News & Views

Kampaň týdne: India Gate, #IndiaDegaAashirvad /

Značka rýže se zviditělňuje pomocí upravené svatební tradice a zároveň omezuje plýtvání jídlem

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Výzva/ V Indii se každoročně uskuteční přes deset milionů svateb, na nichž hosté pro štěstí hází po novomanželích rýži. Na každé svatbě se tak spotřebuje dva až pět kilo rýže, která se po oslavách zamete a vyhodí. Zároveň ale v Indii žije 195 milionů podvyživených lidí. Největší indický dodavatel rýže, India Gate, chce ctít tradice bez toho, aby muselo docházet k plýtvání potravinami.

Řešení/ India Gate se spojila s dubajskou agenturou The Classic Partnership, spadající pod VMLY&R Group, a společně vytvořili iniciativu #IndiaDegaAashirvad (IDA), jejímž cílem je dostat vyplýtvanou rýži k lidem v nouzi. Společně navrhli speciální rýžové balíčky, kterých se svatební hosté mohou na znamení požehnání jen dotknout, aniž by bylo třeba rýži házet a plýtvat s ní.

Balíček existuje ve čtyřech provedeních, z nichž každé je inspirováno indickým kulturním dědictvím. Všechny balíčky obsahují několik zrnek rýže a zprávu na zadní straně: „Držíte tento balíček místo hrsti rýže proto, že rodina pořádající svatbu věří, že rýži, která by jinak dopadla při ceremoniálu na jejich hlavy, by měli raději darovat, aby posloužila lepším účelům.“

Balíčky si mohou rodiny objednat předem na webu, který společnost spustila na konci letošního března. Uživatelé nejprve uvedou podrobnosti o své svatbě, čímž se připojí k iniciativě IDA, a poté si zvolí počet balíčků (jeden pro každého hosta). Na oplátku jsou vyzváni, aby za každý balíček darovali 40 gramů rýže. Minimální počet balíčků je sto, což se rovná čtyř kilům rýže: dostatečnému množství, které nasytí dvacet lidí.

Svatební hosté mohou balíček nechat zavřený a tím tak pomoci vytvořit nový zvyk; neotevřené balíčky se sbírají zpět a nezisková organizace Feeding India je společně s darovanou rýží doručí potřebným. Organizace shromažďuje jídlo od individuálních osob, ze svateb, restaurací i korporátních společností.

Na webu může uživatel virtuálně podepsat slib, že „bude na svatbách jako host zodpovědnější a uvědomělejší, zdrží se házení rýže, aby mohla být využila lepším způsobem, takovým, který může nakrmit tisíce místo, aby požehnala dvěma lidem.“

Výsledky/ Pouhých deset dní po spuštění se do kampaně zaregistrovalo sedmdesát svateb, což vydá za šestnáct tisíc balíčků rýže – to se rovná 640 kilogramům rýže a 3200 jídel pro znevýhodněné.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

CONTAGIOUS INSIGHT/ Označkování neznačkového/ Více než deset milionů svateb ročně (z nichž osmdesát procent jsou hinduistické a trvají kolem tří dnů) a stovky milionů svatebních hostů, kteří pro India Gate představují potenciální zákazníky. India Gate zvyšuje svou viditelnost a zároveň se spojuje se společensky angažovanou iniciativou. Uvědomuje si zákaznické zvyky – v tomto případě všudypřítomné házení rýže na svatbách – a možnosti jejich propojení se svou značkou. Tím upevňuje svou pozici nejsilnější značky rýže na trhu, získává si důvěru zákazníků a ovlivňuje jejich chování prostřednictvím silných tradic indické kultury. Podle CNN se hodnota indického svatebního průmyslu pohybuje mezi čtyřiceti a padesáti miliardami dolarů – což je dvojnásobek od roku 2012. V indické kultuře představovala svatba vždy posvátný akt. Výše zmíněná čísla ale odráží trend indické střední třídy pořádat čím dál tím přepychovější ceremoniály, které zvyšují společenské postavení. Spojením jména India Gate s jedním z nejzákladnějších a nejkomoditizovanějších elementů hinduistických svateb se značka napojuje na zlatý důl potenciálního zásahu a věrnosti uživatelů – a to doslova: „Zhruba polovina zlata zakoupeného v zemi se každoročně používá pro svatební ceremoniály.“ Buďte součástí řešení/ Rýže představuje základní potravinu pro více než polovinu indické populace a Indie je po Číně druhým největším spotřebitelem a producentem rýže na světě. V indické kultuře slouží více účelům: je základní potravinou milionů lidí a tvoří nedílnou součást ekonomiky a zemědělství. Indové ji navíc uznávají jako symbol příznivosti, prosperity a úrody. Ze strany India Gate jde o rázný krok, kterým upozorňuje na nepříjemný kontrast mezi opulencí indických svateb a vysokým procentem chudých. Ve výsledku ale kampaň smiřuje roli rýže jako zdroje potravy i kulturního symbolu a přichází s pozitivním řešením. Rýže spojuje Indy dohromady. Ať už kvůli jídlu nebo kvůli svatbě. India Gate proto žádá své zákazníky, aby se stali součástí řešení a z problému udělali pozitivní věc. Ředitel společnosti The Classic Partnership Rahul Nagpal v tiskovém prohlášení uvedl: „Tohle je skvělý příklad velmi kreativního nápadu, který vylepšil postavení našeho klienta, ovlivnil chování zákazníků a dokázal, aby z něj těžila spousta lidí. Bylo nám ctí s India Gate pracovat a jako zodpovědní partneři se podílet na této pozitivní změně.“ Tato strategie je modelovým příkladem využití tradic k ovlivnění chování zákazníků: India Gate respektovala úlohu rýže na svatbách a zároveň ji využila, odstranila nepraktické aspekty a vytvořila řešení sloužící „vyššímu účelu“.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout