News & Views

Heinz požaduje uznání svých epizodních rolí /

Kečup Heinz požadoval v digitální a social media kampani uznání za role, které v minulosti ztvárnil v oscarových filmech

Značka Heinz Tomato Ketchup z portfolia společnosti Kraft-Heinz spustila v roce 2020 kampaň požadující uznání všech výstupů značky v akademií oceňovaných filmech. 

Ve společnosti s montrealskou agenturou Rethink spustila značka online kampaň Heinz On Film. V rámci kampaně značka pro svůj kečup vytvořila vlastní profil ve filmové databázi IMDB.

Vzhledem k tomu, že je IMDB open source, mohl Heinz své jméno přidat libovolně k celé škále oceňovaných filmů, kde se objevil, např. When Harry Met Sally nebo Pulp Fiction.

Ale ještě předtím, než značka stihla na stunt upozornit, databáze profil smazala. Heinz se proto obrátil na sociální sítě a požádal uživatele, aby ho ve filmech identifikovali výměnou za kečup zdarma.

Heinz lidi vyzval, aby sdíleli klipy svých oblíbených filmových okamžiků, v nichž výrobek vystupuje, online a značku označili. Tak mohl Heinz na sociálních sítích vytvořit vlastní filmotéku. Všichni, jejichž klipy se ve feedu Heinz objevily, obdrželi láhev kečupu Heinz zdarma.

Výsledky / Pozitivní dojem ze značky podle agentury vzrostl o 350 %, zvýšil se i počet domácností kupujících značku, která během oscarového týdne získala média v hodnotě 155 tisíc dolarů.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Selhání není smrtelné / Ačkoliv to ve videu k případové studii může vyznívat jinak, značka se ve skutečnosti nesnažila IMDB donutit, aby oficiálně uznala její herecký profil. Stejně tak nebylo cílem kampaně získat uznání za její role ve slavných filmech, ale zvýšit význam značky. Rychlé odstranění zmiňovaného profilu ze strany IMDB by si někdo mohl vyložit jako selhání. Heinz jej ale proměnil v přelomový okamžik, díky kterému posunul kampaň jiným směrem - proměnil ji v úspěšnou aktivaci na sociálních sítích. Hbitost a rychlé uvažování v případech, kdy se věci nedaří, mají své kouzlo – než aby uznali porážku, dali kampani novou energii a nápad a ze selhání tak vznikl nový pohon.  Síla je v tradici / Neexistuje mnoho každodenních značek potravin, které by mohly autenticky využít kulturní událost jakou je udělování Oscarů, Heinz k tomu ale má potřebnou kredibilitu i kulturní kapitál. Možná šlo jen o malou kampaň na sociálních sítích, ale asociace s uznávanými filmy využila značka pozdvižení, které kolem Oscarů panuje, a přitom poukázala na to, že je její výrobek nadčasový. Vzhledem k tomu, že předchozí kampaně (It Has To Be Heinz) si vedly tak dobře, Heinz On Film jednoduše umocňuje výsadní pozici značky v kategorii omáček. Heinz má jako lídr kategorie jasnou prioritu. Chce identifikovat příležitosti k opakovanému připomínání výjimečnosti svého statusu. Mike Dubrick, managing partner a výkonný kreativní ředitel Rethink (agentury za kampaní Draw Ketchup) nedávno Contagious řekl:  „Značka si uvědomuje, že tento ikonický status je její silnou stránkou. Proto se soustředí na zvyšování povědomí… a zdůrazňování, že přijde všem na mysl vždy jako první, lásky ke značce.“ Heinz toho dosáhl nečekanými výstupy v populární kultuře, ať už jde o „směšně zdlouhavé kečupové puzzle“ nebo spolupráci s Edem Sheeranem na limitované edici lahví inspirovaných zpěvákovým Heinz tetováním. „Jistě, každé ikonické značce hrozí, že vymizí a stane se pouhou nostalgií,“ řekl Dubrick, „my se ale snažíme vyhledávat cesty, jak být relevantní, aby měli lidé značku rádi tady a teď.“

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout