News & Views

Kampaň týdne: Burger King, Whopper Detour /

Fastfoodový gigant nabízí zákazníkům slevy, pokud si jeho jídlo objednají online v blízkosti provozovny konkurence

Jeho aplikaci si stáhly dva miliony lidí. Burger King opět vytrolil McDonald’s a současně zvýšil počet stažení své aplikace.

Fastfoodový řetězec nabízí svůj Whopper za jeden cent, ale jen zákazníkům v okruhu 180 metrů od restaurace McDonald’s. Aby mohli lidé nabídku využít, musí mít staženou aplikaci Burger King a vyskytovat se v blízkosti McDonald’s. Když jsou dostatečně blízko, mohou si přes apku objednat Whopper za jeden cent. Aplikace jim následně ukáže cestu k nejbližší provozovně Burger King, kde na ně Whopper už čeká.

Aby kampaň Whopper Detour vůbec fungovala, musel Burger King metodou geofencingu vyznačit zóny kolem více než 14 tisíc restaurací McDonald’s po celých Spojených státech, aby aplikace „věděla“, kdy je uživatel v blízkosti konkurenční provozovny.

Akce běžela od 4. do 12. prosince a předcházelo jí krátké video vytvořené ve spolupráci s agenturou FCB New York. V něm se dezorientovaní Američané dožadují od ještě zmatenější obsluhy u drive-thru okýnek McDonald’s svého Whopperu. Obsluha McDonald’s nakonec většinou ukáže „hledačům Whopperu“ cestu k nejbližšímu Burger Kingu. Jedna iniciativní pracovnice se dokonce snažila nechat vyrobit Whopper ze surovin McDonald’s, ale „nebude to takové, jako u Burger King, abych pravdu řekla.“

Burger King nabídl i instruktážní video, kde je podrobně vysvětleno, jak lze nabídky využít. Na konci se malým písmem objeví nápis: „Není nutné ptát se u okénka McDonald’s drive thru.“


Výsledky


Podle Fernanda Machada, marketingového ředitele Burger King, bylo cílem kampaně zvýšit počet stažení aplikace i počet hostů v restauracích. A kampaň byla úspěšná v obou těchto směrech. Aplikace se v rozmezí několika málo hodin po spuštění kampaně vyšvihla v App Store v kategorii Jídlo a pití na první místo žebříčku aplikací podle počtu stažení (viz graf níže).

Během 48 hodin měla aplikace dva miliony stažení a pro Whopper za cent si došlo 150 000 lidí. Kampaň také zvýšila návštěvnost restaurací Burger King na téměř rekordní úroveň v historii řetězce.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout