News & Views

True Name od Mastercard přispívá k inkluzi LGBTQIA+ komunity /

Poskytovatel finančních služeb zavádí kartu, která uleví LGBTQIA+ komunitě

Pro spoustu členů LGBTQIA+ komunity platí, že jméno na jejich bankovních kartách nereflektuje jejich pravou identitu, což může být zdrojem ponížení, diskriminace nebo dokonce nebezpečí. Společnost Mastercard spustila loni v rámci inkluzivní iniciativy #AcceptanceMatters aktivaci True Name, aby lidem umožnila mít na kartě jméno podle vlastního výběru. 

Iniciativu True Name představili během měsíce Pride 2019 ve videu, v němž lidé popisovali své negativní zkušenosti s debetními nebo kreditními kartami se jmény, které neodpovídaly prezentaci jejich osobnosti. Podle značky se zhruba 32 % osob, které se prokázaly průkazy totožnosti se jménem nebo pohlavím, které neodpovídaly jejich vzhledu, setkalo s šikanou, obtěžováním nebo je obsluha odmítla obsloužit. 

Karty začaly fungovat v prosinci stejného roku a během reportáže americké televizní stanice ABC týkající se Pride měsíce byl poprvé odvysílán nový spot od McCann New York. V reklamě, kterou režíroval Bryan Buckley a produkovala ji společnost Hungry Man, trans a nebinární herci vysvětlují, co True Name pro uživatele vlastně znamená. 

Mastercard pobízí k zavedení True Name i další společnosti a v tiskové zprávě uvádí: „Usilujeme o kultivaci inkluzivní kultury uvnitř i zvenku. Nadále apelujeme i na celou naši branži, aby nám pomohla zajistit, aby finanční produkty u všech osob reflektovali jejich pravou identitu.“

True Name zatím dospěla k implementaci v osobních bankomatech i na debetních kartách chicagské banky BMO Harris a ve finanční institucí Superbia Credit Union orientované na LGBT napříč jejím portfoliem Mastercard.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Vážná věc / World Pride má mnoho korporátních sponzorů, kteří tuto událost finančně podporují a využívají své platformy, aby o ní zvýšili povědomí. Jedná se však o citlivé téma, které je snadné špatně formulovat, upadnout do spárů duhového kapitalismu nebo utrpět nařčení z falešnosti. Jak minulý rok sdělil Reuters Jeff Ingold, vedoucí mediálních aktivit ve skupině na ochranu práv LGBT+ komunity Stonewall UK: „Je důležité, aby podpora organizací nebyla povrchní a sahala hlouběji a aby byla LGBT komunitě skutečně oddaná.“ Stonewall a její americký protějšek Human Rights Campaign „chtějí, aby společnosti, které své výrobky zdobí duhovým logem, usilovaly o větší podporu práv LGBT+ na pracovišti, pokud mají z podílení se na Pride těžit,“ píše Reuters. Mastercard naštěstí neskončil u pouhého vydávání duhové debetní karty. Naopak, nalezl významný způsob, jak se zapojit do konverzace a jak díky své unikátní pozici nabídnout řešení jednoho z problémů LGBT+ komunity. Navíc se Mastercard ukázal jako podnikavý spojenec celé myšlenky – minulý rok na počest měsíce Pride a World Pride v New Yorku instaloval cedule „Acceptance Street“ a udržuje trvalou spolupráci s LGBT+ organizací GLAAD, která se věnuje monitoringu médií. Ve zkratce, pokud existuje způsob, jakým poskytovatel finančních služeb může autenticky podpořit Pride, je to tenhle. True Name od Mastercard dokazuje, že poznání, jak vaše značka může unikátně zapůsobit na komunitu nebo myšlenku, by mělo vždy být, když přijde na záležitosti, jako je Pride, prvním krokem.   Jít příkladem / Vzhledem k ochranným opatřením proti podvodům je při snaze o změnu jména na bankovní kartě ve hře nevyhnutelné množství byrokracie. True Name se podařilo z procesu nejen odstranit část papírování a poplatků, ale zajišťuje lidem cestu ke změně, aniž by museli vysvětlovat nebo ospravedlňovat svá rozhodnutí a pocity.  Například zákazníci BMO Harris mohou požádat o změnu jména na pobočce nebo po telefonu – zákonné jméno u účtu zůstane, ale jméno na kartě se může lišit. Lidé navíc mohou o True Name karty žádat, aniž by se museli identifikovat jako trans, gender non-conforming nebo nebinární a noví zákazníci si před vytištěním své karty budou moci vybrat, jaké jméno se na ní objeví. Tím, že Mastercard produkt zpřístupní také dalším bankám, povzbuzuje obor finanční služeb k tomu, aby dohnal v této oblasti své rezervy – buď zavedením True Name nebo aktualizací vlastních pravidel a změnu jména na kartě umožnil. A vzhledem k tomu, že LGBT+ komunita představuje kupní sílu v hodnotě zhruba 3,7 miliard dolarů, zkrátka nemusí být z obchodního hlediska výhodné ji ignorovat. Společnosti, které práva LGBT+ podporují, by také mohly přilákat více lidí mimo komunitu – podle průzkumu Google Consumer Survey z roku 2014 přes 45 % všech spotřebitelů mladších 34 let uvádí, že by spíše opakovaně nakupovali u společnosti, která se k LGBT chová vlídně. Tím, že Mastercard s propagací iniciativy z loňského roku vyčkal na měsíc Pride (červen), True Name poskytl dostatek času pro upoutání zájmu a upoutání partnerů, demostroval jeho kredibilitu a dal bankám a poskytelům finančních služeb najevo, že jde o funkční a nezbytný prvek moderního bankovnictví.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout