News & Views

Jif prezentuje arašídové máslo jako ideální dip k zatracovanému celeru a doufá, že zazáří během Super Bowlu /

Značka arašídového másla zahájila kampaň, v níž nabízí svou pomazánku jako prostředek pro zlepšení chuti neoblíbeného celeru

Pokud si v USA objednáte kuřecí křídla, je dost pravděpodobné, že vám k jídlu přinesou řapíkatý celer. Podle americké značky arašídového másla Jif (spadající pod The JM Smucker Company) ale jen 14 % lidí dává přiloženému celeru jako příloze přednost před hranolky – což vede k tomu, že spousta zeleniny přijde nazmar.

Ve snaze #SaveTheCelery – tedy zachránit celer během letošního Super Bowlu, během kterého jsou kuřecí křídla jako občerstvení velice populární, spustila značka Jif kampaň, která nabízí arašídové máslo jako ideální volbu pro vylepšení chuti zeleninových hranolek.

Kampaň začala 29. ledna. Reklama poutavě ukazuje smutné zacházení s celerem a vyústí v kouzelný okamžik, kdy se k muži na večírku Super Bowl přikutálí sklenice arašídového másla Jif a on má rázem skvělý nápad, že si arašídovým máslem vylepší zbytek celeru.

Integrovanou kampaň vytvořila agentura PSOne patřící do Publicis Groupe (která exkluzivně spolupracuje s mateřskou společností značky JM Smucker Company) a agentura BBH USA.

Kromě hlavní reklamy, která běží v televizi a na sociálních sítích, vytvořil Jif i řadu partnerství s influencery, aby šířil informace o kampani #SaveTheCelery. Dva sportovní podcasty, Barstool Sports Pardon My Take a The Bill Simmons Podcast, odvysílali epizody s živým čtením reklamy a probírali detaily kampaně.

Jif zároveň navázala spolupráci s populární sérií rozhovorů Hot Ones na YouTube, při nichž celebrity jedí stále ostřejší kuřecí křidélka. V nadcházející epizodě, v níž se objeví Spice Adams, si bývalý obránce NFL zahraje hru Truth or Dab, v níž může odpovědět na náročnou otázku moderátora, nebo místo toho sníst mega pálivé křidélko a celerové tyčinky doplněné Jif.

jif 2

On Super Bowl Sunday, Jif will be partnering with delivery Gopuff where consumers can order jars of Jif for free and will arrive in 60 minutes or less – while stocks last. Meanwhile, in the on-trade, selected bars in New York will receive #SaveTheCelery merchandise and branded packaging in the form of coasters, stickers and wing liners – each containing a QR code to the brand’s campaign website. Partnered bars will also give out free Jif To Go samples for use on take-out chicken wings for people’s Super Bowl parties.

Během Super Bowl neděle Jif spolupracoval s delivery službou Gopuff, kdy si spotřebitelé mohli do vyčerpání zásob zdarma objednat sklenici Jif s doručením do 60 minut. Mezitím v horeca vybrané bary v New Yorku dostávaly merchandise #SaveTheCelery a brandované obaly v podobě podtácků, samolepek a talířků na servírování křídel – každý z obalů obsahovat QR kód odkazující na web kampaně. Partnerské bary také zdarma rozdávaly vzorky Jif To Go, aby je lidé Jif s kuřecími křídly vyzkoušeli kdekoliv, kde budou Super Bowl slavit.

Contagious Insight /

Zaháčkování / Kampaň Jif #SaveTheCelery představuje pro značku skvělou příležitost, jak podpořit prodej produktu během lukrativní příležitosti konzumace, ve které nehraje zřejmou roli. Podle průzkumu National Retail Federation panovalo rok 2024 očekávání, že Američané utratí za Super Bowl 17,3 miliardy dolarů, přičemž 80 % z této částky připadá právě na jídlo a pití. Mezi FMCG značkami zboží a občerstvení, které se ucházejí o podíl na těchto výdajích domácností, panuje tvrdá konkurence.

Naneštěstí pro Jif si ale lidé arašídové máslo obvykle nespojují s událostí jako je finále amerického fotbalu Super Bowl – oblíbené jsou naopak třeba chipsy, kuřecí křídla a cukrovinky. Report National Chicken Council 2024 týkající se kuřecích křídel předpovídal, že během se během Super Bowlu zkonzumuje na 1,45 miliardy kuřecích křídel v celkové hodnotě 1,25 miliardy dolarů. Namísto toho, aby Jif prosil lidi, aby si na Big Game koupili jeho arašídové máslo, přidělil místo toho svému produktu na tuto příležitost roli a přidružil se k jedné z nejoblíbenějších možností občerstvení na tuto událost (a zároveň vyřešil bod napětí tím, že vytvořila chutnou svačinku z něčeho, co by jinak skončilo v odpadkových koších).

Peter Defries, kreativní ředitel skupiny BBH USA, v tiskové zprávě ke kampani uvedl: „Jif chtěl prolomit nejzásadnější den v roce z pohledu dipů omáčkou, kterou na Super Bowl party příliš nevídáte – arašídovým máslem. Jakmile jsme si uvědomili, že máme perfektní způsob, jak vdechnout nový potenciál jinak vyhazovanému celeru, nebylo o čem diskutovat. Christine Hoffman, hlavní ředitelka pro integrované spotřebitelské zkušenosti v v The JM Smucker Company, dodala: „Každý pořadatel party k příležitosti Big Game ví, jaký smutný osud čeká jeho celer. Jednoduché doplnění tabule arašídovým máslem Jif ale z celeru udělá místo trosečníka neodolatelnou křupavou svačinku.

Přehled některých nejlepších Super Bowl kampaní najdete tady.

Šíření informací / Kampaň je chvályhodná i z pohledu PR. V rámci aktivace #SaveTheCelery značka spolupracuje s několika zábavnými a relevantními kreativními hlasy, které pomáhají šířit informace.

Jif a Publicis Groupe již v minulosti prokázaly talent přimět lidi mluvit o svém rozšíření v kultuře. Například v roce 2020, kdy značka využila dlouhotrvající internetové debaty o výslovnosti smyčkového němého videa ve formátu gif. Kampaň #JifvsGif znovu rozpoutala debatu o tom, zda se vyslovuje s tvrdým, nebo měkkým "G", přičemž arašídové máslo Jif se ocitlo v centru vzrušující zábavy.

V roce 2023 využil Jif kulturu mumble rapu, aby využila vtipný insight, že všichni moderní rappeři znějí tak, jako by měli v ústa plná burákového másla. Kampaň Lil Jif Project rozjela na TikToku novou výzvu, kdy měli lidé zpívat s burákovým máslem Jif v puse. Napříč tvorbou značky Jif za posledních několik let se ukazuje, jak může FMCG značka vytvářet zábavné participativní kampaně, které Jifu pomáhají oslovit mladší publikum.

Vzorek sezóny / Jif #SaveTheCelery je skvělá integrovaná kampaň, která podporuje nové příležitosti pro trailing ve většině touchppointů. Od spojení s bary přes vzorkové kelímky až po partnerství se značkou Gopuff, která spotřebitelům nabízí sklenici arašídového másla zdarma do 60 minut – Jif vytvořil množství taktických příležitostí tak, aby lidé ušetřili svůj celer před vyhozením.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout