News & Views

Kampaň týdne: eBay, Retail Revival /

Online prodejce ze sebe dělá přátelského e-commerce giganta, pomáhá malým firmám přejít na internet

Světová e-commerce společnost eBay spustila v britském městě Wolverhampton program na podporu malých lokálních podniků.

Po boku místního zastupitelstva a londýnské agentury Sense usiluje iniciativa eBay o poskytování pomoci malým a středně velkým wolverhamptonským podnikům na poli mezinárodní soutěže.

Roční program Retail Revival sestával z měsíčního pop-up obchodu, který se nacházel v centru Wolverhamptonu. Tady měly místní firmy možnost předvést, propagovat a prodávat své produkty prostřednictvím QR kódů a zároveň organizovat workshopy a získávat nové kontakty. 

Pop-up sloužil také jako výdejní místo, kde si zákazníci mohli vyzvedávat zakoupené zboží.

V rámci podpory wolverhamptonských firem nabízí eBay i školení a individuální koučink. Společnost uvádí, že chce pomoci podnikatelům přesunout své kamenné obchody na internet. 

Retail Revival je celosvětová kampaň. Podobné aktivity proběhly také v několika městech v USA.

„Náš inovativní program Retail Revival pomáhá při školení místních podnikatelů v prodeji jejich unikátního zboží na světovém trhu souběžně s posilováním vazeb v rámci jejich místní obchodní komunity“, stojí na webu eBay.

Výsledky / Podle eBay dosáhly zúčastněné firmy během tří měsíců od spuštění kampaně prodejních zisků v hodnotě jednoho milionu liber (průměrný nárůst 41 % pro každou firmu).

Co se týče světového měřítka, letos v lednu eBay oznámil, že se k programu Retail Revival přihlásilo 220 prodejců, výsledkem je zhruba 80 tisíc transakcí, z nichž 10 % tvoří mezinárodní prodeje.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Slabšímu pomáhej / Kampaní dává eBay najevo, že si přeje, aby všechny podniky - včetně těch ve městech jako je Wolverhampton - těžily z online prodeje a držely krok se světovými trendy na poli internetového obchodu. Podle Statisty byl v roce 2017 celkový příjem z online prodejů 2 382 miliard dolarů s tím, že 100 miliard z této částky pocházelo od tří největších internetových obchodníků - Amazonu, JD.com a Applu. Konkurovat těmto titánům je pro kamenné obchody čím dál těžší.  eBay je obr sám o sobě - Marketing Dive jmenoval značku v roce 2018 pátou největší obchodní online platformou se 132,1 miliony zákazníků napříč třinácti zeměmi. Podepisování smluv s dalšími prodejci a utužování vazeb s místními obchodními komunitami napříč Spojeným královstvím tedy dává smysl. A co víc, podporou relativně strádajících měst jako je Wolverhampton dokazuje, že mu nechybí ani svědomí. Budování značky / Kampaň Retail Revival je příkladem toho, jak se společnost soustředí na budování značky prostřednictvím dlouhodobé aktivity. IPA nedávno vydala report Krize v efektivitě kreativity, který reklamní branži slouží jako výstraha, že ne všechny kampaně jsou rovnocenné. Report stojí na tvrzení, že ocenění jako Lvi z Cannes zdobí příliš mnoho krátkodobých kampaní nejvyšším vyznamenáním oboru, což v průběhu času ovlivnilo kreativitu, s níž značky pracují. Report na druhou stranu říká, že dlouhodoběji zaměřené kampaně mají lepší výsledky v budování značky, rozvíjení tržního podílu a zvyšování prodejů. Značky, jež vytváří krátké, úderné kampaně, které budují jednoduché PR a organická média tudíž mohou v dlouhodobém měřítku své společnosti spíše uškodit a podrývat soutěžní výhody, které pro reklamní činnost kreativita nese.  eBay v kampani Retail Revival slibuje každému městu minimálně 12 měsíců a v USA se i nadále rozšiřuje. Na druhý pohled / Pro uživatele je eBay stále synonymem pro překupníka věcí z druhé ruky za rychlý peníz. Značka se ale rozrostla a nyní disponuje množstvím nezávislých prodejců a také partnerskými dohodami s velkými značkami, které prostřednictvím platformy obchodují. Bez ohledu na to má ale eBay stále reputaci bazarového prodejce. Prolomit tuto pověst by mohlo být náročné, ale díky projektům jako je Retail Revival se eBay přibližuje k mocným mezinárodním společnostem, stejně jako k advokátům lokálních podniků.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout