Možnost vyzkoušení výrobku přímo v obchodech s častějšími online nákupy výrazně klesá, proto značky hledají nové způsoby
Značky vědí, jak většina z nás miluje, když dostáváme něco za nic. Umožnit vyzkoušení výrobku je koneckonců jedním z nejstarších triků, které má marketing v rukávu a bez pochyb tomu tak je proto, že dobře funguje.
Podle reportu výzkumné firmy Sampling Effectiveness Advisors 73 % spotřebitelů uvedlo, že po vyzkoušení produktu je pravděpodobné, že si ho koupí (pouze 25 % řeklo totéž v případě zhlédnutí televizní reklamy). A jak by vám potvrdil každý behaviorální ekonom, který za něco stojí, reciprocita je mocná věc.
Prodejci FMCG se na zkoušení zboží v obchodech spoléhají už léta. Například americký kolos Costco má pravidlo neomezených ochutnávek. Ano správně, je pravidlem nikdy nikomu neodepřít kostičku sýra nebo kapku Baileys bez ohledu na to, kolikrát se postavil na konec fronty. Podle společnosti Interactions pro předvádění výrobků, která má v Costco ochutnávky na starost pomohla tato strategie v jednom případě zvýšit prodej mražené pizzy o 600 %.
Ale teď, když lidé čím dál víc nakupují online a tráví méně času mezi regály supermarketu – Retail Economics předpovídá, že e-commerce bude do roku 2028 tvořit 53 % britských prodejů (oproti původní necelé pětině) – a příležitostí k nabízení vzorků bude ubývat.
To znamená, že značky budou muset zapojit kreativitu, pokud budou chtít dostat své produkty k zákazníkům a zlákat je ke koupi. Naštěstí už existuje několik kreativně smýšlejících značek, které klestí cestu a experimentují s novými metodami.
Prohledali jsme I/O, naši platformu marketingové a reklamní inteligence, a vybrali jsme nejinovativnější ochutnávkové kampaně, které jsme dokázali najít.
Agentura Ogilvy Chicago, která kampaň vymyslela, uvedla, že jejich díky Scent By Glade vzrostly během prvního týdne kampaně prodeje domácích vůní Glade na Walmart.com o 83 %.
Agentura McCann Worldgroup, Lima, která měla kampaň Persecución a la Italiana (Italská perzekuce) na starost, uvedla, že kampaň vygenerovala 4,5 milionu interakcí a také 36 800 sdílení, přes 22 tisíc komentářů a 800 tisíc To se mi líbí na sociálních sítích.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz