News & Views

Jak v éře online nakupování inovativně přesvědčit zákazníky, aby zkoušeli a ochutnávali /

Možnost vyzkoušení výrobku přímo v obchodech s častějšími online nákupy výrazně klesá, proto značky hledají nové způsoby

Značky vědí, jak většina z nás miluje, když dostáváme něco za nic. Umožnit vyzkoušení výrobku je koneckonců jedním z nejstarších triků, které má marketing v rukávu a bez pochyb tomu tak je proto, že dobře funguje.

Podle reportu výzkumné firmy Sampling Effectiveness Advisors 73 % spotřebitelů uvedlo, že po vyzkoušení produktu je pravděpodobné, že si ho koupí (pouze 25 % řeklo totéž v případě zhlédnutí televizní reklamy). A jak by vám potvrdil každý behaviorální ekonom, který za něco stojí, reciprocita je mocná věc.

Prodejci FMCG se na zkoušení zboží v obchodech spoléhají už léta. Například americký kolos Costco má pravidlo neomezených ochutnávek. Ano správně, je pravidlem nikdy nikomu neodepřít kostičku sýra nebo kapku Baileys bez ohledu na to, kolikrát se postavil na konec fronty. Podle společnosti Interactions pro předvádění výrobků, která má v Costco ochutnávky na starost pomohla tato strategie v jednom případě zvýšit prodej mražené pizzy o 600 %. 

Ale teď, když lidé čím dál víc nakupují online a tráví méně času mezi regály supermarketu – Retail Economics předpovídá, že e-commerce bude do roku 2028 tvořit 53 % britských prodejů (oproti původní necelé pětině) – a příležitostí k nabízení vzorků bude ubývat. 

To znamená, že značky budou muset zapojit kreativitu, pokud budou chtít dostat své produkty k zákazníkům a zlákat je ke koupi. Naštěstí už existuje několik kreativně smýšlejících značek, které klestí cestu a experimentují s novými metodami.

Prohledali jsme I/O, naši platformu marketingové a reklamní inteligence, a vybrali jsme nejinovativnější ochutnávkové kampaně, které jsme dokázali najít.


Glade, Scent by Glade


Glade se snažil dostat vzorky svého osvěžovače vzduchu také k online zákazníkům. Ve spolupráci se sítí supermarketů Walmart vzal Glade vzduchové polštáře využívané k ochraně zboží při balení zásilek a naplnil je svým osvěžovačem. Když lidé svůj nákup z Walmartu vybalili a polštářky vypustili, zaplavila je jarní vůně Glade. Balení obsahovalo také QR kód, který mohli rovnou oskenovat a přidat si výrobky Glade do svého košíku. 

Agentura Ogilvy Chicago, která kampaň vymyslela, uvedla, že jejich díky Scent By Glade vzrostly během prvního týdne kampaně prodeje domácích vůní Glade na Walmart.com o 83 %.


Liave, Persecución a la Italiana


Aby peruánská značka mléčných výrobků zvýšila počet ochutnání svého sýra, pronikla do dovážkové služby. Najala řidiče na Vespách, aby číhali před italskými restauracemi v peruánské Limě. Vždy, když někdo opustil restauraci k předání objednávky, řidiči Liave ho na Vespě sledovali až na adresu zákazníka, zaklepali na stejné dveře a dali mu k pokrmu balíček sýru typu parmazán.

Agentura McCann Worldgroup, Lima, která měla kampaň Persecución a la Italiana (Italská perzekuce) na starost, uvedla, že kampaň vygenerovala 4,5 milionu interakcí a také 36 800 sdílení, přes 22 tisíc komentářů a 800 tisíc To se mi líbí na sociálních sítích.


Cheerios, Hacking Prime Day


Značka cereálií Cheerios využila vzorky k přechytračení algoritmů Amazonu. Během Amazon Prime Day (16. – 17. června 2018) nabídnul Cheerios rodinné balení Honey Nut Cheerios zdarma každému, kdo na Amazon Pantry, exkluzivní službě Amazon Prime, která nabízí potraviny a domácí potřeby za nízké ceny, utratil více než 40 dolarů. Společně s cereáliemi zákazníci obdrželi slevu 10 dolarů. Ale transakce zároveň automaticky zařadila u milionů zákazníků Amazon Prime Cheerios do jejich nákupní historie, čímž infiltrovala algoritmus doporučení od Amazonu a posunula Cheerios na první příčku v kategorii cereálií a dokonce z nich udělala nejprodávanější potravinu Prime Day.

Líbí se vám náš úhel pohledu? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout