News & Views

Ikea posílá účastníky reality show zpět do devadesátek  /

Prodejce domácího vybavení vytvořil reality show, v níž soutěžící žijí ve světě bez plochého balení nábytku

Na oslavu pětadvaceti let působení ve Španělsku vytvořila Ikea reality show Trapped in the 90s. Šest účastníků zde 24/7 žije v domě z doby, kdy ještě neexistovaly inovace Ikea.

Na speciálním webu je dostupných osm YouTube episod (každá má okolo pěti minut) a nechybí ani vtipná charakteristika možných úskalí, která v domě čekají: „Povlečení je moc těžké a kouše, věci z kuchyně se povalují všude možně a koupelna je příliš malá na beauty rutinu.“ 

V průběhu natáčení dostávají účastníci jako překvapení produkty z Ikea, které jim dávají záblesk naděje a pomáhají jim v domě (pře)žít.

Agentura McCann Spain Madrid pořad vytvořila ve spolupráci s producenty a scénáristy reality show. Casting soutěžících, kteří se narodili po roce 1996 – kdy se ve Španělsku otevřel první obchodní dům Ikea, jim zabral týdny. CCO McCann Spain, Emiliano Gonzalez Di Pietri, v rozhovoru pro Contagious řekl: „Všichni lidé v domě patří mezi influencery. Z naší strany šlo o vědomé rozhodnutí. Věděli jsme, že naší kampani přinesou amplifikační efekt a přesně to se stalo. Sami od sebe sdílejí materiál navíc.“

Štáb zachytil více než sto hodin obsahu, který odvysílá v televizi a na sociálních sítích. Laura Durán, marketingová a insightová ředitelka Ikea Spain v prohlášení uvedla: „Tohle je nejúspěšnější obsahová kampaň, kterou jsme kdy udělali. Veškeré metriky vylétly do nebes. Španělsko se do Trapped in the 90s oficiálně zamilovalo.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Sundejte si růžové brýle / Produkty Ikea jsou všudypřítomné a značka je synonymum cenově dostupného stylu. Po několika dekádách existence je ale čím dál těžší vymýšlet nové cesty, jak produkty zajímavě prezentovat. Ikonický výrobce nábytku s Trapped in the 90s chytře využil pětadvacátého výročí působení ve Španělsku a nepříliš láskyplně se ohlédl zpět do doby, kdy neexistovaly jeho produkty. Zdá se, že nostalgie nikdy nezestárne… A podle Patricka Metzgera, novináře, který psal pro Quartz a Slate Magazine, přichází ve třicetiletých cyklech. Na svém blogu The Patterning píše: „Existuje mnoho důvodů, proč se kyvadlo nostalgie objevuje zas a znovu. Jako hlavní faktor se však jeví zhruba třicetiletý cyklus. Po třech dekádách totiž dospívá významná masa lidí, kteří v mládí konzumovali danou kulturu, a nyní tvoří kulturu své dospělosti.“ Pro Ikeu jde o ideální načasování, protože spotřebitelé všech generací jsou připraveni vzpomínat na devadesátky. Značka toho může využít, udělat z reality show něco vysoce koncepčního „před a po“, jasně a zábavně manifestovat svou misi „Lepší každodenní život pro všechny“ Věrnost obsahu / Reklamní kreativci se většinou příliš soustředí na racionální prodejní sdělení a kvůli němu zanedbávají prostou pravdu: šoumenství, které je podle bývalého globální ředitele plánování značky v DDB Paula Feldwicka symbolem dobrého byznysu. Jak legendární planner a autor prozradil v rozhovoru pro Contagious: „Zkrátka musíte předvést show, která upoutá a udrží pozornost a dostane lidi do dobré nálady. Budou vás mít radši a následně si toho od vás víc koupí.“ Ikea Trapped in the 90s dokáže pobavit, jelikož velmi přesvědčivě naplňuje původní premisu. Jak nám řekl CCO McCann Spain Emiliano Gonzalez De Pietri: „Musí to vyznít naprosto upřímně, nemůžete působit, jako byste měli naplánované nějaké konkrétní cíle. Pak ztratíte svěžest a všichni jasně uvidí, jak se na pozadí točí marketingová kolečka.“ Existují prostší, jednodušší a méně impozantní způsoby, jak můžete jasně upozornit na „život před Ikea“, ale s natáčením pořadu udělala značka show a rozšířila svou slávu.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout