News & Views

Filmový festival a opuštěné kino /

Ve snaze vzbudit zájem o digitální událost, uvězní Göteborg Film Festival vyvolené fanoušky na opuštěných ostrovech, kde byly jejich jedinou společností filmy, zájem projevily čtyři tisíce lidí

Göteborg Film Festival posunul opatření proti koronaviru na novou úroveň. Šťastným jednotlivcům nabídl možnost zhlédnout kompletní filmový program v naprosté izolaci na několika odlehlých lokalitách napříč Švédskem.

Iniciativa s názvem The Isolated Cinema dala několika šťastlivcům možnost fyzicky se zúčastnit Göteborg Film Festivalu a přitom zvedla povědomí o akci, která letos kvůli pandemii probíhá online. 

TV spot, ze kterého přímo sálá atmosféra, vytvořila Stendahls, Gothenburg. Upoutávka zve jednoho filmového fanouška, aby strávil sedm dní na osamělém ostrově, kde bude ve výlučné společnosti filmů a moře. Krátký film ukazuje osobu, jež za bouře dorazila na ostrov, aby tam započala svou filmovou odyseu. 

Jako lokalita kampaně by zvolen osamělý maják s názvem Pater Noster nacházející se na okraji souostroví v Severním moři. Jeden vyvolený filmový fanoušek tam stráví sedm dní v naprosté izolaci, bez telefonu, bez kontaktu s rodinou nebo přáteli jen a pouze ve společnosti filmové nabídky festivalu. Každý den navíc o svých zážitcích a zhlédnutých filmech natočí video deník.

Izolace je také tématem letošního festivalu a jeho součástí jsou rovněž filmy věnující se vlivu pandemie na náš vztah k filmu.

Během jedenáctidenního festivalu proběhnou dodatečná promítání (pro jediného diváka) ve dvou dalších lokalitách. Tyto lístky mají možnost získat filmoví nadšenci, kteří se zaregistrují před webové stránky festivalu. První z lokalit je slavný hokejový stadion s názvem Scandinavium, kde bude divák sledovat filmy ze středu kluziště obklopený prázdnými sedačkami. Druhou je kino Draken Cinema v Gothenburgu, domácí scéna festivalu. Zde každý film představí jeho tvůrci a následně ho zhlédne jeden divák v hledišti pro 713 lidí.

Výsledky / Mediální dosah kampaně je podle Stendahls je vyčíslený na jednu miliardu, jelikož se jí podařilo zaujmout přes 800 mediálních zdrojů včetně CNN, The Independent nebo The Hollywood Reporter. V době vzniku tohoto článku navíc organizátoři izolovaného filmového zážitku na opuštěném ostrově obdrželi přes čtyři tisíce přihlášek z více než 35 zemí. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Drama v sále / Podle reportu výzkumné společnosti Omdia z loňského prosince zaznamenal světový filmový průmysl v důsledku pandemie v porovnání s předchozím rokem 71,5% pokles zisku z prodejů vstupenek, což vedlo ke ztrátě v hodnotě 32 miliard dolarů. Jde o první případ za více než dvacet let, kdy jinak ziskový průmysl klesl pod 13 miliard dolarů.   Řada živých událostí byla během posledních dvanácti měsíců přesunuta online, což představovalo výzvu samo o sobě. O poznání větší výzvu však pro průmysl představuje otázka, jak zajistí dostatečný zájem pro návrat do fyzických prostor, až pandemie odezní. To platí především pro filmový průmysl, který čelí čím dál větší konkurenci se strany streamovacích služeb jako je Netflix, které během lockdownu zaznamenaly ohromný rozmach.  Kampaň Göteborg Film Festivalu představuje reklamu na digitální event, zároveň ale divákům připomíná vzácnost filmových premiér konaných ve fyzickém prostoru. Pro tvůrce i diváky je to signál, že show navzdory současné situaci nekončí.   Jedinečné zážitky / Kampaň zároveň několika šťastlivcům nabízí jedinečný zážitek, který si za peníze nekoupí. Pro „kinofily“, které snadno rozhořčí diváci, co během filmu šustí obaly od občerstvení, píšou zprávy na telefonu nebo hlasitě mluví nabízí Isolated Cinema skutečně unikátní příležitost, jak si velké plátno užít bez vyrušování. Zde se skrývá jádro PR hodnoty celého nápadu, který se dotýká konkrétního lidského problému a nabízí jeho efektivní řešení, které je zároveň v souladu s omezeními kvůli pandemii Covidu-19. Obdobným a dobrým příkladem je nabídka zážitku od Art Institute of Chicago z roku 2016, který ve spolupráci s Airbnb vytvořil nemovitost, co působila jako vnitřek obrazu Vincenta Van Gogha. Kampaň obdržela cenu Grand Prix za kreativní efektivitu na Cannes Lions Festival of Creativity 2017.   Atmosféra / Negativním důsledkem lockdownu je častější pocit osamění a izolace. Podle Office of National Statistics zakusilo pocity osamělosti během prvního měsíce lockdownu ve Spojeném království 7,4 milionů lidí (14,3 % populace). Tyto pocity se ve výsledku staly významnou součástí životů řady lidí, což je důvod, proč Göteborg Film Festival toto téma využil jako kreativní platformu pro svůj letošní event a jeho kampaň, jak ostatně vysvětluje umělecký ředitel festivalu Jonas Holmberg: „Organizování izolovaných filmových zážitků […] představuje způsob, jak vytvořit bezpečná festivalová promítání, ale zároveň je to také pokus o zpracování toho, jak pandemie změnila náš vztah k filmu.“ 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout