News & Views

Kampaň týdne: Burger King, Stevenage Challenge /

Značka fast foodu sponzoruje takřka neznámý fotbalový tým a chce z něj udělat největší online klub na světě

Jako součást sponzoringu čtvrté divize britského fotbalového týmu Stevenage FC, rozjel  Burger King kampaň, která si dala za cíl proměnit takřka neznámý tým na jeden z největších online klubů na světě.

V rámci Stevenage Challenge se značka spojila s David The Agency, která vyzvala hráče populární fotbalové hry Fifa 20, aby si ze seznamu týmů vybrali právě Stevenage FC a splnili sérii herních výzev. Hráči také mohli nechat hrát za tým prestižní hráče z jiných klubů. Všichni se pak na hřišti objevili v dresech s logem Burger Kingu. 

Úkolem fanoušků bylo nahrávat videa splněných výzev, například gól z volného kopu, gól lobem nebo trefa do brány zpoza středové čáry a sdílet je na Twitteru Burger Kingu, aby si zvýšili šanci na výhru zajímavých cen.

Globální kampaň běžela v USA, Číně, Mexiku, Brazílii, Spojeném království, Francii, Německu, Rusku, Švédsku a Španělsku. V sázce byly různé ceny včetně dopravy zdarma, Whopper menu a dokonce šance na výhru Whopperů zdarma po celý celý rok.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Je to ve hře / Série her Fifa je nejlépe prodávanou sportovní franšízou v historii. Její developer Electronic Arts (ES) v září 2018 odhalil, že od uvedení do prodeje v roce 1993 společnost napříč všemi tituly prodala přes 260 milionů kusů hry. Působivé jsou také počty diváků, EA uvádí, že ve verzi hry z roku 2018 se odehrálo 7 miliard fotbalových zápasů, při nichž bylo vstřeleno 17 miliard gólů, zatímco konkurenční světová série Fify měla 20 milionů hráčů napříč 60 státy.   Tým Stevenage FC odehraje za sezonu maximálně 52 zápasů, buď na domácí půdě nebo jako host napříč ligou. Jeho domácí půda, Lamex Stadium, má maximální kapacitu 6 722 osob, což je skutečně málo v porovnání se stadionem anglického národního týmu Wembley, který pojme na devadesát tisíc diváků. V porovnání s omezenými možnostmi propagace značky na fyzických zápasech by digitální platforma Fifa 20 mohla Burger King „předvádět“ herním divákům každý den, celý den. Klubu Stevenage chybí alespoň tři roky ke členství ve stejné lize jako největší kluby v zemi a chybí mu patrně i jejich talent a investice ke vstupu do Premier League. Pokud ale vezmeme v úvahu, že Manchester United dostal letos od Chevroletu za sponzoring na dresech 64 milionů liber (82 milionů dolarů), je cesta za stejnou publicitou, ale zadními vrátky, po které se vydal Burger King, velmi mazaným krokem.  Outsideři / Sportovní marketing představuje ornou půdu pro značky, které baží po příbězích outsiderů a staví je do středu pozornosti. V roce 2018 mateřská společnost Burger Kingu, Restaurant Brands, uvedla, že měl fastfoodový řetězec celkový příjem 1,6 miliard dolarů. Přesto, že se Burger Kingu na fastfoodovém trhnu daří, stále si udržuje pozici vyzyvatele a kampaněmi jako McWhopper, The Whopper Detour nebo Scary Clown Nights se neustále trefuje do jedničky na trhu McDonald’s. Burger King uzavřel spolu se Stevenage FC partnerství, které si rozumí s osobností i komunikací značky, protože využívá příležitost podpořit malé rybky, kterým se povzbuzení víc než hodí. V době vydání tohoto článku byl Stevenage na chvostu druhé anglické fotbalové ligy (Football League Two), což z něj dělá největšího „outsidera“ profesionálního britského fotbalu. V sezóně 18/19 Football League Two se Stevenage FC umístil na desátém místě tabulky. Závratný úspěch klubu se sice může zdát nepravděpodobný, nicméně jiné značky už také podporovaly outsidery se značným úspěchem. Contagious nedávno psala o pivní značce Bud Light a její podpoře amerického fotbalového týmu Philadephia Eagles, který vyhrál Super Bowl, přitom měl na začátku sezony šanci 50:1. Zde si můžete přečíst článek Insight & Strategy o kampani Philly Philly, který dokazuje, že i malé rybky mohou přinášet velké zisky.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout