News & Views

Dva hlavní problémy budoucnosti inovace /

Výzkumný konzultant a autor Sean Pillot de Chenecey hovoří o výzvách i změnách, kterým čelí inovátoři

Inovace, na nichž je každá organizace tak závislá, budou co nevidět ještě dynamičtější a náročnější než kdy předtím.

Věřím, že hyper-relevance, ultra-personalizace, spolupráce, etika a udržitelnost jsou základní kameny úspěchu.

Mezitím se ale musí ti, co jsou pověřeni tvorbou těchto inovací, poprat se dvěma hlavními důsledky, které už snad nemohly být hlubší ani rušivější.

První se týká environmentální krize. Jak společnost, tak obchod jsou totiž konfrontovány s existenčním dilematem. Takovým, které doteď většina případů přehlížela. Tato krize se ve skutečnosti stala „klimatickým a biodiverzním stavem nouze“ a je nutné aktivně přistoupit k jejímu řešení, a v něm hrají roli firmy ve všech oborech. 

Ten druhý řeší technologii, zejména pak umělou inteligenci a její intenzivní dopad napříč všemi sektory. Od produktového vývoje k poskytování služeb, od chytrých měst k propojeným domácnostem a od budoucích pracovních pozic ke vzdělání příštích generací – její efekty se silně projeví na všech úrovních, napříč společností i v obchodě, po celém světě.

Ve své nové knize Influencers & Revolutionaries nastiňuji efekt těchto problémů napříč rozmanitým spektrem oblastí. První problém je globální a k jeho řešení se musí přistupovat s nejvyšší naléhavostí a hrají v něm roli stěžejní roli inovace. Zatímco ten druhý se stane krajní „existenční podmínkou inovací“ v souvislosti s dlouho očekávaným posunem do druhé fáze internetu, ve níž internet věcí umožní ještě hlubší konektivitu.   

Na vědomí beru také známé inovativní „myslitele a muže činu“ (od filozofů po podnikatele) a odkazuji na mezinárodní agentury, konzultanty, think-tanky, značky, hnutí a organizace, které jsou podle mě nejlepším příkladem „jak na to“.

V kontextu spotřebitele líčím celkový posun od pasivní k aktivní spotřebě. Mezi možné důsledky patří, že podniky budou muset reflektovat nový životní styl, chování a přístupy lidí, kteří jsou jednak náročnější ve svých nárocích na značky a ruku v ruce jde jejich nespokojenost se současnou nabídkou značek. Klíčovým a dlouhotrvajícím trendem v inovačních kruzích je pak transformace vývoje produktů na „renovaci služeb“ nebo do „tvorby zážitků“. A nezdá se, že by měl polevit.

 

/Kreativní myšlení a společný postup tvoří cestu vpřed k cirkulárnější a etičtější ekonomice./


Sean Pillot de Chenecey

 

Z pohledu obchodní strategie je udržení zákazníka v centru dění reakce na trendy v přístupech a změnách chování důležitější než kdy dřív. Je to například důvod, proč je role designérů tak důležitá. A také proč je vliv vzdělávacích zařízení, která nadále prosazují „designové myšlení“ a prospívají tak organizacím napříč celým světem tak významný.  

Naprosto nezbytnou součástí je zároň „sociální inovace“, což je základní otázka všech debat od Světového ekonomického fóra až po protesty aktivistických skupin po celém světě. Je fascinující, že oba tyto prostory pojí podobné požadavky. Patří mezi ně, že organizace všech druhů musí nyní demonstrovat proaktivní sociální cíle, které liberálnější myšlení vyžaduje k dosažení nutných výsledků.

V kontextu ohraničeném globální klimatickou krizí a rušivým dopadem technologického vývoje vyžadují vlády, podniky i společnost změny, které nyní intenzivněji vnímají jako „odpověď“ inovace ve všech podobách.

Ale zatímco spousta lidí na tyto problémy pohlíží s pocitem rezignace nebo dokonce strachu, já věřím, že bychom se na budoucnost měli těšit, přemýšlet o ní pozitivně a přistupovat progresivně.

Kreativní myšlení a společný postup v každém případě znamenají cestu vpřed směrem k cirkulárnější a etičtější ekonomice. Innovation Manifesto v Influencers & Revolutionaries reflektuje mé přesvědčení, že k inovaci potřebujeme lidštější přístup. Takový, který zastává environmentalismus, rozmanitost, společenský pokrok a pocit pohody pro každého jako základ konceptů, výrobků, služeb i zážitků, které firmy a organizace produkují.

úvodní obrázek: brandpositive.org

 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Sean Pillot de Chenecey je výzkumný konzultant a veřejný řečník. Je také autorem The Post-Truth Business (finalista: 2019 Business Book of the Year awards) a Influencers & Revolutionaries (vydáno v únoru 2020). 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout