News & Views

Finanční společnost navrhla k propagaci pojištění dům odolný proti pohromám /

Australská pojišťovna Suncorp vytvořila prototyp domu odolný proti extrémnímu počasí a získal zmínku na všech významných zpravodajských stanicích

Extrémní počasí zničí nebo poškodí každý rok v Austrálii stovky tisíc domů. Klimatická změna problém pouze stupňuje a zanechává celé komunity v Severním Queenslandu v podstatě bez šance na pojištění. Minulý rok spustil Suncorp, australský lídr mezi poskytovateli finančních, bankovních a pojišťovacích služeb, kampaň, která měla Australany připravit na budoucí bouře, zvýšit povědomí o nabídce pojištění značky a prokázat oddanosti tématu australské odolnosti.

Podle Suncorp lidé 97 % pojistného plnění v případě pohromy investují do oprav a rekonstrukcí a jen 3 % do prevence. V rámci propagace proaktivnějšího přístupu spolupracoval Suncorp s Leo Burnett Australia, Sydney, The Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO), James Cook University a Room 11 Architects a vytvoření prototypu domu, který dokáže odolat extrémnímu počasí. One House to Save Many byl navržen a postaven tak, aby odolal cyklonům, povodním i požárům.

One House to Save Many byl koncipován jako model budoucích australských domů: cenově dostupný, pojistitelný a schopný ustát podmínky dynamického australského podnebí. Ačkoliv hlavní cílovou skupinou kampaně byli majitelé domů ze střední až vyšší příjmové třídy státu Queensland (region obzvlášť zmítaný bouřemi), integrovanou kampaň spustila značka v dubnu 2021 celostátně. Projekt One House představila minutovou televizní reklamou, kterou následovaly reklamy na další pojištění Suncorp.

Doprovodné OOH reklamy a bannery na sociálních sítích propagovaly pojišťovací produkty Suncorp a připomínaly lidem, aby se připravili na období bouří. Reklama směřovala diváky do online hubu, kde mohli zjistit, jak své domy zabezpečit, aby byly odolnější, a zároveň zde nalezli důkladněji popsané podmínky pojistné smlouvy u Suncorp. Značka zároveň natočila 23 minut dlouhý dokument, který vypráví příběh One House. Film běžel na Channel 9 a společnost koncept představila také vládním institucím a stavebním firmám.

Výsledky / Podle agentury kampaň prostřednictvím placených a získaných médií oslovila 99 % cílového publika a pokryly ji všechny významné australské zpravodajské stanice, což vedlo k více než 20 milionům impresí. Dokument byl na Channel 9 odvysílán několikrát a během prvních několika týdnů Suncorp zaznamenal zájem 13 vedoucích stakeholderů v průmyslu a výzkumu, 4 největších městských úřadů v Queenslandu a 2 národních stavebních společností o spolupráci se Suncorp na rozšíření One House do zbytku země.

Insurance Council of Australia od té doby v čele se Suncorpem spustil Project Resilience, který si klade za cíl do roku 2025 začlenit odolnost do Národního stavebního zákoníku. Několik týdnů po spuštění Federální vláda oznámila vytvoření fondu odolnosti v hodnotě 600 milionů dolarů pro nové programy zabývající se přípravou na pohromy a zmírňováním jejich dopadů. K tomu Suncorp zaznamenal přes 110 tisíc unikátkních návštěvníků webových stránek One House s průměrným časem stráveným na stránce 3,7 minut.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

V jiném světle / Jak už víme z rozhovoru s CMO NRMA Insurance (dalším z lídrů australských pojišťoven) Brentem Smartem, pojištění je kategorie s nízkým zájem. „Pro většinu lidí je pojištění povinnost a není příliš zajímavé,“ říká. Vzhledem k tomu 80 % lidí platí jen tehdy, když přijde čas na obnovu pojištění a pouze 20 % lidí v kategorii aktivně nakupuje. Takže raději než, aby značky pojištění hovořily o produktu, jeho vlastnostech a cenách, musí hledat alternativní způsoby, jak přilákat pozornost oněch pasivních 80 %. Stejně jako NRMA, která má za sebou preventivní bezpečnostní kampaně jako First Saturday nebo Ramp Rater, zaujímá Suncorp s One House to Save Many spíše proaktivní než reaktivní přítup. Výhody jsou dvě: jak Suncorp zdůrazňuje, 97 % plnění při řešení pohrom jde na opravy a rekonstrukce, proto existuje očividná potřeba větších preventivních opatření, která nebezpečí v první řadě eliminují. Jako pojišťovatel má i očividný zájem na omezení počtu vzniklých pojistných událostí, čehož lze docílit pomocí zákazníků a jejich přípravou ochrany domovů a majetku proti nebezpečnému počasí. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je pokusit se změnit chování lidí, jako se to často snaží dělat NRMA – další možností je aktivně ovlivňovat infrastrukturu poskytováním cenově dostupných, odolných řešení jako právě One House.  Krizový mód / Všichni známe rizika, která představuje klimatická krize, ale pro spoustu Australanů jsou tato rizika realitou. V roce 2020 bylo přes 134 tisíc australských domů poničeno extrémním počasím. Proto k vyvolání změny chování nestačí záběry silných bouří a požárů – kreativní složka kampaně potřebovala „šokující faktor“. Proto nechal Suncorp australské rodiny stát za sklem pro pozorovatele, zatímco prototyp One House olizovaly šlehající plameny, bičovaly ho proudy vody, ustál záplavy a odolovával poryvům větru, přičemž mluvený komentář popisuje vztah Austrálie a extrémního počasí a opakuje potřebu budování odolnějších domů. Kontrast mezi tichem a teplem na jedné straně a katastrof a trosek na straně druhé bije do očí a poutá pozornost se očividně vymyká normám kategorie. Není tu žádný blábolící hlupák, kterému spadly klíče a telefon do kanálu – tato kampaň jde na dřeň. Ukazuje, na čem rodinám záleží: na domovech. Kromě silného emotivního zážitku kampaň One House také výhodně staví Suncorp do pozice inovátora kategorie. Značka své klienty nejen varuje, aby se připravili na budoucnost, ale navrhla i skutečný domov, který je může ochránit. Sdělení vede k pozitivním asociacím se značkou a ve zkratce říká následující: situace nebude v budoucnu o nic méně nebezpečná, ale Suncorp má řešení (a pojištění) k tomu, aby vás, vaši rodinu a váš domov udržel v bezpečí.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout