News & Views

Kam kráčíte, sub-brandy? /

Hilton se připojil ke značkám, které založily sub-brand cílený speciálně na mladé lidi. Nejde však jen o „záplatování děr“?

https://vimeo.com/296549679

Řetězec Hilton minulý týden představil svůj nový sub-brand, Motto by Hilton, pod heslem „Inovaci máme v DNA“.

Rychlé vyhledávání na Google prozradí, že genetický kód této značky obsahuje již spoustu dalších věcí – dle dřívějších prohlášení je „v DNA“ brandu: hudba, letištní hotely a zaměstnávání válečných veteránů. Ale to je námět na nějaký jiný článek.

Motto by Hilton je křížencem hotelu a hostelu, který si klade za cíl zaujmout mladého světoběžníka. Tyto „hostelohotely“ se začnou objevovat v centrech měst po celém světě a slibují, že budou menší a levnější než hotely řetězce Hilton. Nabídnou také originální služby a prvky, jež osloví mladší klientelu: propojené pokoje pro větší skupiny, zařízení ovládané přes aplikace, elektroniku a možnost dělit účet v různém poměru pro různé plátce.

„Motto by Hilton nabídne trhu něco, co tu zatím ještě nebylo – flexibilní a cenově dostupné ubytování v atraktivních lokalitách a se službami, které vycházejí vstříc přáním a potřebám hostů,“ uvedl Christopher Nassetta, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Hilton.

První tvrzení je bezpochyby pravda, tedy v užším slova smyslu, ale Hilton se připojuje k sub-brandům pro mladé relativně pozdě. Marriott má vlastní sub-brand Moxy by Marriott již od roku 2017; ten cílí na „lovce legrace“ tím, že nabízí – mimo jiné – lip-sync souboje.

Sub-brandy orientované na mladé rostou všude jako houby po dešti, od telekomunikací po aerolinky. O tomto trendu jsme již psali v magazínu Contagious na začátku tohoto roku.

Tehdy jsme zpovídali lidi z Vodafone (Vodafone má síť Voxy pro mladší zákazníky) a z hotelového řetězce Marriott, kteří se shodli na tom, že firmy zakládají sub-brandy s úmyslem oslovit nové cílové skupiny nabídkou experimentálních produktů a služeb, aniž by ohrozily mateřskou značku.

Zároveň však vzniká riziko, že noví zákazníci „vyrostou z mládežnické značky“ a k té dospělejší už nepřestoupí. To se dá snadno ošetřit – a proto jsou časté reference typu „by Marriott“ nebo „by Hilton“ v názvu sub-brandu.

Ale hrozí i větší problém: mnoho těchto mladých značek dělí své zákazníky do segmentů, které jsou příliš vágně koncipované, aby prokázaly skutečný význam, nebo řeší nějakou potřebu, která ve skutečnosti neexistuje. Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science vydal studii Are Big Brands Dying, v níž zkoumá tržní podíl a penetraci pěti největších značek napříč čtrnácti kategoriemi. Závěr studie vyznívá takto: „Empirické důkazy ve valné většině neprokazují, že by mladší spotřebitelé měli menší důvěru ve velké značky a odmítali je. Mladší spotřebitelé velké značky kupují.“

Právě z tohoto důvodu jsme se v Contagious stavěli k trendu sub-brandů pro mladé poněkud zdrženlivě. Pokud však tyto sub-brandy budou nabízet „záplatu“ problému, podle něhož se velké značky stávají irelevantními pro velké skupiny populace, předpokládám, že se s nimi budeme i nadále setkávat.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout