Uprostřed paniky ze závislosti na chytrých telefonech a sociálních sítích podporují technologické značky jejich zodpovědné využívání
Častější používání chytrých telefonů je opakovaně dáváno do souvislosti s duševním zdravím dospívajících. Centers for Disease Control and Preventation (CDC) zjistila, že výskyt depresí a sebevražd u dospívajících se mezi lety 2010 a 2015 zvýšil o 58 % (deprese) a 65 % (sebevraždy) a vinu připsala právě novým médiím.
Objevil se výzkum, který tuzo souvislost vyvrací, avšak na tom do určité míry nezáleží: poselství, že příliš velké množství technologií má na dětské zdraví špatný vliv se v lidech usadilo, což marketéry nutí brát v potaz a na tyto obavy reagovat.
Nátlak k porozumění pociťují zejména telekomunikační společnosti a výrobci chytrých telefonů a už viděli, jak kreativně k propagaci zodpovědného užívání svých výrobků přistoupili.
Novozélandský Spark děti pobídnul, aby si hrály spíše venku a na chvíli opustily svět obrazovek. Vytvořil chytrý ragbyový míč s Bluetooth připojením. Míč se propojí s aplikací, která přepočítá množství času strávené hraním venku na dobu, kterou mohou děti strávit před obrazovkou. Jakmile vymezený čas u displeje vyprší, aplikace upozorní rodiče a dítě si zase musí jít hrát ven, aby si opět „vysloužilo“ čas u obrazovky.
Před Valentýnem 2020 přišel Deutsche Telekom s cílem pomoci párům vybudovat si zdravější digitální návyky zlepšit jejich vztahy s chytrým spodním prádlem. Spodní prádlo ukrývá „LoveChip“ kartu, která se aktivuje přes Bluetooth. Páry si stáhnou aplikaci Connected Underwear a propojí své telefony s „LoveChipem“ (je nutné dodržet pětimetrovou vzdálenost). Pokud se osoba ve spodním prádle pohne, aktivuje pohybové senzory v čipu, který následně vyšle signál do aplikace, která spustí romantický playlist. Čip zároveň zašle upozornění na telefon partnera s požadavkem zapnutí „LoveMode“ pro přepnutí telefonu do režimu „Nerušit“.
Další značky volili serióznější cestu. Motorola v roce 2018 vybídla lidi, aby se zamysleli nad svými návyky v souvislosti s užíváním mobilního telefonu a vrátili do svého života rovnováhu. Značka spustila na svém webu kvíz, v němž se respondentů ptala na jejich zvyky a poté vyhodnotila úroveň závislosti. Účastníkům bylo následně doporučeno stažení mobilní aplikace Space (ne, paradoxní to nepřijde jen vám) pro monitorování a nastavení cílů užívání mobilního telefonu.
Stejným problémem se zabýval i čínský technologický gigant Lenovo. Během Ramadánu v roce 2016 spustilo Lenovo aplikaci Hadia Time, která monitorovala čas, během něhož nebyl telefon v provozu, a proměnila ho na mobilní data zdarma. Uživatelé si stáhli aplikaci a poté museli nechat telefon uzamčený co nejdelší dobu mezi sedmou a desátou hodinou večerní. Za každou neaktivní minutu telefonu věnovalo Lenovo jednu minutu dat pracovníkovi z řad přistěhovalců na Blízkém východě, aby mohl kontaktovat svou rodinu doma.
Lidé, kteří si aplikaci stáhli, mohli přistěhovalcům pomoci spojit se s jejich rodinami a zároveň strávit víc času v přímém kontaktu se svou vlastní rodinou díky omezení množství času věnovaného mobilnímu telefonu. Aplikaci si stáhlo celkem 31 tisíc osob a přistěhovalci dostali k dispozici na 2,8 milionů minut dat.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz