News & Views

Farmáři tisknou na vejce počty kroků slepic jako důkaz welfare /

Honest Eggs Co zaznamenává pomocí fitness trackerů aktivitu slepic a podporuje tak volný chov hospodářské drůbeže

Mezi spotřebiteli panuje mnoho nejasností ohledně toho, co je to vůbec volný chov slepic. Navíc pojmy pro označování welfare slepic používané v kategorii vajec mohou být zavádějící.

Honest Eggs Co je australská značka farmářských vajec, která se zavázala ke stoprocentní transparentnosti a vysokým standardům v oblasti welfare. Majitelé Honest Eggs Co se vydali regenerativní metodou chovu. Jejich slepice žijí ve volném výběhu (jeden výběh čítá méně než 30 slepic na hektar, zatímco vládní nařízení pro volný výběh stanovuje až 10 000 slepic na hektar).

Honest Eggs Co dokonce zvou všechny zájemce na návštěvu na své farmy (prohlídku si můžete rezervovat na webu), aby dokázali, že nemají co skrývat.

V březnu 2023 se farma spojila s agenturou VMLY&R Melbourne a produkčním studiem Airbag a společně vytvořili FitChix, fitness trackery pro slepice.

Insight za kampaní FitChix je prostý. Kategorie vajec je jako minové pole šikovného názvosloví, které má u spotřebitelů vyvolat dojem, že se slepice mají skvěle, ačkoli skutečnost je často někde jinde. FitChix naopak lidem zcela transparentně umožňuje, aby životní podmínky slepic sami sledovali.

Sledovací zařízení FitChix fungují jako fitness trackery akorát pro slepice. Nenarušují jejich každodenní život ani neomezují jejích přirozené chování. V rámci kampaně vzniklo podle agentury několik prototypů, které zaznamenávají úroveň aktivity jednotlivých slepic – včetně počtu kroků. Právě počet kroků jednotlivých slepic poté farmáři tisknou na každé snesené vejce. Honest Eggs Co se běžně prodávají v australských supermarketech.

Spolu s fitness trackery vzniklo v rámci FitChix také online video, OOH reklamní plochy, kampaň běží i na sociálních sítích a skrz POS materiály, pomocí nichž se spotřebitele dozvídají o tom, jak důležité jsou udržitelné a regenerativní zemědělské metody.

honest eggs co key visual 2 device on chicken 2

„Cílem Honest Eggs Co je změnit chov slepic a produkci k lepšímu,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Honest Eggs Co Roger Boyd. „Kampaň FitChix jsme spustili, abychom mohli lépe sledovat zdraví a prospívání našich slepic a abychom i nadále upozorňovali na to, proč je regenerativní zemědělství pro slepice, vejce, půdu, zemědělce i společnost celkově mnohem lepší. Honest Eggs Co představuje v extrémně nepřehledné kategorii snadnou volbu. Jde totiž o firmu, na kterou se můžete, pokud jde o způsob chovu, co do upřímnosti a transparentnosti naprosto spolehnout.“ 

Jake Barrow, výkonný kreativní ředitel agentury VMLY&R, dodal: „Od produktu přes kampaň až po transakční místo znamená FitChix inovaci, která přináší nezvratný důkaz, že slepice na Honest Eggs farmách žijí svobodný a zdravý život.“ 

honest eggs co key visual 2 ooh 2

Contagious Insight 

Ideální řešení / Jak se uvádí v tiskové zprávě, spotřebitelé jsou z tvrzení o volném chovu rozčarovaní a výrazy, které producenti vajec používají, mohou být matoucí a zavádějící. Nápad počítat slepičí kroky může od Honest Egg Co působit jako poněkud směšný trik, jak vygenerovat akcie a PR. Zároveň ale výborně zdůrazňuje závazek farmářů k transparentnosti. Pokud vládní nařízení farmářům, kteří chovají 10 000 slepic na jednom hektaru půdy, umožňuje původ jejich vajec označovat jako z „volného chovu“, jak můžete vědět, zda vaše vejce pocházejí od zdravých slepic, které mají dostatek prostoru pro opravdu volný pohyb, nebo od těch, co žijí v prostředí, jež se více podobá klecím? Natištění počtu kroků na každé jednotlivé vejce se ukázal jako zábavný a atraktivní způsob, jak sdělit, že slepice z farem Honest Egg Co se skutečně mají rozběh ve volném výběhu, a skořápka zde slouží jako nečekaně rozkošný mediální kanál.

Obhájení prémiovosti / Vejce Honest Eggs Co patří do prémiové kategorie – prodávají se za přibližně za 9,99 AU$ (6,60 USD) za tucet (11,90 Kč za vejce) zatímco průměrná cena za dvanáct kusů vajec je 5,51 AU$ (3,64 USD, 6,50 Kč za vejce). Posílení transparentnosti a závazku k dodržování welfare a udržitelných metod chovu je tak pro ospravedlnění ceny, zejména v době, kdy Austrálie také zažívá krizi životních nákladů, zcela klíčové. Účty Australanů za potraviny dosáhly v březnu rekordních hodnot, uvádí 9News. Průměrné výdaje na domácnost byly letos v Austrálii za jeden měsíc o 1 924 AU$ (1 300 USD, zhruba 28 000 Kč) vyšší než v předchozím roce. Kromě toho v mnoha zemích rostou ceny vajec v důsledku úhynu slepic způsobeného ptačí chřipkou. A vzhledem k tomu, že za pandemii ptačí chřipky mohou z velké části obrovské velkochovy, je sdělení Honest Eggs Co v souvislosti s welfare slepic načasované tak akorát.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout