Značka rýže se zviditělňuje pomocí upravené svatební tradice a zároveň omezuje plýtvání jídlem
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.
Výzva/ V Indii se každoročně uskuteční přes deset milionů svateb, na nichž hosté pro štěstí hází po novomanželích rýži. Na každé svatbě se tak spotřebuje dva až pět kilo rýže, která se po oslavách zamete a vyhodí. Zároveň ale v Indii žije 195 milionů podvyživených lidí. Největší indický dodavatel rýže, India Gate, chce ctít tradice bez toho, aby muselo docházet k plýtvání potravinami.
Řešení/ India Gate se spojila s dubajskou agenturou The Classic Partnership, spadající pod VMLY&R Group, a společně vytvořili iniciativu #IndiaDegaAashirvad (IDA), jejímž cílem je dostat vyplýtvanou rýži k lidem v nouzi. Společně navrhli speciální rýžové balíčky, kterých se svatební hosté mohou na znamení požehnání jen dotknout, aniž by bylo třeba rýži házet a plýtvat s ní.
Balíček existuje ve čtyřech provedeních, z nichž každé je inspirováno indickým kulturním dědictvím. Všechny balíčky obsahují několik zrnek rýže a zprávu na zadní straně: „Držíte tento balíček místo hrsti rýže proto, že rodina pořádající svatbu věří, že rýži, která by jinak dopadla při ceremoniálu na jejich hlavy, by měli raději darovat, aby posloužila lepším účelům.“
Balíčky si mohou rodiny objednat předem na webu, který společnost spustila na konci letošního března. Uživatelé nejprve uvedou podrobnosti o své svatbě, čímž se připojí k iniciativě IDA, a poté si zvolí počet balíčků (jeden pro každého hosta). Na oplátku jsou vyzváni, aby za každý balíček darovali 40 gramů rýže. Minimální počet balíčků je sto, což se rovná čtyř kilům rýže: dostatečnému množství, které nasytí dvacet lidí.
Svatební hosté mohou balíček nechat zavřený a tím tak pomoci vytvořit nový zvyk; neotevřené balíčky se sbírají zpět a nezisková organizace Feeding India je společně s darovanou rýží doručí potřebným. Organizace shromažďuje jídlo od individuálních osob, ze svateb, restaurací i korporátních společností.
Na webu může uživatel virtuálně podepsat slib, že „bude na svatbách jako host zodpovědnější a uvědomělejší, zdrží se házení rýže, aby mohla být využila lepším způsobem, takovým, který může nakrmit tisíce místo, aby požehnala dvěma lidem.“
Výsledky/ Pouhých deset dní po spuštění se do kampaně zaregistrovalo sedmdesát svateb, což vydá za šestnáct tisíc balíčků rýže – to se rovná 640 kilogramům rýže a 3200 jídel pro znevýhodněné.
Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz