News & Views

Ikea udělala Kanaďanům z domovů showroomy /

Prodejce nábytku upozorňuje na nový obchod cedulemi, které proměnily opravdové domácnosti na živé katalogy

V rámci propagace otevření nového obchodního domu v centru Toronta na konci května proměnila kanadská Ikea reálné domovy lidí ve městě na showroomy.

Prodejce vybavení do domácnosti umístil do bytů a domů ve městě svůj nábytek a doplňky a následně nainstaloval kolem oken cedule se sloganem „Stvořeno pro život v centru“ a lokací nového obchodu.

Domovy / showroomy byly navrženy tak, aby vypadaly jako katalog z Ikea, včetně cedulí v oknech lákající pozornost ke konkrétnímu produktu (např. Gradvis, váza, $15.99).

Podle agentury Rethink Toronto, která za kampaní Window Shopping stojí, kreativci vybírali domácnosti tak, aby reprezentovaly různé životní styly dané čtvrti.

Rethink vytvořil v rámci kampaně i online film s přehlídkou různých domácností včetně medailonků lidí, kteří v nich žijí.

Získejte členství v Contagious /

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Vzbudit zájem / Kampaň vznikala od počátku tak, aby vyvolala nadšení a zvedla návštěvnost nového obchodního domu Ikea. Originální nápad využít opravdové domovy jako reklamní nosiče pomohl Ikea zachytit pozornost kolemjdoucích. Zatímco klasické billboardy by se musely předhánět s marketingovými sděleními dalších značek. Jedná se o originální PR kousek zralý ke sdílení na sociálních sítích a v lokálním tisku. Za zmínku také stojí, že díky prominentnímu logu a povědomým švédským názvům v oknech je možné Ikea okamžitě brandově identifikovat a kampaň jasně a správně přiřadit. Tato kampaň obsahuje voyeurský prvek, který přirozeně poutá pozornost. To nás odkazuje zpět na předešlé kampaně Ikea. Značka například v roce 2012 vytvořila byt v pařížském metru. Nadstavbou této kampaně je autenticita: jde o skutečné byty a skutečné lidi, kteří tam žijí. Městské prostory / Ikea neláká pozornost samoúčelně: značka šíří jasné sdělení o svém příchodu do centra Toronta. Tím, že vybrala rozmanité domovy v dané lokatitě a proměnila je na showroomy, Ikea dokazuje všestrannost a praktické využití pro dané prostředí. Ve své podstatě jde o druh produktového dema, které ukazuje, že Ikea dokáže být ideální pro městský život. Jako prodejce s tradicí působnosti mimo centra měst musí značka změnit vnímání spotřebitelů a dokázat, že je „ideální i pro život v centru,“ jak uvádí na billboardech. Nový obchodní dům v centru Toronta je pouze jeden z příkladů, jak se značka začíná stále více soustředit na centrum města. „Otevření našeho prvního obchodního domu v srdci živého centra Toronta je důležitým mezníkem obchodní proměny s cílem přinést Ikea blíže tomu, kde zákazníci žijí, pracují, nakupují a socializují se,“ vyjádřil se v tiskové zprávě CEO Ikea Kanada a hlavní ředitel udržitelnosti Michael Ward. Dříve v tomto roce Ikea otevřela svůj první obchod na britské nákupní třídě, přičemž velikost nejnovějšího londýnského obchodu odpovídá pouze jedné třetině jejich běžných obchodních domů. Cindy Andersen, generální ředitelka nemovitostí mateřské skupiny Ikea, Guardianu řekla, že značka aktivně vyhledává prostory pro otevření dalších městských lokalit po celém světě. Nyní už probíhají stavební práce v prodejně v centru San Franciska, jejíž otevření bude podle plánu následovat. S ohledem na předpokládaný dramatický nárůst globální urbanizace, není divu, že Ikea provádí rekonfiguraci své retailové strategie. Podle Světové banky dnes 55 % světové populace žije ve městech a do roku 2050 dojde k více než zdvojnásobení městské populace, kdy bude globálně žít ve městech téměř 7 z 10 lidí.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout