News & Views

Kampaň týdne: Myer, GPS Stockings /

Australský obchodní dům nabízí vánoční punčochy opatřené GPS systémem, chce usnadnit Santovi práci s hledáním dětí

Obchodní řetězec Myer prodává punčochy vybavené GPS, které dětem zajistí, že je Santa o Štědrém večeru najde, i když odjedou s rodiči na prázdniny.

Myer Global Positioning Stocking (GPS) v sobě mají zabudované Bluetooth a jakmile dojde k jejich propojení s chytrým telefonem nebo tabletem, zobrazují svou polohu na interaktivní mapě, a kromě toho dětem nabízí přístup k celé škále sváteční zábavy.

Punčochy jsou dostupné za cenu 34,95 australských dolarů v celé prodejní síti Myer včetně e-shopu. Poté, co si zákazníci stáhnou aplikaci Myer Connect (která je dostupná pouze v Austrálii), mohou začít využívat funkce punčoch z jakéhokoliv zařízení.

Kromě sledování polohy, mohou australské děti platformu použít pro „psaní dopisů“ Santovi a to díky funkci seznam přání, která obsahuje zboží dostupné na e-shopu obchodního domu Myer.

Rodiče mají do ovládacího rozhraní přístup, tudíž si mohou dopisy se seznamy přání svých dětí určené Santovi prohlížet a také se s nimi podělit s ostatními členy rodiny či přátel.

S každou další nocí, která zbývá do Vánoc, se na punčoše rozsvěcují světýlka a na Štědrý večer začne celá blikat. Děti mohou průběžně kontrolovat online mapu a sledovat, zda se k nim už Santa blíží.

Myer svou GPS vychytávku uvedl spolu s televizní reklamou, příběhem holčičky, která má starost, že si k ní Santa letos nenajde cestu, protože jede s rodiči stanovat. Kampaň zahrnuje i digitální a sociální média, tisk a venkovní reklamní nosiče.

Nápad vznikl ve spolupráci s agenturou Clemenger BBDO Melbourne. GPS punčochy jsou součástí širší kampaně s názvem „Vánoce jsou tam, kde jsme my“ (Christmas Is Where We Are), která se podle značky naplno rozběhne v předvánočním čase.

„Letos jsme si pohráli s myšlenkou, co kdybychom našli odpověď na otázku, které zřejmě čelí opravdu velké množství domácností: ‚Jak Santa zjistí, kde jsem?‘, a udělali jsme kampaň, která, máme pocit, bude mít letošní Vánoce u Australanů skutečnou odezvu, provází ji emoce, zvědavost a šíří kolem sebe radost,“ napsal do tiskové zprávy Geoff Ikin, vedoucí zákaznického oddělení Myer.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Poklidné nákupy / Z pohledu rodičů řeší Myer nejpalčivější bod vánočního období, ale své zboží a služby přitom nechává v centru pozornosti. Vánoce jsou považovány za jednu ze šesti nejnáročnějších životních událostí spolu s rozvodem, stěhováním a změnou zaměstnání. Opravdu, studie, kterou provedla organizace Relationships Australia, podpůrná služba určená jak jednotlivcům, tak rodinám i celým komunitám, zjistila, že více jak tři tisíce lidí (86 % z těch, co se zapojili) považuje výběr dárků za velmi náročný a vánoční nakupování za stresující. V této kampani Myer nabízí nástroj, s nímž si děti vytvoří seznam přání, který je zároveň přístupný rodičům a ti je navíc mohou pomocí několika kliknutí rovnou koupit a přeměnit je v realitu. Na jednu stranu to u dětí upevňuje víru v existenci Santa Clause a na druhou to ulevuje rodičům od předvánočního stresu. Z obchodních domů Myer se navíc stávají „jediné obchody vánoční sezóny“, upevňují svou pozici na trhu a zvyšují objem tržeb během nejvýdělečnějšího období roku. „Stavěli jsme na loňském úspěchu kampaně Naughty or Nice Baubles, rozehráli jsme velký, emocemi nabitý příběh a propojili jsme ho s komerční příležitostí, kterou v sobě jádro letošní kampaně skrývá,“ popisuje Stephen de Wolf, chief creative officer z Clemenger BBDO Melbourne, v tiskovém prohlášení. „Umožňujeme rodičům splnit svým dětem přání a rovnou jim nabízíme produkty Myer, případně mohou dopisy poslat dál, rodině nebo přátelům.“ Sběr dat / Punčochová aplikace Myer zároveň dovoluje značce sbírat zákaznická data soukromější povahy (což je určitě lepší, než-li si je muset kupovat od třetí strany, například od Amazonu). Aplikace svému provozovateli pěkně ukazuje, co se prodává, a nejen to, díky seznamům přání nabízí i praktický přehled, nad jakými produkty lidé uvažují, a pomáhá vhodně uzpůsobovat aktuální nabídku. Sejde z očí, sejde z mysli / Punčochy se sice dají objednat také online, ale doprava vyjde zákazníky na bezmála osm australských dolarů, vyzvednutí objednávky v obchodním domě je přitom zdarma. To dává smysl – Myer chce zákazníky přesvědčit, aby zavítali do kamenné prodejny. Výzkum od A. T. Kearney, globálního manažerského poradenství, ukázal, že 40 % zákazníků utratí v obchodech větší částku, než zamýšleli původně, zatímco u online nákupů je jich k impulzivní koupi náchylných pouze 25 %. To samé potvrdil v rozhovoru s Contagious také Rei Inamoto, partner v brooklynské agentuře Inamoto & Co., který za účelem zvýšení počtu lidí v prodejnách navrhl chtabota módní značce Uniqlo. „Lidé většinou utratí v obchodech víc, než původně chtěli, dokonce i v případě, že si přišli pouze pro ponožky; natrefí na nějakou věc, která jim padne do oka a  nakonec si ji koupí.“

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout