News & Views

Jak kreativně překonat závislost na smartphonech /

Uprostřed paniky ze závislosti na chytrých telefonech a sociálních sítích podporují technologické značky jejich zodpovědné využívání

Častější používání chytrých telefonů je opakovaně dáváno do souvislosti s duševním zdravím dospívajících. Centers for Disease Control and Preventation (CDC) zjistila, že výskyt depresí a sebevražd u dospívajících se mezi lety 2010 a 2015 zvýšil o 58 % (deprese) a 65 % (sebevraždy) a vinu připsala právě novým médiím.

Objevil se výzkum, který tuzo souvislost vyvrací, avšak na tom do určité míry nezáleží: poselství, že příliš velké množství technologií má na dětské zdraví špatný vliv se v lidech usadilo, což marketéry nutí brát v potaz a na tyto obavy reagovat.

Nátlak k porozumění pociťují zejména telekomunikační společnosti a výrobci chytrých telefonů a už viděli, jak kreativně k propagaci zodpovědného užívání svých výrobků přistoupili.

Novozélandský Spark děti pobídnul, aby si hrály spíše venku a na chvíli opustily svět obrazovek. Vytvořil chytrý ragbyový míč s Bluetooth připojením. Míč se propojí s aplikací, která přepočítá množství času strávené hraním venku na dobu, kterou mohou děti strávit před obrazovkou. Jakmile vymezený čas u displeje vyprší, aplikace upozorní rodiče a dítě si zase musí jít hrát ven, aby si opět „vysloužilo“ čas u obrazovky.

Před Valentýnem 2020 přišel Deutsche Telekom s cílem pomoci párům vybudovat si zdravější digitální návyky zlepšit jejich vztahy s chytrým spodním prádlem. Spodní prádlo ukrývá „LoveChip“ kartu, která se aktivuje přes Bluetooth. Páry si stáhnou aplikaci Connected Underwear a propojí své telefony s „LoveChipem“ (je nutné dodržet pětimetrovou vzdálenost). Pokud se osoba ve spodním prádle pohne, aktivuje pohybové senzory v čipu, který následně vyšle signál do aplikace, která spustí romantický playlist. Čip zároveň zašle upozornění na telefon partnera s požadavkem zapnutí „LoveMode“ pro přepnutí telefonu do režimu „Nerušit“.

Další značky volili serióznější cestu. Motorola v roce 2018 vybídla lidi, aby se zamysleli nad svými návyky v souvislosti s užíváním mobilního telefonu a vrátili do svého života rovnováhu. Značka spustila na svém webu kvíz, v němž se respondentů ptala na jejich zvyky a poté vyhodnotila úroveň závislosti. Účastníkům bylo následně doporučeno stažení mobilní aplikace Space (ne, paradoxní to nepřijde jen vám) pro monitorování a nastavení cílů užívání mobilního telefonu. 

Stejným problémem se zabýval i čínský technologický gigant Lenovo. Během Ramadánu v roce 2016 spustilo Lenovo aplikaci Hadia Time, která monitorovala čas, během něhož nebyl telefon v provozu, a proměnila ho na mobilní data zdarma. Uživatelé si stáhli aplikaci a poté museli nechat telefon uzamčený co nejdelší dobu mezi sedmou a desátou hodinou večerní. Za každou neaktivní minutu telefonu věnovalo Lenovo jednu minutu dat pracovníkovi z řad přistěhovalců na Blízkém východě, aby mohl kontaktovat svou rodinu doma.

Lidé, kteří si aplikaci stáhli, mohli přistěhovalcům pomoci spojit se s jejich rodinami a zároveň strávit víc času v přímém kontaktu se svou vlastní rodinou díky omezení množství času věnovaného mobilnímu telefonu. Aplikaci si stáhlo celkem 31 tisíc osob a přistěhovalci dostali k dispozici na 2,8 milionů minut dat.

 

  Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout