Když globální značka šamponu vyřešila v Indonésii problém s výslovností, dočkala se 13% růstu prodejů
Značka Head & Shoulders z portfolia P&G je světovým lídrem mezi šampony proti lupům. V Indonésii už ale několik desetiletí marně dýchá na záda tamní přední značce Clear.
Head & Shoulders často v Indonésii nabízí tradiční obchody „warung“, kde si musí zákazníci o danou věc přímo požádat obsluhu. A vzhledem k tomu, že pro spoustu Indonésanů je obtížné název značky v angličtině vyslovit, žádají většinou o značku, kterou vysloví snáz: Clear.
Obchody warung představují v Indonésii zhruba 50 % maloobchodního prodeje. Především na venkově mezi lidmi ve věku 18 - 35 let. Tito zákazníci si Head & Shoulders koupí pouze tehdy, když o něj nemusí žádat, pokud ano, dávají přednost snadno vyslovitelné konkurenci.
Jako šampon proti lupům se Head & Shoulders zaměřuje především na budování sebevědomí, takže chtěl osvobodit Indonésany od strachu z nesprávného vyslovení názvu jeho značky - a zvýšit prodeje - oslavou všech chybných způsobů výslovnosti.
Ve spolupráci s agenturou Ambilhati v Jakartě vytvořila značka Say It Proud. Kampaň oficiálně potvrzuje indonéský způsob výslovnost i psaní názvu Head & Shoulders. Součástí kampaně je online video s nepovedenými záběry z natáčení s ambasadorem značky, hercem Joe Taslimem. Video získalo během jedné hodiny 1 milion organických zhlédnutí.
Head & Shoulders následně upravil také podmínky vyhledávání na Googlu (psané i hlasové) tak, aby reflektovaly různé verze názvu značky jako „Heten & Soljers“ a „Hed & Solder“. Vrchol kampaně byl naplánovaný na Den indonéské nezávislosti (17. srpna), kdy značka oslavila 700 indonéských jazyků v sérií televizních spotů a také v reklamách na regionálních rozhlasových stanicích, v nichž spotřebitelé sdíleli své vlastní verze názvu značky. Head & Shoulders také vytvořil přes tři stovky lahví šamponu s různými variantami názvu.
Výsledky / Video s Joem Taslimem nasbíralo přes 18 milionů zhlédnutí a poté, co influenceři a dokonce i jiné značky přišly se svými variantami, vygenerovalo více než 243 milionů impresí. Head & Shoulders prodal o 660 tisíc lahví víc šamponu a jeho celkový tržní podíl vzrostl o 16 %. Celkové prodeje stouply o 13 %. V kategorii si celkově polepšil o 11 % a o celých 12 % oproti Clear. Díky kampani se značce podařilo oslovit 1,9 milionů nových domácností, což představuje zvýšení tržního podílu o 10,4 %. Poprvé tak převzala prvenství od svého konkurenta.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz