News & Views

Jak chce Adidas rozpoutat revoluci a recyklovat tenisky /

Debata ohledně budoucnosti naší planety je čím dál žhavější, není divu, že se stále větší množství značek předhání ve vlastních udržitelných řešeních

Jeden z nápadů, který poutá pozornost, je koloběh v podstatě představující velmi specifický druh recyklování.

Například platforma Loop společnosti TerraCycle nabízí zákazníkům předměty denní potřeby ve znovupoužitelných obalech, s cílem dosažení radikálního snížení odpadu produkovaného při spotřebě.

Další světová značka nyní představuje vlastní výrobní cyklus: světoznámý výrobce sportovního oblečení Adidas odhalil stoprocentně recyklovatelné sportovní tenisky Futurecraft.LOOP.

Tenisky možná nepůsobí nijak problematicky, obuvní průmysl ale přesto zanechává na životním prostředí překvapivě rozsáhlou stopu. Studie od MIT z roku 2013 zjistila, že jedna běžecká bota se může skládat až z 65 dílů (až z 12 různých materiálů), zatímco odhadovaná délka rozpadu tenisek na skládce je 50 let.

Nicméně Adidas tvrdí, že přišel na to, jak vyrobit celou tenisku pouze z jednoho materiálu.

Termoplastický polyuretan (TPU) je znovupoužitelný plast, který lze rozemlít, rozpustit a pak z něj vytvořit další pár bot, s nulovým odpadem, když nezůstane nic k vyhození. Ke spojení jednotlivých částí využívá Adidas teplo, není tudíž zapotřebí žádné lepidlo nebo šití – tuto techniku v Ansbachu zdokonalila experimentální Speedfactory spadající pod Adidas.

V rámci celosvětového testovacího programu jsme dostali šanci vyzkoušet první generaci těchto tenisek. Jmenují se Futurecraft.LOOP, oficiálně budou představeny v roce 2021.

Účastníci testu budou své vysloužilé Loop tenisky opakovaně posílat zpět Adidas, aby z nich mohly být vyrobeny nové.

Zatímco celá bota je vyrobena z recyklovatelných materiálů, pouhých 5 až 10 % z ní může být v současnosti použito k výrobě nových Loop tenisek, což znamená, že Adidas potřebuje neustálou dodávku TPU. Jedná se však pouze o výchozí bod – Adidas usilovně pracuje na tom, aby se Loop tenisky vyráběly v poměru jedna ku jedné.

Celosvětový marketingový ředitel značky Eric Liedtke v rozhovoru pro Contagious uvedl, že společnost se zároveň snaží vyřešit, jak tyto tenisky dostat k zákazníkům, a pak je přesvědčit, aby změnili své chování a zapojili se do cyklu udržitelnosti.

Pokud Adidas přijde na řešení, získá nejen obchodní model přívětivější k planetě, ale zároveň přiměje lidi vstoupit do dlouhodobého a zavazujícího vztahu se značkou – která slouží dobru děláním dobrých věcí.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. Pro více informací o členství v Contagious klikněte sem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout