli na svých sociálních sítích. Snímky se ocitly i na velkoplošných OOH poblíž parkovišť u nejrůznějších barů a hospod v místech, kde přeživší, žijí, a také na akcích, které jsou u cílové skupiny mladých mužů populární. Příběh každého z přeživších se nachází na speciálním webu, kde mohou lidé zhlédnout průběh simulace zranění a přispívat vlastními příběhy.
V průběhu kampaně se z desítky přeživších stali obhájci „správného rozhodnutí“ v podobě používání bezpečnostního pásu a další mladé muže vyzývají, aby se chovali stejně. Příběhům se začala věnovat národní a později také světová média a dění kolem nich vyústilo k dlouhodobou iniciativu novozélandské policie. Přeživší se také účastnili workshopů zaměřených na bezpečné používání bezpečnostních pásů.
Výsledky / Belted Survivors získali celosvětově půl miliardy zmínek, přinesli 540% nárůst aktivity publika (v porovnání se standardy vlády NZ pro social marketing mířený na toto publikum) a dokázali změnit názor 74 % publika. Zapamatovatelnost kampaně byla u mladých mužů téměř třikrát vyšší než členů běžné populace a čtyřikrát vyšší než u předchozí kampaně na nošení bezpečnostních pásů.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz