Cameron Townsley, kreativní a eventová ředitelka společnosti The Digital Voice, se dělí o své postřehy
Bez nadsázky lze říci, že letošní Cannes bylo větší a velkolepější než kdykoli předtím – opravdu bylo.
Zejména rozruch kolem maloobchodních médií byl fenomenální. Jako vrchol vnímáme panel Retail Media Accelerator, který proběhl ve vile Contagious 20. června. Měli jsme to potěšení mluvit s některými z největších jmen v oblasti maloobchodních médií, včetně zástupců z Nectar360, Accenture Song, Skai a CitrusAd.
Jak jsme se dozvěděli, vzestup maloobchodních médií vzal odvětví reklamních technologií útokem a jako odvětví dosáhl ohromující hodnoty 121,9 miliardy dolarů. Ptáte se proč?
Hlavní poznatky ze zasedání
Velká část úspěchu retailových médií způsobuje, že jako kanál nejsou jen nástroj pro konverzi. Podle moderátora panelu Colina Lewise se také ukazuje, že jsou účinnou platformou pro zvyšování povědomí o značce – vedou zákazníky trychtýřem, ti pak poznávají různé značky a důvěřují jim – a zároveň představují vedlejší byznys pro maloobchodníky, kteří zvyšují marži.
Amir Rasekh ze společnosti Nectar360 vysvětlil, že příležitost, která v nich tkví, je obrovská, pokud máte k dispozici správné nástroje a správné publikum. Maloobchodní mediální sítě jako Nectar360 označil za „nit spojující firmy dohromady“.
Koaliční věrnostní program Nectar360, největší ve Spojeném království, poskytuje klientům přístup k 18 milionům angažovaných zákazníků, přičemž každou sekundu se díky ní provede úctyhodných 31 skenů.
Všichni účastníci panelu se shodli, že vývoj maloobchodních médií se v průběhu let neobešel bez problémů, kdy roztříštěné systémy občas nabízely nesourodou zákaznickou zkušenost. Nedávný průzkum společnosti Epsilon dokonce zjistil, že 64 % značek se domnívá, že existence většího množství poskytovatelů technologií v maloobchodních mediálních sítích má za následek špatnou zkušenost zákazníků s reklamou.
Dobrá zprává nicméně je, že maloobchodní mediální technologie začaly být vysoce sofistikované napříč celým funnelem nabídek komplexních služeb, jako například digitální obchodní platforma (DTP) od Nectar360 a CitrusAd, které dláždí cestu k mnohem hladšímu zážitku. „Naše vlastní DTP celý proces zjednodušuje a umožňuje agenturám a nákupčím nakupovat služby Nectar napříč kampaněmi a tvořit kampaně v celém funnelu včetně offsite, onsite a CTV, vysvětlil Rasekh.
Výhodou full-funnel retailové mediální platformy je, že propojuje interakce online a offline, což je v dnešním prostředí multi-channelového nakupování klíčové.
Umožnění digitalizace prodejen prostřednictvím sítě chytrých a propojených digitálních obrazovek v obchodech, jak to dělá Nectar360, je klíčové pro pochopení celé cesty zákazníka, nicméně velmi důležité je i udržení angažovanosti. Mít k dispozici takové množství dat první strany je polovina úspěchu, ale schopnost měřit je přesně a ve velkém měřítku bude v příštích letech klíčová. Jak shrnul Rasekh, „maloobchodní média mohou marketérům přinést svatý grál v podobě uzavření smyčky měření sledováním skutečných prodejů“..
Na závěr panelu jsme hovořili o budoucnosti maloobchodních médií a potenciální roli umělé inteligence v jejich vývoji. Shodli jsme se, že ačkoli je na to ještě brzy, určitě se objeví aplikace pro lepší personalizaci, kreativu a výkonnost založené na schopnostech učení AI.
A také, až týmy zvládnou základy a budou připravené na škálování, podívají se nejen automatizaci zakládající se na pravidlech, ale i implementací sofistikovanějších algoritmů AI.
Nemůžeme se dočkat, jak se budou maloobchodní média vyvíjet v příštích 12 měsících.
Nectar360 zajišťuje chod věrnostních služeb pro Sainsbury's, Argos, British Airways, Esso, eBay a Daily Mail Group a mnoho dalších oblíbených britských značek. Chcete-li se dozvědět více o tom, jak se společnost stala průkopníkem v oblasti maloobchodních mediálních technologií prostřednictvím svého DTP, podívejte se na nectar360.co.uk.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz