Ikea dovolila zákazníkům nakoupit výrobky z limitované edice až poté, co analyzovala jejich upřímné reakce
Ikea každoročně představuje limitovanou kolekci koberců, kterou navrhují vybraní současní umělci. Letošní edice čítala osm designů od autorů jako Virgil Abloh nebo Misaki Kawai.
Koberce jsou navrženy tak, aby si je za rozumnou cenu mohli koupit všichni milovníci umění. V Belgii bylo v rámci kolekce dostupných pouze 109 kusů. Aby belgická Ikea předešla opakování situace z předcházejících let, kdy příležitostní překupníci limitované kolekce vykoupili a výrobky pak nabízeli na eBay za mnohem vyšší ceny, spojila se s agenturou Oglivy Brussels a společně vytvořily Ikea (He)art Scanner. Iniciativa se představila v rámci uměleckého týdne značky.
Mezi sedmým a jedenáctým květnem si potenciální kupci mohli koberce prohlédnout promítnuté na zdi pobočky Ikea v bruselské čtvrti Anderlecht. Před prohlídkou obdrželi zájemci speciální EEG přístroj pro zaznamenávání elektrické aktivity v lidském mozku. Každé zařízení bylo vybaveno speciálním algoritmem, který v reálném čase měřil beta a gamma mozkové vlny, elektrické reakce těla a tepovou frekvenci.
https://vimeo.com/335893971
Jak si zájemci prohlíželi jednotlivé koberce, převáděl algoritmus data z EEG na procentuální skóre, které určilo, zda jsou oprávněni si vybraný koberec koupit. Body pro každý koberec z kolekce se nakonec ve formě procent zobrazily na zdi. Nízké procento znamenalo nedostatek opravdového zájmu a neumožnilo zákazníkovi daný typ zakoupit, zatímco zájemci s vysokým procentem si výrobek koupit mohli.
Iniciativa představila nový způsob prodeje a nákupu. Docílila toho, že se žádný z koberců neobjevil na eBay. Podle tiskové zprávy Ikea vyprodala uměleckou kolekci koberců během týdne, celkově událost přinesla 38,8% nárůst prodeje všech druhů koberců a celkový reach ve výši 36,8 milionů.
Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz