News & Views

Kampaň týdne: Hotel Honduras Maya, Hotelbnb /

Hotel proměnil své pokoje po vzoru nabídek Airbnb, aby zvýšil počet rezervací a změnil pohled na ubytování

Výzva / Airbnb pokoje a apartmány pohostily v Hondurasu od začátku fungování platformy v roce 2008 přes 500 milionů lidí. Až 60 % z nich podle průzkumu preferuje před hotely právě Airbnb. Cestovní ruch v Hondurasu ročně vydělává 700 milionů dolarů.  Přesto se tamnímu hotelnictví přestává dařit. Hotel Honduras Maya cílí na turisty z řad mileniálů, kteří Airbnb často využívají.

Řešení / Ve spolupráci s Ogilvy Honduras vytvořil hotel iniciativu Hotelbnb, která využila zákaznický servis, zařízení a optimální polohu hotelu v hlavním městě Tegucigalpa. Agentura zanalyzovala tamní nejpopulárnější nemovitosti nabízené na Airbnb, aby si osvojila popis, fotografie a profily hostitelů, které se jejich cílové skupině zamlouvají. Jak vysvětluje případové video kampaně, následně hotel přišel s novým designem a zrenovoval své pokoje ve stylu nabídek Airbnb tak, aby splňovaly aktuální mileniálské trendy jako osobité osvětlení“ nebo „designové židle“. 

Poté hotel založil svým zaměstnancům na Airbnb hostitelské účty a nicnetušícím cestovatelům nabízel skrze platformu své pokoje. Video kampaně ukazuje, jak jsou hosté bezprostředně po příjezdu na ubytování zmatení a frustrovaní, načež si je hotel získá bazénem, saunou, pokojovým servisem a dalšími službami, které by v ceně běžného Airbnb nedostali. 

Výsledky / Do hotelu Honduras Maya přijelo v prvních třech měsících po spuštění více než 4200 hostů, což v prvním kvartálu letošního roku vyústilo v 32,5% nárůst rezervací. Hoteloví „hostitelé“ získali za své služby v průměru 4,8 hvězdiček a 62 % hostů uvedlo, že by tento zážitek doporučilo.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Silného nepřítele je snazší porazit zevnitř/ Tento problém se týká celého odvětví cestovního ruchu a odráží kulturní posun ve způsobu vnímání cestování a v tom, co od ubytování na dovolené očekáváme. Místo toho, aby hotel čekal na další kulturní změnu, která mu hosty přivede zpět, šel Honduras Maya přímo za nimi a postavil se přesně tam, kde jich je nejvíce a jsou nejaktivnější. Jde sice o falešnou reklamu, ale vítězí tu obě strany: hotel zaplní své pokoje, zatímco rozhněvaní hosté, naštvaní kvůli oklamání, jsou okamžitě uspokojeni bonusovými službami, které nabízí pouze hotely. Také Airbnb vyhrává, jelikož si z každé rezervace bere skrze platformu část peněz pro sebe.  Důraz na detailní replikování designu a atmosféry „millennial-friendly“ Airbnb pokojů sloužil jako příjemné překvapení pro hosty, kteří mají vůči hotelovým pokojům pravděpodobně negativní postoj . Své překvapení pak hosté sdíleli na sociálních sítích, a tak vytvořili velké množství unikátního obsahu vytvořeného uživateli. Není mnoho případů, kdy nápad uvést zákazníky v omyl uspěje, ale při odhalení pravdy hned po příjezdu značka ukázala, že dokáže replikovat zkušenost s Airbnb, a poté za stejnou cenu nabídnout mnohem víc.  Znalost konkurence / Ve výsledné zprávě výzkumu z roku 2016, který provedla škola Teda Rogerse na Ryerson University, rozlišuje profesor Daniel Guttentag pět druhů uživatelů Airbnb: bezdětní šetřílci do třiceti let; starší a vzdělaná skupina cestovatelů, kteří hledají ubytování působící jako domov; spolupracující baťůžkářský typ, který podporuje pojetí Airbnb jako možnost sdílení domácnosti; noví uživatelé a občasní návštěvníci Airbnb, které přilákala možnost interakce s jejich hostiteli či s dalšími místními.  Guttentag rovněž popisuje „lokální, autentický cestovatelský zážitek“ jako významný faktor půvabu Airbnb a navrhuje, že pokud chtějí hotely konkurovat, měly by „vytvářet menší a útulnější ubytování, které je levnější a situované v obytných čtvrtích, nebo ať své nabídky obohatí o lokální charakter“. Přesně, jak doporučuje Guttentag, kampaň Hotelbnb úspěšně rozklíčovala to, co poskytuje Airbnb své cílové skupině mileniálů (kteří spadají především do první kategorie Guttenbergových uživatelů Airbnb), a tak ubytování v Honduras Maya přizpůsobila.  Zdánlivě povrchní změna udělala z pokojů hotelu Honduras Maya útulnější a méně hotelově působící prostory, aniž by musela obětovat hotelový servis. Průměrné hodnocení 4,8 hvězdy značka připisuje tomu, že dostat bazén, posilovnu, saunu a pokojový servis v ceně se hostům podle jejich reakcí zdálo jako až příliš výhodná nabídka. Zatvrzelým uživatelům Airbnb celá kampaň připomněla všechny výhody hotelového zážitku - a to skrze konkurenční platformu. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout