News & Views

Kampaň týdne: Inspired by Iceland, Kranavatn /

Islandská národní rada pro cestovní ruch přejmenovala veřejně dostupnou vodu na Kranavatn („kohoutková voda“), aby podpořila ekoturismus

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Iniciativa Inspired by Iceland nabádá návštěvníky, aby se zapojili do „Kranavatn výzvy“ a k navštívili webové stránky turistické organizace, kde mají podepsat slib, že se během svého pobytu v zemi budou přistupovat zodpovědněji k využívání jednorázových plastů jako jsou plastové lahve na vodu. Účastníci výzvy si na stránce také odemknou poukaz v hodnotě, kterou by během pobytu utratili za plastové lahve s vodou. Voucher pak mohou využít v několika tamních premiérových obchodech. 

V rámci kampaně, která vznikla v Londýně ve spolupráci s The Brooklyn Brothers, se rada pro cestovní ruch spojila s několika islandskými bary, restauracemi a hotely, které Kranavatn nabízejí jako „nové luxusní pití“. Iniciativa Inspired by Iceland zároveň na letišti otevřela Kranavatn bar, který vítá nové návštěvníky. Vybraní influenceři zároveň obdrží Kranavatn lahve na vodu a zvýší povědomí na sociálních médiích. 

Podle agenturní studie, která se týkala šestnácti tisíc cestovatelů ze Spojených států a Evropy, 65 % dotazovaných uvádí, že na dovolené využívají balenou vodu více, než doma. Zatímco 70 % z nich v zahraničních destinacích kohoutkové vodě nedůvěřuje. 

Agentura tvrdí, že v případě Islandu se jedná o čistě ledovcovou vodu, kterou tisíce let filtruje láva a proto je jednou z nejčistších a nejchutnějších vod na světě.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

Contagious Insight /

Komunikace ekoturismu / Není to poprvé, co Island vyzývá turisty k odpovědnosti. V roce 2016 jsme psali o tom, jak rada pro cestovní ruch vytvořila videonávody, ve kterých  návštěvníky učí, jak se správně chovat a jak přirozenou krásu země chránit. Obsah byl stejně jako v kampani Kranavtn zábavný a veselý a pomohl iniciativě Inspired by Iceland zapůsobit na ekologické cítění, aniž by vyzníval kazatelsky.  V Contagious sledujeme několik kreativních způsobů, kterými se některé turistické destinace chrání před přílišným přívalem turistů. Nedávno jsme psali o iniciativě Faerských ostrovů, v jejímž rámci došlo kvůli víkendové „údržbě“ k uzavření hranic pro návštěvníky.  Během „turistické servisní odstávky“ země přizvala dobrovolníky, kteří na místě pomáhali s projekty na ochranu přírody. Minulý rok jsme zase informovali o ekologickém projektu zachování ostrova Palau. Kampaně jako Kranavatn malebně vykreslují své destinace a vybízí tak lidi k návštěvě. Zároveň ale zajišťují, že daná místa ve stavu malebnosti také uchovají, jelikož návštěvníky inspirují, aby se během pobytu chovali slušně.  Pobídka ke komunikaci témat životního prostředí v turistických kampaních přichází také ze strany obchodu. Podle studie společností Sustainable Travel International a Mandala Research má cílové publikum tendence cestovat stále více a utrácet při tom větší finanční obnosy. Existuje také 63% pravděpodobnost, že turisté budou při výběru destinace uvažovat nad místy, pro které je ochrana přírodních zdrojů důležitou součástí kultury. Obvykle jde o bohatší a ohleduplnou část obyvatelstva, která s ochranou přírody pomáhá. Značkování neznačkového / Tato kampaň je částečně založená na předpokladu, že 70 % turistů nedůvěřuje vodě v místech své dovolené, Island tak dostává příležitost tento obecný mýtus vyvrátit. Pouhým jménem proměnil Island obyčejnou kohoutkovou vodu v mnohem zajímavější, přitažlivý a prémiový produkt. Jde o čistě strategický tah, jaký zvolil například také Guinness v průběhu ragbyového Poháru šesti národů. Značka tehdy odhalila nový druh nápoje pojmenovaný Guinness Clear, což byla ve skutečnosti obyčejná kohoutková voda ve sklenicích Guinness. Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o zodpovědném pití v průběhu turnaje a také změnit objednávání vody v zábavnou a zajímavější činnost.  Problematika plastů / Vnímání plastů a diskuse kolem jejich používání prošly v posledních letech dramatickou změnou. Podle světového panelu Kantar se 44 % světové populace o jednorázové plasty zajímá mnohem více. Značky předhání, kdo od spotřebitelů získá díky tomuto tématu více pozornosti a souhlasu. A tudíž se usilovně snaží přispět k vyřešení plastové problematiky, nebo alespoň přestávají zaplavovat svět neustále rostoucím množstvím plastového odpadu, který vyhazují. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout