News & Views

Heinz chce dostat svůj kečup do amerických restaurací /

Heinz vyzývá návštěvníky gastro podniků, aby pomocí spropitného vybízeli restaurace k obrandování jeho kečupu

Podle výzkumů značky Heinz dávají tři ze čtyř obyvatel Severní Ameriky při jídle venku přednost kečupu Heinz a zážitek v restauraci bez tohoto kečupu dokonce označují za „zklamání“. Značka se rozhodla situaci napravit a vytvořila kampaň Tip for Heinz, která vyzývá americkou veřejnost, aby se k této otázce vyjádřila a předešla tak v budoucnu zklamání z nevhodného kečupu.

Heinz spolupracoval s agenturou Mischief @ No Fixed Address, kampaň běžela od 30. listopadu do 21. prosince 2022. Nabádala Američany, aby na jakýkoliv účet napsali větu „dolar spropitného pro Heinz“, pokud k jídlu nedostali kečup populární národní značky.

Zákazníci pak ještě museli účet vyfotit a poslat na adresu uvedenou na www.tipforheinz.com nebo nahrát fotku na Instagram s hashtagy #TipForHeinz nebo #sweepstakes. Hned po vyhodnocení jim Heinz proplatil spropitné ve výši jednoho dolaru plus spropitné v restauraci (až 20 dolarů), a několika šťastlivcům navíc značka zaplatila celý účet.

Heinz během kampaně nasbíral spropitné v hodnotě 125 tisíc dolarů a prvním deseti restauracím, které přešly na kečup Heinz, rozdal roční zásobu kečupu.

Propagace kampaně probíhala prostřednictvím OOH billboardů v New Yorku a Chicagu a také pomocí příspěvků na Instagramu a TikToku.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Vítězství pro všechny / Tip for Heinz skvěle ilustruje B2B iniciativu s efektivní realizací díky vlivu B2C. Značka se potřebovala zviditelnit a upoutat dostatečnou pozornost restaurací, aby je přesvědčila k výměně konkurenčních produktů za kečup Heinz. Proto kreativně naverbovala veřejnost a požádala lidi, aby zábavným a poutavým způsobem vyjádřili poselství Heinz. Je to oboustranně výhodný přístup. Značka navázala kontakt se zákazníky, kteří dostanou zpět své spropitné, zatímco restaurace obdrží roční zásobu kečupu zdarma. Heinz navíc získává i publicitu na sociálních sítích a zvyšuje svůj význam v gastro průmyslu. Stravovacím zařízením jednoduše připomíná, jakou národní popularitou se pyšní – stejně jako v případě kampaně Draw Ketchup elegantně zdůrazňuje, že pokud jde o kečup, „je Heinz ta pravá volba.“ Ať rozhodne lid / Jak potvrzuje kampaň Heinz Hidden Spots nebo výše zmíněný Draw Ketchup, Heinz vyniká v zapojování lidí do zábavy – a Tip for Heinz není výjimka. Tato kampaň je postavená na odlehčené myšlence vhodné pro sociální média, která snadno zapojí lidi pomocí jednoduché pobídky, jež lidem umožní mít ze sebe dobrý pocit, když dají restauraci spropitné, a navíc dají vědět svým followerům na sociálních sítích o tom, kde právě jedli. Je to chytrá taktika, která navíc bez námahy využívá názorů lidí, na kterých záleží, a ukazuje převahu Heinz nad konkurencí. Kampaň sází na lepší zákaznickou zkušenost v restauracích – motivuje zařadit do jídelního lístku lepší kečup  a zvyšuje tak hodnotu produktu (ehm, McDonald's) a navíc ospravedlňuje jeho vyšší cenu.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout