News & Views

Jak vznikla obálka 69. čísla Contagious magazínu /

Profesionální Lega stavitel Warren Elsmore potřeboval čtyři dny a dva tisíce kostiček, než poskládal obálku posledního vydání Contagious magazínu

Obálka Contagious magazínu pokaždé probouzí vybranou značku k životu prostřednictvím jejích nejcharakterističtějších vizuálních předností. Nejde ale o žádný prvoplánový branding nebo fotografie produktů, jen co nejlepší možnou kombinaci dané značky a loga Contagious. Takže když přišlo na návrh Lego obálky pro toto vydání, jediná možná cesta byla vytvořit ji z opravdových kostek.

Ale stavby jako tato rozhodně nejsou hrátky pro děti. Na zakázky z Lega potřebují profesionálové hodiny, dny – a někdy i měsíce – jde o práci šikovných umělců a stavitelů. To jsme poznali na vlastní kůži, když jsme najali umělce a celoživotního fanouška Lega Warrena Elsmora, který vytvořil obálku pro 69. vydání.

Než se přivýdělek v podobě skládání Lega stal jeho hlavním zaměstnáním, pracoval Elsmore patnáct let jako IT konzultant. Zrovna psal svou první knihu, Brick City (kterou, jak říká: „z poloviny tvoří obrázky Lega a z poloviny návody,“), a měl za sebou zakázky pro Lego Group, například model Londýnského Olympijského Parku z 250 tisíc kostek. „Bylo na čase, abych se rozhodl pro jedno nebo druhé a nakonec jsem se rozhodl vrhnout do neznáma,“ říká.

Od té doby Elsmore a jeho tým pracovali na velkých i malých stavbách z Lega pro různé značky, muzea, eventy a dokonce i oficiální Lego House v hlavní centrále společnosti v Billundu. 

„Většina práce na zakázku, kterou děláme, bývá pro korporátní společnosti nebo marketingové a PR agentury,“ uvádí. „Pracovali jsme na nějakých docela zvláštních projektech. Několik zakázek nám vyneslo dva záznamy v Guinnessově knize rekordů. Největší projekt, který jsme zatím dělali, byla loď pro trajektovou společnost DFDS. Byla asi dlouhá asi třináct metrů a použili jsme na ni něco málo přes milion kostek. Rozeslali jsme jenna zhruba 70 různých míst v Evropě, kde zkonstruovali různé části – bylo to v podstatě obří, celoevropské teambuildingové cvičení.“ 

Když přišlo na obálku tohoto vydání, Elsmore navrhl design, který inkorporoval pět barev Lega do pěti pruhů v logu Contagious. „Logo Lega dříve také tvořilo několik pruhů,“ vysvětluje. „Ale říkali jsme si, že to by možná ocenili jen opravdoví znalci.“ Místo toho jsme logo Contagious sestavili z Lega a k designu přidali 3D prvky, abychom ho přivedli k životu: na zadní straně obálky jsme Contagious pruhy vynechali, vznikla tak bílá místa, která vytvořila dostatek prostoru pro různě balancující skupinky figurek dělníků. 

„Celé dílo je asi dva metry vysoké. Potřebovali jsme získat dostatečné rozlišení nápisu, a asi pět nebo šest centimetrů hluboké,“ říká Elsmore o svém výtvoru ze zhruba dvou tisíc kostiček. Čtyřdenní proces stavby a následné focení zabralo nakonec více času, než tým na začátku předpokládal, dodává. Nicméně v porovnání s ostatními šlo o drobný projekt. „Momentálně pracujeme na projektu pro herní společnost v Koreji, který trvá šest měsíců – finální skládání, až dokončíme všechny plány a podobně, potrvá šest týdnů.“ 

Najděte si zaměstnání, které milujete, a nebudete muset pracovat jediný den v životě, řekl Konfucius. Ale pokud si v práci hrajete, je to stále zábava? Ano, říká Elsmore. „Pořád mě baví nakupovat sady Lega a zákazník často hledám něco, co bych rád složil.“

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout