News & Views

Kampaň týdne: Gillette, We Believe /

Do našeho týdenního výběru z databáze Contagious I/O se dostala kontroverzní reklama od Gillette, která se obrací na muže s výzvou, aby se začali chovat lépe

Značka žiletek Gillette si za téma své nové kampaně vybrala mužské vyrovnávání se s problémem toxické maskulinity. Svůj ikonický slogan obrací sama proti sobě a ptá se: „Je tohle pro muže to nejlepší?“

Kampaň We Believe: The Best Men Can Be vznikla v agentuře Grey New York u příležitosti třicetiletí používání hesla The Best A Man Can Get (Pro muže to nejlepší), které Gillette představila na Super Bowl v roce 1989.

Téměř dvouminutový film kombinuje záběry běžného života s dramatickými scénami, které reagují na šikanu, sexismus a sexuální obtěžování. Zároveň ukazuje, jak se muži mohou chovat lépe.

Jednu z ústředních scén tvoří autentický záběr, v němž herec Terry Crews, který v roce 2017 podal na hollywoodského agenta žalobu kvůli sexuální napadení, mluví k soudní komisi amerického senátu a říká: „Muži by po sobě měli navzájem vyžadovat odpovědnost.“

Crewsovo tvrzení v klipu uvozuje tu část, kterou bychom mohli nazvat call to action. V následujících scénách muži usměrňují jiné muže, kteří se chovají nevhodně k ženám a tátové zabraňují šarvátkám svých synů.

Na podporu kampaně vytvořili v Gillette web TheBestMenCanBe.org. Značka také přislíbila darovat v příštích třech letech neziskovým organizacím, které v USA inspirují a vzdělávají muže, každoročně jeden milion dolarů.

První z nich je The Boys & Girls Club of America, který mladé muže učí potřebné sociální a emocionální dovednosti.

Spot We Believe režírovala Kim Gehrig, která také stojí za reklamou Sport England’s This Girl Can. Vybrali ji v Procter & Gamble (mateřské společnosti Gillette) prostřednictvím iniciativy Free the Bid, která k režírování reklam přivádí více žen.

Výsledky / Televizní reklama We Believe se poprvé vysílala 13. ledna 2019 a dostalo se jí obrovské pozornosti jak v tisku, tak na sociálních médiích. Reakce na spot byly smíšené. Tři dny po televizi se reklama objevila na YouTube, kde dosáhla přes 11 milionů zhlédnutí a nasbírala 262 tisíc lajků a 641 tisíc dislajků.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout