News & Views

Kampaň týdne: Leroy Merlin, Fix up /

Specialista na domácí rekonstrukce udělal ze svých zákazníků dobrovolníky pro pomoc komunitám

Leroy Merlin je mezinárodní řetězec, zaměřený na vylepšování domácností a na zahradnictví, který má v Itálii 47 poboček. Každý rok pořádá pro zákazníky, kteří se chtějí zlepšit v péči o vlastní domov, okolo dvou a půl tisíců DIY kurzů. Kurzy ale produkují velké množství odpadu, jelikož to, co účastníci na workshopech vytvoří, se po jejich skončení likviduje. 

Leroy Merlin spatřil příležitost ve spojení neplacených kurzů a programu s přesahem, který zlepší lidem život. Proto se spojil s Publicis Italy a vytvořil na zkušenostech založenou kampaň s názvem Lessons for Good. Spolu se sociálním programem společnosti The Bricolage del Cuore Association, bojujícím proti domácí chudobě, přesunul řetězec lekce z prodejen do škol, azylových domů, neziskových organizací a nocleháren. 

https://vimeo.com/341363035

Minulý rok v prosinci proměnil Leroy Merlin v Itálii své zákazníky na dobrovolníky. Svou účastí na lekci totiž pomohli renovovat padesát komunitních prostorů ve městech po celé Itálii, včetně třídy pro zdravotně postižené studenty, denního centra pro důchodce a nemocniční pediatrické kliniky. 

Výkonný ředitel Leroy Merlin Italy v tiskové zprávě uvedl: „Díky této iniciativě se chceme dostat ven z prodejen a propojit tři prospěšné činnosti: vzdělávání, praxi a vzájemnou pomoc.” 

Komunikační ředitelka značky dokonce dostala pozvání italského parlamentu, aby o iniciativě pohovořila ve sněmovně. Podle případového videa kampaně řetězec od té doby získala firma další finanční prostředky, aby mohla podpořit ještě více neziskových organizací. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.

Contagious Insight

Budování komunity / Kouzlo tohoto nápadu spočívá v jednoduchosti; tam, kde ostatní značky často minou trh, zatímco se nervózně pomocí neautenticky deklarovaných záměrů honí za účelem, mají Lessons for Good skutečný, relevantní vliv. Nejen že dávají smysl z hlediska transformace existujících zdrojů, ale projekt zároveň tvoří okolo značky komunitu stávajících zákazníků tak, že jim dá možnost stát se dobrovolníky, zatímco se učí praktickým dovednostem. Iniciativa rovněž klade důraz na kulturní důležitost rodiny a komunity v Itálii tím, že spojuje dobrovolníky, kteří - obrazně i doslova - budují komunitní centra. Relativně malé množství těchto lekcí dává smysl působení značky napříč Itálií, jelikož jeho pobočky se nachází na okrajích měst a velkoměst. Leroy Merlin se kampaní staví do pozice značky, která zlepšuje životy svých zákazníků za hranice fyzických zlepšení domácností, které prodává - jedná se tak o příklad relevantního, účinného a hmatatelného přesahu značky.  Změnit účel jednou provždy / Lessons for Good splňují hned dvě kolonky blízké srdci moderního spotřebitele: snížení odpadu a sociální cítění a odpovědnost. Na základě jednoduchého názoru, že materiály, které vyhazujeme, mohou být využívány pro lepší účely, byla DIY kampaň vytvořena s ohledem na životní prostředí: obyčejní lidé se zapojují, aby přispěli k reálné změnu. Leroy Merlin byl díky emocionálnímu odkazu zlepšení životních podmínek nejzranitelnějších členů společnosti (což ještě umocnilo datum začátku kampaně - těsně před začátkem vánočního období) schopný dostat svou značku a produkty fyzicky a na dlouho do nových prostor skutečného života, což dalekosáhle předčí kdejaký celodenní dobrovolnický maraton.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout