News & Views

Kampaň týdne: Ikea, Ikea in the Museum (of Romanticism) /

Ikea ukryla své výrobky mezi luxusní nábytek z 18. století a vyzvala zákazníky, aby našli rozdíl

Výzva / Ikea chtěla ukázat, že její současný nízkonákladový nábytek zapadne i do nejsofistikovanějších a nejexkluzivnějších prostor.

Řešení / Švédská značka spolu s McCann, Madrid představila projekt Ikea in the Museum (of Romanticism). Pro potřeby kampaně ukryla kusy moderního nábytku do expozic starožitných interiérů nevyčíslitelné hodnoty v madridském muzeu. Potom vyzvala návštěvníky, aby se je pokusili najít.

Video případové studie uvádí, že kampaň vznikla s cílem přesvědčit lidi, že „nábytek z Ikea si najde místo v každém obýváku“. „Poznat rozdíl mezi kusem nábytku z roku 2018 a z 18. století se může zdát snadné… ale není.“

Ti, co nemohli navštívit muzeum osobně, se pátrání mohli zúčastnit prostřednictvím sociálních médií. Celá expozice byla dostupná k prohlédnutí díky 360° fotografiím na Facebooku a Instagram stories. Úkolem bylo pokusit se uhodnout, kolik se v ní skrývá produktů Ikea.

Návštěvníci muzea (skuteční i virtuální) ihned zjistili, zda se trefili nebo ne, a zároveň si mohli ukryté výrobky hned koupit online.

 

Španělské Muzeum romantismu je proslulé největší interiérovou sbírkou z 18. století. Sbírka sestává z obložených stěn a měkkých sametových křesel a dokládá, jak vypadaly šlechtické domy v době vlády Isabelly II. 

Výsledky / Podle videa případové studie vedla kampaň k „10% nárůstu prodejů v oddělení obývacích pokojů.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Všimněte si knihovničky BILLY / Umístit moderní nábytek vedle exponátů pocházejících z éry známé pro svůj grand décor, pomáhá značce Ikea změnit vnímání jejich výrobků. Nábytek z Ikea může trpět reputací nízké kvality a úzkostného zaměření na funkčnost na úkor stylu. A co víc, lidé ve Španělsku opakovaně odmítali kupovat nábytek z Ikea ve strachu, že pak budou mít stejný obývák jako sousedi. Ale tím, že Ikea návštěvníky muzea vyzvala, aby rozlišili mezi nábytkem vyrobeným v roce 2018 a honosnými historickými kusy z 18. století, ukázala styl a všestrannost svých designů. Kampaň je zároveň součástí širší strategie vybudovat nábytku Ikea pověst kvality za nízkou cenu.  https://www.youtube.com/watch?v=FGTg1Op9QuU Levnější než ploché balení / Podobnou kampaň vytvořila značka v roce 2017, aby zdůraznila, jak levné některé z jejich produktů jsou. V kampani It’s That Affordable pojala Ikea cenovky některých výrobků jako obrázky levných věcí každodenní potřeby. Cenu jídelní misky DINERA například nahradila ilustrace deseti mrkví. To Ikea pomohlo změnit u zákazníků vnímání ceny. Emoční vazby / Ikea se posledních několik let snaží oslovit zákazníky v citové rovině. Celý proces má na starost Claudia Willvonseder, která do roku 2018, kdy nastoupila do managementu společnosti, působila jako globální CEO Ikea Group. Její cíl byl vytvořit „unikátní a významnou značku, které zákazníci věří“. „Viděli jsme, že Ikea má mezi lidmi vysoké povědomí, že nás mají rádi. “ řekla Contagious v Brand spotlight 2019. „Ale zároveň nás brali jako praktickou, účelovou značku. Chyběla nám emotivnější, osobnější dimenze. Lidé říkali:  Mám tu značku rád, je dobrá, zajímavá, ale ne pro mě.“ Schopnost kampaně pobavit a zároveň zdůraznit všestrannost produktů Ikea jde ruku v ruce se snahou značky udělat „lepší každý den pro všechny“.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout