News & Views

Heinz bojuje proti padělatelům kečupu pomocí Pantone kódu /

Výrobce ochucovadel vytvořil štítky, které mají dokázat, že jeho láhve od kečupu někdo znovu naplnil omáčkou jiné značky. V oblasti street food došlo ke 24% nárůstu využití originálního kečupu

V březnu 2023 identifikovala značka Heinz Ketchup přesný odstín červené v Pantone kódu, která je pro jeho legendární omáčku typická. Štíkem s barvou pak opatřil etikety svých lahví v Turecku. 

Vzorek červené barvy umístili příhodně na okraj štítku tak, aby mohli zákazníci dobře zjistit, zda dostali originální kečup Heinz. Heinz také spustil pro ověřování speciální instagramový filtr – pokud barva štítku neodpovídala barvě omáčky v láhvi, nejde o pravý Heinz. 

Kampaň Is That Heinz? vznikla ve spolupráci s agenturou Wunderman Thomson Turkey z Istanbulu

image 2 2

Kampaň odstartovala na sociálních sítích spolu s obrázky napodobeniny kečupu Heinz podávané v restauracích po celém Turecku s dotazem: „Je to Heinz?“ Láhve s novými etiketami se objevily v různých restauracích po celé zemi.

Výsledky / 97% spotřebitelů dokázalo podle agentury rozpoznat originální kečup Heinz od jiných, což vedlo k 73% poklesu výskytu kečupů jiných značek v láhvích Heinz a 24% nárůstu používání Heinz oblasti street food.

Contagious Insight /

Síla lidu / Heinz Kečup vyvinul tlak na turecké restaurace – donutil je nakoupit a skladovat originální omáčku skrz reakce zákazníků. Když jsme mluvili s Mikem Dubrickem, hlavním kreativním ředitelem kanadské agentury Rethink, o kampani Ketchup Fraud od Heinz Ketchup, řekl: „Poptávka spotřebitelů je skutečně to, co zvyšuje zájem restaurací o o produkt. Ketchup Fraud našel způsob, jak v očích restaretérů vytvořit spotřebitelskou poptávku tak, aby majitelé podniků chápali hodnotu značky Heinz a nevnímali kečup jako komoditu.“ Dávají návštěvníkům restaurací zábavný PR nástroj k odhalování napodobenin kečupu Heinz a restaurace se pak nemají za co skrýt. Tato iniciativa umožňuje lidem hledat autentický kečup Heinz, zvyšuje jeho hodnotu a vyzývá restaurace, aby podávaly původní produkt.

Zábava a hry / V našem Heinz Ketchup Brand Spotlight nám Dubrick řekl: „Skutečná výzva je, zabránit tomu, aby se Heinz propadl z pozice ikonické značky do staromódní nostalgie. Opravdu se chceme ujistit, že se z nás nestane značka, kterou si pamatujete z dětství. Chceme být pro lidi relevantní tady a teď.“ Dodává: „Pokud se nechováte jako ikona, pak váš status postupem času pomalu eroduje.“ Heinz ovládá umění zůstat relevantní tím, že své fanoušky motivuje k zábavě a zapojuje je do různých brand akcí. Svou důvěru prokazuje prostřednictvím kampaní jako Tip for Heinz, Heinz Hidden Spots nebo Draw Ketchup, které staví na konceptu lovebrandu. Is That Heinz? není výjimkou. Namísto přímé komunikace s tureckými restauracemi předvedl Heinz status ikony tak, že pomocí zákazníků ukazuje majitelům restaurací, že pokud jde o kečup, nesmí zklamat fanoušky Heinz.

Získejte členství v Contagious

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout