Ikea ukryla své výrobky mezi luxusní nábytek z 18. století a vyzvala zákazníky, aby našli rozdíl
Výzva / Ikea chtěla ukázat, že její současný nízkonákladový nábytek zapadne i do nejsofistikovanějších a nejexkluzivnějších prostor.
Řešení / Švédská značka spolu s McCann, Madrid představila projekt Ikea in the Museum (of Romanticism). Pro potřeby kampaně ukryla kusy moderního nábytku do expozic starožitných interiérů nevyčíslitelné hodnoty v madridském muzeu. Potom vyzvala návštěvníky, aby se je pokusili najít.
Video případové studie uvádí, že kampaň vznikla s cílem přesvědčit lidi, že „nábytek z Ikea si najde místo v každém obýváku“. „Poznat rozdíl mezi kusem nábytku z roku 2018 a z 18. století se může zdát snadné… ale není.“
Ti, co nemohli navštívit muzeum osobně, se pátrání mohli zúčastnit prostřednictvím sociálních médií. Celá expozice byla dostupná k prohlédnutí díky 360° fotografiím na Facebooku a Instagram stories. Úkolem bylo pokusit se uhodnout, kolik se v ní skrývá produktů Ikea.
Návštěvníci muzea (skuteční i virtuální) ihned zjistili, zda se trefili nebo ne, a zároveň si mohli ukryté výrobky hned koupit online.
Španělské Muzeum romantismu je proslulé největší interiérovou sbírkou z 18. století. Sbírka sestává z obložených stěn a měkkých sametových křesel a dokládá, jak vypadaly šlechtické domy v době vlády Isabelly II.
Výsledky / Podle videa případové studie vedla kampaň k „10% nárůstu prodejů v oddělení obývacích pokojů.“
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.
Emoční vazby / Ikea se posledních několik let snaží oslovit zákazníky v citové rovině. Celý proces má na starost Claudia Willvonseder, která do roku 2018, kdy nastoupila do managementu společnosti, působila jako globální CEO Ikea Group. Její cíl byl vytvořit „unikátní a významnou značku, které zákazníci věří“.
„Viděli jsme, že Ikea má mezi lidmi vysoké povědomí, že nás mají rádi. “ řekla Contagious v Brand spotlight 2019. „Ale zároveň nás brali jako praktickou, účelovou značku. Chyběla nám emotivnější, osobnější dimenze. Lidé říkali: Mám tu značku rád, je dobrá, zajímavá, ale ne pro mě.“
Schopnost kampaně pobavit a zároveň zdůraznit všestrannost produktů Ikea jde ruku v ruce se snahou značky udělat „lepší každý den pro všechny“.Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz