News & Views

Jeden vozík nestačí /

Jak londýnská kreativní agentura usiluje o změnu pohledu na handicapované

Mezinárodní symbol přístupnosti (ISA) slaví letos padesátileté výročí. Obrázek okamžitě rozpoznatelné postavy na invalidním vozíku na modrém pozadí vytvořila v roce 1968 dánská studentka Susanne Koefoed.

V souvislosti s tím napadlo skupinku kreativců z McCann v Londýně, jestli ikona zohledňuje všechny handicapy. „Začalo to povídáním o bratrovi někoho z nás, na němž jeho handicap není jeho vidět,“ říká Lisa Carrana, deputy head of art v agentuře. „Jeden rozhovor vedl k dalšímu a přidávali se k nám designéři, kreativci i plánovači. Brzy jsme si uvědomili, že mnoho našich přátel i členů rodiny žije s nějakým skrytým handicapem.“

Co začalo jako diskuze, se brzy proměnilo v kampaň s názvem Visibility93, jejímž cílem je vytvořit odpovídající symboly pro duševní zdraví, poruchy učení nebo další zdravotní omezení, jako je například diabetes.

„Byl to zajímavý začátek projektu, založený na zjištění, že invalidní vozík zkrátka nestačí,“ říká Isabelle Hope-Urwin, PR and communication manager v McCann London. „Od té chvíle se začal tým designérů zabývat tím, jak by se daly vizualizovat nejčastější handicapy, které nejsou vidět a na základě tohoto zadání začaly přicházet nápady na symboly, které je reprezentují.

McCann spolupracoval s charitativními organizacemi, aby měl jistotu, že každý symbol bude dobře odpovídat handicapu, který zastupuje. „Jakmile jsme vymysleli symbol, o kterém jsme usoudili, že by mohl fungovat, snažili jsme se dostat k němu zpětnou vazbu,“ vysvětluje Hope-Urwin. „Například symbol pro diabetes jsme pozměnili, protože nás kontaktovala organizace a sdělila nám, že se jí sice líbí, co děláme, ale nemyslí si, že by náš návrh odpovídal její komunitě.“

Tým navrhnul 29 nových ikon, které zastupují nejčastější neviditelné handicapy. Obrázky jsou ke stažení zdarma na webu Visibility93 v podobě volně šiřitelného písma a dají se použít buď jako samostatné značky, nebo přímo v textu. Kromě toho si designy můžete koupit jako plakáty, jejichž výtěžek půjde na Invisible Disability Project v San Diegu.

McCann teď prosí designéry, ilustrátory, charitativní organizace a školy, aby přispívaly dalšími nápady na nové symboly, které by odpovídaly všem druhům handicapů. „Chceme si být jistí, že my sami nenařizujeme, jak mají symboly vypadat a jakým směrem by se měla diskuse ubírat. Vždy se chceme ptát, jak bychom mohli debatu vylepšit a zapojit do ní lidi jak ve fázi návrhu, tak při posuzování konečné podoby.“

Nakonec chce Visibility93 vytvořit nové, obecné logo přístupnosti, ikonu, která v sobě univerzálně zahrne všechny handicapy a nahradí původní design navržený Koefoedovou v roce 1968. Plánuje ho také předložit Mezinárodní organizaci pro normalizaci v Belgii. „Jistě, je to hodně ambiciózní záměr,“ dodává Hope-Urwin.

Pokud máte k projektu nějaký nápad, můžete ho zaslat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout