Řetězec rychlého občerstvení pomáhá Švédům řešit krizi životních nákladů. Nabízí jim starší akční nabídky, které najdou na Google Street View
V prosinci 2022 spustil McDonald’s ve Švédsku interaktivní kampaň, která má přispět ke zmírnění inflačního napětí. Kampaň Deals Stuck in Time vybízela lidi, aby pomocí Google Street View hledali neaktuální OOH reklamy a odemkli tak nabídky „zamrzlé v čase“.
Kampaň staví na Google Maps. Aplikace umožňuje vrátit se v módu Street View v čase a podívat se, jak vypadaly silnice v minulých letech. Původně desktop funkce se v roce 2022 rozšířila i na mobilní telefony. „Cestovatelé v čase“ mohou sledovat OOH akce McDonald’s až do roku 2009, své objevy pak nahrají na web kampaně a následně uplatní historickou nabídku při objednávání v aplikaci McDonald’s.
„Ačkoli má McDonald’s stále přijatelné ceny a mnoho výhodných nabídek. Nápad oživit staré nabídky, nám přišel jako dobrý a zábavný. „Cestování v čase“ nám přišlo trefné zejména v době, kdy se o cenách diskutuje víc než kdy jindy,“ řekl marketingový ředitel McDonald’s Sweden Staffan Ekstam.
Ve spolupráci se stockholmskou agenturou Nord DDB spustil McDonald’s OOH kampaň Deals Stuck in Time. Reklamní poutače se dokonce nacházely na stejných místech jako ony staré nabídky, což mělo lidem pomoci se v Google Maps zorientovat a starší akce odhalit. Propagace běžela prostřednictvím OOH, digitálních bannerů a sociálních médií, vznikl také spot a nechybělo ani audio. Kampaň skončila 15. ledna 2023.
Zoning in / Attention is in short supply, and with many brands vying for it, marketers have to go the extra mile to be noticed – especially during holidays like Diwali. As media strategy expert Karen Nelson Field, told us in an interview, ‘We live in a world where the majority of us walk around in a subconscious state – we don’t pay a lot of attention generally, let alone to advertising.’
Swiggy’s initial OOH was attention-grabbing in itself – a dense ad that captured eyeballs because it broke so many rules. Half a glance and you would learn nothing about what Swiggy actually offers – but the intrigue lured people in to look closer and the prize incentivised them to solve the mystery – which they did in their droves. The 18-minute ‘reveal’ ad closed the circle, doubling down on the offbeat visuals and delivering an amusing (and high-end looking) bit of entertainment for hopeful entrants and beyond – a similar trick that Skittles played for its Apologise for the Rainbow campaign. All these aspects gave people multiple moments to engage with, share and talk about the campaign.
Look here / This campaign not only gave people a reason to pause and pay attention, it created a fun space for people to step into, and play with the brand. In an interview with Contagious, authors Matt Johnson and Tessa Misiaszek explore this idea of co-creation and connecting with consumers – ‘Brands can either embrace it, or try to fight it, but you won’t win in the end if you’re not having that two-way communication with your consumer,’ says Misiaszek. Johnson adds: ‘Brands matter when, and only when, they matter to consumers. So, if a brand personality resonates, it’s tapping into fundamentally human attributes; it has a brand personality that is familiar, that is relatable, that is human in nature. As consumers we personify brands, and brands in kind try and personify themselves in terms of their attributes and brand image.’ Swiggy (used by 20 million Indians every month for food and grocery delivery, concierge services and restaurant booking), according to agency Talented, Bangalore) embraces this idea of co-creation and two-way communication, and exudes personality with every element of the campaign – and the results of this masterclass in creativity speak for themselves.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz