News & Views

Jak vyhrát Lva /

Tipy pro kreativce, kteří chtějí sbírat ceny na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions, jak od laureátů, tak od členů poroty. 

Buďte divní, buďte posedlí a spolupracujte – to jsou jen některé z tipů, jak uspět v Cannes od lídrů značek a agentur, které zazněly během panelové diskuse na konferenci Contagious Live.

Akce se konala pod záštitou agentury VMLY&R 19. července v kampusu 3WTC společnosti WPP v New Yorku.

Panelovou diskuzi vedl Chris Barth, hlavní stratég Contagious, a zúčastnili se jí Joao Jäckel, kreativní ředitel skupiny VMLY&R Health, Shannon Washington, šéfka kreativní skupiny R/GA v USA, Kathryn Fernandez, globální ředitelka značky Dove, Rob Reilly, globální šéf kreativní skupiny WPP, a Ryan Verschoor, globální viceprezident společnosti AB Inbev pro marketingovou kulturu a možnosti.

Po diskusi o tom, co se děje v porotě Cannes Lions a jak se kreativní festival v posledních letech vyvíjel, požádal Barth účastníky panelu, aby marketérům a kreativcům poradili, kteří by si příští rok chtěli odnést jednu z prestižních cen. 

Fernandez, jejíž značka Dove se v roce 2023 umístila na druhém místě v kategorii Creative Brand of the Year na mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions, reagovala jako první. Řekla: „Když procházíte procesem kreativity, a bojíte, jak se budou lidé cítit, nebo že si myslí, že zacházíte příliš daleko – jděte ještě dál, protože se vždycky můžete stáhnout.

Fernandez také doporučila, abyste se stali „posedlí“ prací. „Musíte být posedlí doslova každým coulem,“ řekla. „Musíte si o tom, co děláte povídat, slovíčkařit, zkoumat, kam ta slova patří, a musíte pro to žít a dýchat.

Verschoor, jehož společnost AB InBev získala na festivalu v Cannes v roce 2023 už podruhé za sebou cenu Creative Marketer of the Year, také pronesl několik neintuitivních moudrostí.

„Opravdu si nemyslím, že byste se vlastně měli primárně snažit toho Lva vyhrát,“ řekl. „Myslím, že byste měli najít problém, který vaše firma nebo vaše značka dokáže jedinečně vyřešit, a pak vyzvat své agenturní partnery, aby našli způsob, jak tuto věc vyřešit způsobem, který povede ke kýženým výsledkům. Poznáte, kdy jste na něco kápli a kdy ne, a když ano, věnujte tomu čas a peníze, protože pak budete mít neuvěřitelný příběh, který budete moct odvyprávět.“

Jäckel řekl, že první, co dělá, když dostane zadání, je, že se snaží najít lidskou pravdu, ale také radí těm kreativcům, kteří mají to štěstí, že mají skvělé klienty, aby s nimi co nejvíce spolupracovali.

„Nebojte se je oslovit a ptát se,“ řekl. Měli byste také podle něj chtít znát jejich názor, co se jim líbí a nelíbí, pokud jde o kreativní provedení. V souvislosti s tím Jäckel také kreativcům radí, aby se příliš neupínali k jednomu nápadu. „Vždy přijdou další skvělé nápady,“ řekl.

Washington, která v Cannes v roce 2023 zaujala roli předsedkyně poroty kategorie Mobile, na Jäckelovu radu navázala a zdůraznila, že je důležité mít nějakou myšlenku. Řekla, že by většinu lidí překvapilo, kdyby se dozvěděli, jak často jsou porotci nuceni se při hodnocení ptát: „A jaká je myšlenka toho celého?“ Protože často žádná není. A dodala, že porotci obvykle poznají, když byla kampaň vytvořena s jasným cílem získat cenu.

„To, co děláte, musí mít nějaký smysl,“ řekla, „a musí to být velmi jednoduché. Mezi nápadem a řemeslem musí být rovnováha. Vaše řemeslo rozšíří nápad, myšlenku a ta myšlenka obhájí potřebu řemesla.“

Reilly, jehož společnost WPP získala cenu Creative Company of the Year (dříve Holding Company of the Year), mezitím adeptům doufajícím v získání Lva doporučil, aby byli divní. 

„Moje rada zní, abyste se trochu zbláznili a dovolili si být takovými podivíny,“ řekl. „Někdy se bereme příliš vážně a přitom se potřebujeme trochu víc bavit. Reilly dodal, že mezi letošními vítězi v Cannes nebylo k vidění mnoho srandy (snad s výjimkou filmu Relax, It's iPhone - RIP od Apple, který si odnesl hlavní cenu v kategorii Film). „Takže bych na vás chtěl zatlačit, abyste byli trochu divnější, zvláštnější a bláznivější,“ řekl. „Chceme lidi, kteří o věcech přemýšlí jinak. Ne každý musí být úžasný moderátor. Stačí, když umíte úžasně přemýšlet o problémech a řešit je kreativně a jedinečně tak, že vás lidé nebudou moci ignorovat.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete tady.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout