News & Views

Kampaň McDonald's vyvolala pátrání po starých reklamách na Google Street View /

Řetězec rychlého občerstvení pomáhá Švédům řešit krizi životních nákladů. Nabízí jim starší akční nabídky, které najdou na Google Street View

V prosinci 2022 spustil McDonald's ve Švédsku interaktivní kampaň, která má přispět ke zmírnění inflačního napětí. Kampaň Deals Stuck in Time vybízela lidi, aby pomocí Google Street View hledali neaktuální OOH reklamy a odemkli tak nabídky „zamrzlé v čase“.

Kampaň staví na Google Maps. Aplikace umožňuje vrátit se v módu  Street View v čase a podívat se, jak vypadaly silnice v minulých letech. Původně desktop funkce se v roce 2022 rozšířila i na mobilní telefony. „Cestovatelé v čase“ mohou sledovat OOH akce McDonald's až do roku 2009, své objevy pak nahrají na web kampaně a následně uplatní historickou nabídku při objednávání v aplikaci McDonald's.

„Ačkoli má McDonald's stále přijatelné ceny a mnoho výhodných nabídek. Nápad oživit staré nabídky, nám přišel jako dobrý a zábavný. „Cestování v čase“ nám přišlo trefné zejména v době, kdy se o cenách diskutuje víc než kdy jindy,“ řekl marketingový ředitel McDonald's Sweden Staffan Ekstam.

Ve spolupráci se stockholmskou agenturou Nord DDB spustil McDonald's OOH kampaň Deals Stuck in Time. Reklamní poutače se dokonce nacházely na stejných místech jako ony staré nabídky, což mělo lidem pomoci se v Google Maps zorientovat a starší akce odhalit. Propagace běžela prostřednictvím OOH, digitálních bannerů a sociálních médií, vznikl také spot a nechybělo ani audio. Kampaň skončila 15. ledna 2023.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Kryjeme vám záda / V době ekonomických krizí značky běžně přicházejí s akčními  nabídkami, které mají zákazníky přimět k tomu, aby u nich utráceli i nadále. Uplatňování nabídek však s sebou nese riziko znehodnocení značky. Jak píše Byron Sharp v knize How Brands Grow, zákazníci mohou po zaplacení nižší částky projevit v budoucnu nechuť utrácet více. Mark Ritson dodává: „Hodnota značky je rozdíl mezi značkou a jejím komoditním ekvivalentem. Nikdy na to nezapomínejte. A nezapomínejte ani na, že slevy tento rozdíl snižují.“ Výzva pro značky zní následovně: Dělejte slevové akce, aniž byste znehodnocovali své výrobky nebo značku samotnou. Tím, že McDonald’s stylizoval kampaň do podoby lovu velikonočních vajíček, dal velký důraz na zábavný, interaktivní prvek a odvedl pozornost od propagačního aspektu a došlo tak k upevnění pověsti McDonald's coby dlouhodobě cenově výhodného podniku. Kreativní ředitel agentury Nord DDB Petter Dixelius pro Contagious uvedl: „Museli jsme vytvořit slevovou kampaň, kterou McDonald's ve Švédsku dělá po svátcích každoročně. Je to přece jen období, kdy lidé mají o něco lehčí peněženky. Obvykle se jedná o taktické OOH kampaně se zaměřením na produkt a cenu. Tímto kreativním nápadem se nám ale podařilo využít posledních 14 let taktických OOH investic a zároveň pro zákazníky vytvořit opravdu výhodnou akční nabídku.“ Více nákupů v aplikaci / Od pandemie Covid-19 58 % spotřebitelů uvedlo, že jim nákupy přes mobilní aplikaci zpříjemnily zážitek z rychlého občerstvení, jelikož vše probíhá rychle a bezproblémově. Restaurace rychlého občerstvení tak z investování do inovací aplikací dále těží. Prodávají za nižší ceny prostřednictvím přímých kanálů a především shromažďují důležitá data o zákaznících, což pomáhá porozumět potřebám cílových skupin a publika celkově. Není proto divu, že McDonald's v rámci svých marketingových aktivit podporuje stahování aplikace. V lednu 2022 spustila švédská pobočka McDonald's kampaň The Golden Number, která obsahovala giveaway na základě slavné znělky restaurace. Vítěze soutěže vyhlásili přímo v aplikaci McDonald's. Kampaň Deals Stuck in Time podporuje stahování aplikace podobně zábavným a poutavým způsobem: Lidé se snaží ulovit nějakou starší akční nabídku, což vyžaduje stažení aplikace. A kruh se uzavírá.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout