News & Views

H&M spustilo web s oblečením z druhé ruky /

Módní gigant spouští na cestě k udržitelnosti platformu na prodej nošeného oblečení 

Švédský prodejce oblečení H&M vytvořil v Kanadě platformu k prodeji oblečení z druhé ruky. Jmenuje se Rewear. 

Platformu spustili 7. září a zákazníkům umožňuje na rewear.hm.com nakupovat a prodávat nošené oblečení. Platformu Rewear vytvořila londýnská společnost Reflaunt zaměřená na technologie Resale-as-a-Service (RaaS). Umožňuje lidem jednoduše přidávat zboží, automatickou úpravu fotek a vše pohání algoritmus, který pro každý kus oblečení doporučí konkurenceschopnou cenu.

Zákazníci mohou přidávat zboží od jakékoliv značky, nejen z H&M – ačkoliv funkcionalita platformy nabízí lepší podmínky zákazníkům, kteří prodávají výrobky H&M, díky garantovanému přístupu k fotografiím a popisům přímo od značky. Výrobky H&M je navíc možné vyhledávat podle produktového čísla uvedeného na cedulce. 

„Domníváme se, že je důležité zahrnout všechny značky v Kanadě a neomezovat platformu pouze na výrobky z H&M. Chtěli jsme Kanaďanům poskytnout prostor, v němž by se mohli aktivněji zapojit do cirkulární ekonomiky a najít pro své vyřazené oblečení od jakékoliv značky, které mají ve skříních, nové využití,“ uvedl v tiskové zprávě, Frédéric Tavoukdijan, manažer H&M pro Kanadu.

Z každého prodeje připadně H&M provize 15 %, na oplátku ale nabízí prodejcům možnost odměny v podobě dárkové karty s přidanou hodnotou ve výši 20 %, aby je motivovalo k dalšímu nakupování v H&M.

„Nabízíme nejen místo, kde mohou Kanaďané recyklovat a opětovně využívat produkty, ale dáváme jim také platformu, kde se mohou aktivně účastnit cirkulární ekonomiky a dávat svým oblíbeným kouskům druhý život,“ řekla Géraldine Maunier-Rossi, vedoucí marketingu pro H&M Canada.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Reputaci si musíte zasloužit / Po uvedení Conscious kolekce (oblečení vyrobeného z udržitelnějších mateiálů jako jsou bio bavlna, recyklovaný polyester a Tencel) čelilo H&M v roce 2019 ze strany Norské spotřebitelské agentury kritice za greenwashing, protože nedokázalo dostatečně podložit svá tvrzení o udržitelnosti. Jako gigant ve světě fast fashion je H&M snadným terčem takových obvinění – kolik recyklace a bio bavlny by bylo nutné k vyrovnání jeho obrovské stopy? Proto představují Rewear i předchozí iniciativy (včetně závazku využívat do roku 2030 100 % recyklovaných materiálů, programu recyklace oblečení a virtuální módní kolekce) pro prodejce důležité kroky k ziskání reputace společnosti, která dbá na udržitelnost a k tomu, aby lidé začali značku brát v této oblasti vážně. Tím, že H&M umožnilo zákazníkům prodávat kromě jejich vlastního oblečení i výrobky jiných značek, se značka v tomto prostoru postavila do pozice lídra a přivlastnila si trh s prodejem nošených a dostupných módních kousků.  Lukrativní trh / Posun k prodeji nošeného oblečení představuje zároveň i mazané obchodní rozhodnutí. Hodnota trhu s bazarovým oblečením se odhaduje na 40 miliard dolarů a do roku 2025 se očekává celosvětový růst na 77 miliard dolarů, čímž výrazně předbíhá rychlost růstu tradičního módního trhu. Zásadní je, že Rewear není jen iniciativa nabízející výkup nebo opravu, jak jsme viděli u Ikea nebo Nike, případně možnost pronájmu, jakou aktuálně nabízí Selfridges a UpChoose – H&M zkrátka nabízí platformu, kde mohou lidé obchodovat mezi sebou, a na oplátku si bere 15 % z ceny. To znamená, že pokud budou lidé tuto platformu využívat k prodeji oblečení jiných značek, než je H&M, bude H&M vydělávat i na výrobcích, které původně vůbec nevyrobilo. Tím, že prodejcům nabízí jako kompenzaci dárkovou kartu s přidanou hodnotou 20 % vytváří značka zájem o další nákupy v H&M, čímž přispívá k vytvoření cirkulárnější nákupní zkušenosti.  Tváří v tvář stereotypům / Jako průkopník rychlé módy je H&M pachatelem ve zrychlování módních cyklů čím dál tím častější produkcí nových stylingů od konceptu po obchod. Oblečení, které produkuje ve velkém nákladu s čím dál tím kratšími dodavatelskými řetězci, je velmi cenově dostupné – ale zatímco nízké ceny spotřebitele lákají, zároveň naznačují, že výrobek nemá valnou kvalitu a proto jen na několik použití. Tím, že H&M dalo vzniknout platformě, která produktům H&M prodlužuje život, čelí značka stereotypům, které tvrdí, že její oblečení je na jedno použití a posiluje tím hlubší asociace s kvalitou.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout