News & Views

Kampaň týdne: Ikea, (He)art Scanner /

Ikea dovolila zákazníkům nakoupit výrobky z limitované edice až poté, co analyzovala jejich upřímné reakce

Ikea každoročně představuje limitovanou kolekci koberců, kterou navrhují vybraní současní umělci. Letošní edice čítala osm designů od autorů jako Virgil Abloh nebo Misaki Kawai.

Koberce jsou navrženy tak, aby si je za rozumnou cenu mohli koupit všichni milovníci umění. V Belgii bylo v rámci kolekce dostupných pouze 109 kusů. Aby belgická Ikea předešla opakování situace z předcházejících let, kdy příležitostní překupníci limitované kolekce vykoupili a výrobky pak nabízeli na eBay za mnohem vyšší ceny, spojila se s agenturou Oglivy Brussels a společně vytvořily Ikea (He)art Scanner. Iniciativa se představila v rámci uměleckého týdne značky.

Mezi sedmým a jedenáctým květnem si potenciální kupci mohli koberce prohlédnout  promítnuté na zdi pobočky Ikea v bruselské čtvrti Anderlecht. Před prohlídkou obdrželi zájemci speciální EEG přístroj pro zaznamenávání elektrické aktivity v lidském mozku. Každé zařízení bylo vybaveno speciálním algoritmem, který v reálném čase měřil beta a gamma mozkové vlny, elektrické reakce těla a tepovou frekvenci.

https://vimeo.com/335893971

Jak si zájemci prohlíželi jednotlivé koberce, převáděl algoritmus data z EEG na procentuální skóre, které určilo, zda jsou oprávněni si vybraný koberec koupit. Body pro každý koberec z kolekce se nakonec ve formě procent zobrazily na zdi. Nízké procento znamenalo nedostatek opravdového zájmu a neumožnilo zákazníkovi daný typ zakoupit, zatímco zájemci s vysokým procentem si výrobek koupit mohli.

Iniciativa představila nový způsob prodeje a nákupu. Docílila toho, že se žádný z koberců neobjevil na eBay. Podle tiskové zprávy Ikea vyprodala uměleckou kolekci koberců během týdne, celkově událost přinesla 38,8% nárůst prodeje všech druhů koberců a celkový reach ve výši 36,8 milionů.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

Contagious Insight/ Zachovat hodnoty značky/ Jak Contagious zjistila v loňské případové studii, dlouhodobým cílem Ikea je „udělat mnoha lidem každý den lepší“. V současnosti Ikea odráží zájmy „mnoha“ tím, že se z ní stala dostupná značka, která je známá svými příznivými cenami. Každoroční týden umění byl příležitostí přiblížit současné umění masovému publiku, nicméně s ním související exkluzivita, oportunismus a přeprodej jsou v rozporu se zásadami značky. Síla iniciativy (He)art Scanner spočívá v propagaci umělců a jejich designů, v povzbuzování zákazníků k jednání s umělci a v udržování kultury dostupnosti a sdílení uměleckých zážitků. Vytvořit závazek/ Přístroje založené na umělé inteligenci dodávají zákazníkovi pocit vědecké důvěryhodnosti a zintenzivňují celkový dosah události. Zatímco ostatní značky kolem uvedení nového produktu tradičně mlží a informace spíš tají, Ikea je zase o krok napřed a utajila rovnou celý produkt. Značce se podařilo zvýšit zájem, zasáhnout více lidí, než na základě tradičního modelu prodeje. Současně zabránila přeprodávání tím, že uspořádala událost bez toho, že by musela výrobek prodat. Místo toho po zákaznících požadovala, aby prokázali skutečný zájem. Postoj Ikea je modelový příklad toho, jak je možné přistoupit k propagaci limitované edice a vypořádat se přitom se sekundárním trhem. Pomocí této iniciativy si firma zajistila, že zákazníci za výrobky zaplatili férovou cenu, výdělek poputuje ke značce a jejím spolupracovníkům a chrání tak peněžní i citovou hodnotu koberců.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout