Samoobsluhy s potravinami upravují své prodejny místním na míru a do nabídky zařazují zboží, o které si řeknou
Finský řetězec s samoobsluh Alepa vytvořil chatovacího bota, který umožňuje zákazníkům vyžádat si ve lhůtě dvou dní konkrétních produktů a jejich zařazení do sortimentu v nejbližším obchodě.
Kampaň pochází od helsinských agentur TBWA (kreativa) a SOK (digitální média) a snaží se do prodejen Alepa přinést větší výběr produktů, které lépe odpovídají vkusu a potřebám konkrétních čtvrtí a tamních obyvatel.
Alepu vlastní HOK-Elanto, finský družstevní podnik, který provozuje na 1.800 prodejních míst napříč Finskem, 240 z nich jsou právě samoobsluhy Alepa.
Alepa kampaň charakterizovala jako hyper-lokální integrovanou digitální iniciativu. Zákazníky vyzývá ke komunikaci s chatbotem Alepa, který je vestavěný do aplikace Facebook Messenger. Zde mohou vyhledat zboží, které by rádi viděli ve svém místním obchodě Alepa.
Nakupující mohou vyhledávat jakékoliv zboží. Požadavky se následně srovnají s celkovým sortimentem sítě HOK-Elanto a systém nakonec najde žádané produkty nebo nabídne blízké alternativy.
Poté, co zákazníci potvrdí svůj výběr, proběhne odeslání produktů do nejbližšího obchodu Alepa s cílem doručit objednávku do 48 hodin. V policích jsou pak výrobky opatřeny štítkem „Korttelitoive“ (Na přání), aby ostatní věděli, že nejde pouze o novinky, ale zároveň o výrobky vyžádané specificky zákazníky jejich obchodu.
Digitální obrazovky před některými prodejnami Alepa na nové zboží upozorňovaly a odkazovaly také na jméno osoby, která si je prostřednictvím Block Wish vyžádala.
Výsledky / Kampaň Block Wish zatím podle firmy obdržela 150 tisíc žádostí a 70 % z nich bylo vyřešeno do 48 hodin. Myšlenku přijalo za svou 90 různých čtvrtí. Značka také tvrdí, že 9 z 10 zákazníků uvedlo, že kampaň Block Wish oceňují a jejich vnímání značky stouplo o 12 bodů, protože „nabídka Alepa odpovídá jejich potřebám“ a o 9 bodů za „aktivní snahu značky o zlepšení služeb“. A závěrem – 22 % zákazníků už svůj požadavek zadalo a 56 % se na to v dohledné době chystá.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz