News & Views

IPA report: Mediální návyky starých a mladých obyvatel Velké Británie /

Hotely Nordic Choice experimentují a zkouší nabízet lidem své služby také přímo u nich doma

Podle nového reportu od Institute of Practitioners In Advertising (IPA) a Facebooku má aktuálně přesně polovina všech komerčních médií konzumovaných ve Velké Británii digitální podobu.

Jejich zastoupení vzrostlo z 42 % z roku 2015 a trend neposouvá vpřed pouze mladá generace – také straší lidé tráví s digitálními médii stále větší množství času. 

Výraznější proměna je však u lidí od 16 do 34 let věku. Téměř tři čtvrtiny (73 %) času, který skupina s komerčními médii stráví, zabírají digitální kanály. V roce 2015  se tato hodnota pohybovala na 59 %.

Tato věková skupina zároveň stráví v průměru větší množství času s pravidelně aktualizovanými médii, konkrétně 8 hodin a 29 minut denně, to je o 16 minut více než v roce 2015. 

Podíl médií s pravidelně aktualizovaným obsahem zůstává stabilní

Mezi lety 2015 a 2019 došlo pouze k 1% poklesu množství času stráveného s komerčními médii s pravidelně aktualizovaným obsahem, což nyní staví podíl na 65/35 ve prospěch komerčních médií.

Mezi britskými dospělými má největší dosah pět následujících mediálních společností: Facebook (64 %), ITV (60 %), Channel 4 (51 %), YouTube (38 %) a Channel 5 (33 %).

Nyní je nejspíš na místě upozornit, že Facebook je sponzorem tohoto reportu.

Dosah čtyř z pěti největších prodejních typů médií poklesl

Podle reportu mezi pět největších kanálů komerčních médií patří OOH, televize (živé vysílání a prémiové kanály a služby), internet, sociální sítě a komerční audio. Všechny kromě sociálních sítí zaznamenaly pokles dosahu.

Denní mediální cyklus zůstává stabilní

Mediální cyklus dospělých lidí se ve Velké Británii od roku 2015 v podstatě nezměnil.

Audio platformy zůstávají hlavním typem média pro ranní časy, zatímco video exponenciálně sílí zhruba od 16 až do 22 hodin, kdy jeho sledovanost opět klesá. Vystavení OOH se drží na poměrně vysoké a stabilní úrovni mezi 9. a 17. hodinou.  

V roce 2019 bylo OOH obecně největším mediálním kanálem z pohledu dosahu a stráveného času. Avšak v rámci médií s pravidelně aktualizovaným obsahem, tvoří komerční televize a sociálních sítě dohromady 57 %. To je více než polovina denní mediální spotřeby. Ale zatímco čas strávený na sociálních sítích roste (o 5 % na 23 %), sledovanost televize klesá (o 7 % na 34 %).

Nejvyužívanější jsou chytré telefony

Došlo k ještě většímu posunu konzumace mediálních obsahů prostřednictvím chytrých telefonů. Procentuální zastoupení u dospělých vzrostlo mezi lety 2015 a 2019 z 20 % na 28 %. 

Podíl chytrých telefonů roste na úkor jiných přenosných technologií, například tabletů a notebooků, konzumace jejich prostřednictvím poklesla o 2 % (tablety) a 6 % (notebooky).

Dospělí ke konzumaci mediálních obsahů ale stále nejčastěji používají televizi. Drží se na stabilních 39 % s poklesem o pouhá 2 % během čtyřletého období. 

Navzdory nárůstu popularity hlasových technologií a domácích asistentů tvoří tato zařízení pouze 1 % mediální konzumace u osob mezi 16 a 34 lety věku, a stejně tak i napříč dalšími věkovými skupinami.

Chytré telefony versus televize

Věková skupina 16 – 34 let se stává čím dál tím závislejší na chytrých telefonech. S tímto zařízením tráví více času než s jakýmkoliv jiným. Podíl chytrých telefonů mezi lety 2015 a 2019 vzrostl o 14 %, ze 33 % na 47 %.

Podíl televize poklesl z 32 % na 25 %, ale v této skupině zůstává druhým nejpoužívanějším zařízením.

U osob starších 55 let roste jak používání chytrých telefonů, o 6 % na 10 %,  tak sledování televize, o 1 % na 53 %. 

Report Making Sense od IPA vychází z odpovědí 6 tisíc respondentů starších 15 let, kteří vyplnili online dotazník týkající se jejich každodenního života, nákupních a mediálních zvyklostí a vedli si deník svých aktivit (každou půl hodinu) po dobu sedmi dnů. Účastníci si stáhli i speciální aplikaci, která monitorovala, jak používají mobilní telefon a tablet. Zjištění z roku 2019 porovnává studie ještě se dvěma dalšími IPA reporty týkající se stejného tématu z let 2005 a 2015. 

Celý spis, který je dostupný zde. Obsahuje přehled britské mediální krajiny s detailním důrazem na to kdy, kde a jak lidé v roce 2019 média konzumují. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout