News & Views

Kampaň týdne: Cadbury, Generosity Bar /

Gigant mezi producenty sladkostí daruje mléko z tabulek čokolády ve prospěch podvyživených dětí

Cadbury, po koncernu Mars druhý největších výrobce cukrovinek, představil svůj slogan „půl druhé sklenice“ (mléka) světu už v roce 1928. Deklaroval s ním obsah mléka své mléčné čokoládě. Na Filipínách, kde téměř třetina dětí mladší pěti let trpí podvýživou, vytvořila značka čokoládu bez mléka, chybějící „půldruhou sklenici“ místo toho darovala dětem, které tyto živiny potřebují.

Ve spolupráci s Ogilvy Singapore a vznikla Generosity Bar (Velkorysá tabulka čokolády), kterou Cadbury představilo v pop-up obchodě v populárním obchodních centru v Manile. Za každou prodanou tabulku čokolády, která stála v přepočtu 2,97 dolarů, putovalo „ušetřené“ mléko podvyživenému dítěti. Dárcovský proces pomáhala zajistit nevládní nezisková organizace Reach Out Feed Philippines.

Speciální edici tabulek čokolády propagovala série venkovních reklam napříč celou Manilou, v rámci kampaně značka upravila také balení samotných čokolád, na kterém zároveň celý záměr a „dobro věci“ vysvětlila.

Výsledky / Podle agentury se kampaň během jednoho týdne dostala k 83 milionům lidí a získala přes 164 milionů mediálních impresí. Podvyživené filipínské děti zatím dostaly 200 tisíc sklenic mléka.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Mléčné dědictví / Loni Cadbury upustilo od svého „radostného“ positioningu a přesedlalo na budování nové, globální kampaně, v rámci které odkazuje na své filantropické zaměření: rodina Cadburyů proslula svými závazky vůči společenské reformě a nastavení nových standardů ohledně pracovních a životních podmínek ve viktoriánské Anglii.  V regionu jihovýchodní se značka od roku 2017 doposud soustředila především na urychlení růstu. Kampaň Generosity Bar ji dodává pozitivní image a v zákaznících zároveň vyvolává dobrý pocit z nákupu, jelikož nevidí pouze produkty, ale také šlechetný záměr značky. A protože dětská podvýživa představuje pro většinu Filipínců opravdu palčivý problém, udělalo Cadbury se svou iniciativou dojem na opravdu širokou cílovou skupinu. Hra s přednostmi / Nejedná se o první případ, kdy značka poupravila design svého produktu tak, aby dobře ladil s konkrétní kampaní, okolností nebo příležitostí (vzpomeňte si třeba na Skittles a jejich bezbarvé balení určené na Pride v roce 2017 nebo na jedinečnou řadu polotrik Save Our Species od Lacoste). Pokud je vaše logo tak těsně a historicky spjato s vaším sloganem a ústředním sdělením, může podobná technika vyvolat opravdu silný dojem. Další značky čokolády se mohou potýkat s nastavením nějakého smysluplného partnerství s organizací zabývající se charitativní činností v oblasti podvýživy, nicméně Cadbury našlo způsob, jak k být iniciativní a zároveň působit přirozeně a opravdově. Radši, než aby značka využila svá balení a další platformy k pouhému upoutání pozornosti na problematiku podvýživy filipínských dětí nebo zákazníky vybízela k dárcovství, umožnila jim darovat jednoduše zakoupením produktu: triple win-win situace pro Cadbury, děti i zákazníky.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout