Poskytovatel finančních služeb zavádí kartu, která uleví LGBTQIA+ komunitě
Pro spoustu členů LGBTQIA+ komunity platí, že jméno na jejich bankovních kartách nereflektuje jejich pravou identitu, což může být zdrojem ponížení, diskriminace nebo dokonce nebezpečí. Společnost Mastercard spustila loni v rámci inkluzivní iniciativy #AcceptanceMatters aktivaci True Name, aby lidem umožnila mít na kartě jméno podle vlastního výběru.
Iniciativu True Name představili během měsíce Pride 2019 ve videu, v němž lidé popisovali své negativní zkušenosti s debetními nebo kreditními kartami se jmény, které neodpovídaly prezentaci jejich osobnosti. Podle značky se zhruba 32 % osob, které se prokázaly průkazy totožnosti se jménem nebo pohlavím, které neodpovídaly jejich vzhledu, setkalo s šikanou, obtěžováním nebo je obsluha odmítla obsloužit.
Karty začaly fungovat v prosinci stejného roku a během reportáže americké televizní stanice ABC týkající se Pride měsíce byl poprvé odvysílán nový spot od McCann New York. V reklamě, kterou režíroval Bryan Buckley a produkovala ji společnost Hungry Man, trans a nebinární herci vysvětlují, co True Name pro uživatele vlastně znamená.
Mastercard pobízí k zavedení True Name i další společnosti a v tiskové zprávě uvádí: „Usilujeme o kultivaci inkluzivní kultury uvnitř i zvenku. Nadále apelujeme i na celou naši branži, aby nám pomohla zajistit, aby finanční produkty u všech osob reflektovali jejich pravou identitu.“
True Name zatím dospěla k implementaci v osobních bankomatech i na debetních kartách chicagské banky BMO Harris a ve finanční institucí Superbia Credit Union orientované na LGBT napříč jejím portfoliem Mastercard.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz